Klantigheter på/vid galoppbanan

Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

hehe, kan ju nämna att jag köpte hästen i fråga ett år senare ;)

Och har du lyckats låta som en morot ännu? :-)

Instämmer förresten med MalanMjöl, den här tråden är för intressant för att man ska få några studier gjorda. Nu sitter jag och väntar på fler bidrag så att jag kan förhala studerandet en stund till... ;-)

Det här hände i sommras när jag red ut i Frankrike, jag och en annan svensktjej var ensamma i stallet en dag och hade bara en tur på stallets två snällaste hästar....
Vi hade tidsmässigt planerat exakt när vi skulle rida ut för att "råka" stöta på vårt favorit string (med dom sötaste killarna i Chantilly) När dom travade på en sandbana skulle vi komma hackandes på pollytracken och cruisa förbi dem. Just för att hästarna var snälla och vi bara skulle hacka red vi självklart med långa läder.
Ni tror inte att precis när vi ska passera dom flyger en j*vla fågel upp från buskarna och hästarna bara drar i väg med oss och vi kommer där med våra ånga läder flängandes och ser ut som idioter svärandes på svenska samtidigt som vi jagar upp alla deras hästar.

Det blev inga busvisslingar efter oss men däremot sa dom nått om galna svenskar:crazy:....

Ja, eller hur :banana:

Fick dock igen ett par dagar senare...

Cantrade bakom två jockeys och jag ser hur de snackar och helt plötsligt så moonar de (medan vi cantrar :crazy: ) Jag red sist tillsammans med en av stallkillarna.

Först fick jag en liten chock :eek: Men han som red bredvid mig gapskrattade och vi till slut så skrattade vi så att vi nästan inte kunde pulla upp hästarna i slutet av banan :D Tränarens fru som red längst fram hon hörde hur vi flabbade och när hon såg att Ken och Rubys gylfer inte var knäppte förstod hon... Det var tydligen inte första gången de gjorde det tricket ;)

Vad betyder " moonar"??? Alla kan vi inte språket...

:rofl: :rofl: Haha nu har ni förstört svenska tjejers rykte för all framtid! :angel: Tusan jag som tänkte åka dit efter gymnasiet.... :devil:

Om du gör det, passa dig! Svenskar har rykte om att vara lite hmm... "vilda":smirk: det fick jag lära mig dag ett, gjorde inget för att förbättra det ryktet heller hihihi:angel:

Det här hände i sommras när jag red ut i Frankrike, jag och en annan svensktjej var ensamma i stallet en dag och hade bara en tur på stallets två snällaste hästar....
Vi hade tidsmässigt planerat exakt när vi skulle rida ut för att "råka" stöta på vårt favorit string (med dom sötaste killarna i Chantilly) När dom travade på en sandbana skulle vi komma hackandes på pollytracken och cruisa förbi dem. Just för att hästarna var snälla och vi bara skulle hacka red vi självklart med långa läder.
Ni tror inte att precis när vi ska passera dom flyger en j*vla fågel upp från buskarna och hästarna bara drar i väg med oss och vi kommer där med våra ånga läder flängandes och ser ut som idioter svärandes på svenska samtidigt som vi jagar upp alla deras hästar.

Det blev inga busvisslingar efter oss men däremot sa dom nått om galna svenskar:crazy:....

Ha, ha! Klart någe jag kunde lyckas med! :rofl:
Måste ligga i de svenska generna! :D

:rofl: :rofl: Haha nu har ni förstört svenska tjejers rykte för all framtid! :angel: Tusan jag som tänkte åka dit efter gymnasiet.... :devil:

hehe du får jag väl försöka fixa till det i vår då, när jag åker dit. Bara dem inte tar miste, med min klingande franska, fniss(so not)

hmm... lite oskyldigt sådära... startade typ vatten krig som slutade med att hela yarden var blöt och en kille som klättrade upp på taket utanför toan för att slänga ner vatten på mig råkade träffa vår assintent trainer:D då kunde ja inte hålla mig för garv längre haha

Vattenkrig... vilka minnen... Värst var den gången när jag "råkade" träffa bossen mitt i nyllet med en svamp :angel: Jag fick skylla på att jag siktade dåligt :D Tur att han är en man med humor som gärna bjuder på sig själv ;)

Vilken fullträff!! tyvärr har ja aldrig fått till en sådan....:p aja de e väl bara att träna

Konstigt, men jag hade en helt annan relation med tränaren jag jobbade för på Irland jämfört med dem jag jobbat hos här i Sverige.

Kan inte komma på en enda Jägersrotränare som hade kunnat skratta åt att få en blöt/smutsig svamp i nyllet :D

haha kan garantera att madame criquette head (tränaren ja red åt i frankrike) inte hade skrattat!

Ingen som har några fler historier? :-)

Träckte två hästar under ett Cheltenham meeting. Det är lite skillnad på klädselkod när man träcker i utlandet och jag skulle ju tvunget klä mig lite extra snyggt... Hade en kort blå kjol med matckande kavaj och en scarves. Problemet var att det blåste en del och jag hade lite problem både med kjolen och scarvesen...

Hästarna gick bra (1:a och 2:a). Vi stannade till på en pub när vi åkte tillbaka till Irland för att äta middag. När jag kommer in så tystnar hela puben. Snacka om att jag kände mig lite ut-tittad :crazy: Fick efter en stund reda på att kameramannen på banan tydligen filmat mig en hel del innan loppet. Tyckte nog det såg lite lustigt ut när jag kämpade med kjol, scarves och häst...

Lite kul är det i alla fall att ha varit på tv i England :D

Haha, ja det är ju inte alla som visat upp sig på tv i England. Varför man gjort det är ju faktiskt inte lika viktigt ;-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 919
Senast: Liran
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 811
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod