Klantigheter & anekdoter

• Western
  • Trådstartare Trådstartare FruCeasarsallad
  • Startdatum Startdatum
F

FruCeasarsallad

Har kidnappat rubriken från några andra forum här på bukefalos och täånkte blåsa lite liv i westernforumet genom en ny tråd (Jag är uttråkad och måste göra någonting för att underhålla mig själv ;))
Så vad har ni för roliga, knäppa, pinsamma klantigheter & anekdoter att berätta och förgylla denna trista höstruskiga kväll med?

Sv: Klantigheter & anekdoter

okej..första gpngen jag skulle rida i westernsadel. misslyckades totalt med att spänna gjorden, och mitt ute i skogen i full galopp släpper det och jag hamnar, fortfarande stadigt sittande i sadeln, i backen. minuten senare kommer erfaren westernryttare gående och undar vad som hänt :angel:

men men, nu vet jag hur man gör iaf, fast det var smärtsamt..

Senast ändrad:

Var på någon utbildning för flera år sedan och instruktören talade om hur man skulle sitta upp på rätt sätt. Han förklarade och jag skulle visa. Jag har ridit i flera år så jag visste hur man gjorde (trodde jag). Då börjar jag med att sätta i höger fot i stigbygeln och tar sats då märker jag att jag har tagit fel fot. Pinsamt :o

Var ute o red med killen jag ett tag senare skulle bli ihop med, vi red till ett ridhus o skulle sitta av där.. Hade reflexväst på mej som fastnade i hornet så jag blev hängande en bit ovanför backen helt hjälplös.. :o Så han fick hjälpa mej loss så jag kom ner till marken till slut. :crazy: Men det var skoj.. :rofl:

Skulle rida en uppvisning för många år sedan och lät en annan i klubben spänna min sadelgjord. Westernsadel låg ju rätt säkert även utan sadelgjord så jag kunde sitta upp utan problem. Efter den mer seriösa delen av uppvisningen skulle vi skoja lite med publiken så vi kastade en del lasso och plockade upp saker från marken. Jag skulle plocka upp min hatt från marken vilket jag gjort många gånger förut, men där gick gränsen för hur sadeln låg kvar utan spänd gjord.. Jag druttade rätt i backen o sadeln hängde under magen.. :D Pinsamt!! Killen som spände sadelgjorden åt mig trodde att jag skulle kolla den själv... det gjorde jag inte..

Ingen mer som har nåt kul o dela med sej av...?? :) Sånt här är ju kul o läsa.. :rofl:

Kanske inte den roligaste händelsen men det är lite pinsamt.. På en tävling på Greva skulle jag rida min första hunterklass. Jag som inte använt kavaj o ridbyxor mm på många år tyckte själv att det såg rätt bra ut.. Kopisen red min häst i klassen innan mig. Hon e van vid hunterklasser och har talat om för mig vad jag skulle ha på mig. Jag skulle låna den här grejen man har runt halsen, plastrong(vet inte om det heter så?), av henne. Hon kom ut med hästen vi justerade allt o jag satt upp o in på banan. Allt gick strålande och jag var jätteglad. Jag hade avverkat min första hunterklass.. utan den där grejen om halsen. Det var många som kom fram efteråt och påpekade detta.. :crazy: Tydligen en viktig detalj.. :angel:
Tänk att de inte kan införa mer speglar på tävlingar så man ser hur man ser ut. Där red jag glatt runt med en v-ringad tröja under kavajen.. Snyggt... :D

Min första tävling på min gamla häst som är omskolad hopphäst och idag 20 år:
Trailklassen började med bron som gick bra, därefter galopp utefter långsidan, övre kortsidan och ner mot grinden som stod placerad längst ner på andra långsidan. När vi kommer i sista svängen spetsar min häst öronen som dom går nästan i kors och jag HÖR hur han tänker: "Hurra matte, äntligen nåt riktigt kul!" Å så laddar han allt han har för att hoppa grinden.... Jag fick lägga tre volter innan han gick med på att det inte var ett hopphinder...

När Zorro och jag skulle tävla Trail en av de första gångerna drog han på banan och HOPPADE över bron från sidan :crazy: Alla skrattade åt oss men Zorro var jättenöjd, behöver jag säga att vi blev diskade :rofl:

hahaha! det där har jag också råkat ut för :D
Min nu ganska omskolade hopphäst var på sin första tävling och diskade sig totalt tre gånger under trailklassen. :rofl:
Det började ganska bra, men sen var det det där med galopp mot grinden. :angel:
Hon laddade som bara tusan och jag fick stopp på henne med guds försyn. ;)
Då blev grinden i stället jättefarlig!
Så efter lite hysteri med div akrobatiska nummer så fick domaren (staffan l----gren) engagera sig och typ leda den stora hysteriska genom grinden.
Efter det så gjorde vi en torktumlarvariant i fyrkanten. Det gick SÅ fort! -hahaha-
Och sen bockade vi hela vägen ut.
:bow:

Jag älskar min häst. :love:
Hon bjuder på extranummer ;)

det här med gjordar verkar inte helt ovanligt... Min sadel, en huuuuur gammal som helst, var lite taskig i lädret, så den sprack i lädret, hela sadeln och jag glad snyggt ner ner på marken, och jag gapskrattade...

En annan grej. Min ena stigbygel släppte i "bryggan" så där satt man med en stigbygel...

Har inga andra roliga pinsamheter tyvärr... men det är kul o kunna få skratta lite åt allas historier. Finns en rolig tråd här nånstans, med "sämsta bilden" Den tråden är as kul och underbart hur alla bjuder på sig själva!!!

/cj

En gång gick låset på min stigbygel upp. Det gick bra tills jag skulle trampa till lite åt höger. Stigbygeln försvann och jag damp i backen och mitt sto blev alldeles chockad :o

Fastna med jackan i sadelhornet vid avsittning har hänt ett x antal ggr.

...hm...är några år sen nu...var gravid och hade bestämt mig för att rida så länge det bara gick...envist :smirk:

efter en lagom runda på 2 timmar skulle jag sitta av...till saken hör att jag hade grym foglossning...och blev hängande vilt krampaktigt grepp om hornet i minst en kvart till allas (jo, vittnen fanns på plats) stora nöje..tack och lov för hästen som var en god representant för lugna hästar :o Jag fick, i sjunde månaden, se mig besegrad och vänta med ridningen tills barnet var fött...suck :cool:

Jag har lyckats få 49 poäng i ett reiningmönster.
Vi hade fel galopp i princip hela tiden och jag märkte ingenting!:)
Bytena flöt!

Min sämsta insats på tävlingsbanan var när jag försökte genomföra en trailritt på Alazzi :eek:

Tror att vi skrapade ihop 26 poäng...

Rev i princip de hinder som vi kom i närheten av, trailgrind och blomkrukor flög :eek:

Var det då han klättrade på sargen?
Det var bland det roligaste jag sett så här i efterhand!:-)

Fast ni fick nog till och med rosett för den bedriften!

hehe, fan att man måste ha koll på rätt galopp...

hihi var ute och red min häst förut. Hde suttit av för att ta av mig jackan och skulle sitta upp igen. Den sadeln ligger inget bra på honom vilket jag inte hade kommit underfund med än.
Den ligger licksom inte kvar :crazy:
Men i alla fall satt i foten i stigbygeln och skulle hoppa upp Sadeln gled lite emn kom upp ändå. Tänkte att jag helt enkelt skulle trampa den rätt, väl uppe. Men min häst tyckte det var jättehemskt så han började först trava, sadeln gled på sidan, han drar i väg i gallop och jag sitter på ena stiglädret, med ena foten kvar i stigbygeln. (den på sidan då) samtidigt som jag höll mig kvar så gott det gick.
Att jag inte ramlade av är ett under och har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då :D När han väl stanna och jag lyckats kravla mig av och rätta till sadeln så kom hon jag red med i kapp oss. Hihi hon var mer skärrad än mig som bara garva. Ledde Herman sista biten sen. Var inte lönt och sitta upp igen :D

hmm jag tävlade arabSM på en lånad häst. Och sista klassen va versitalehorse och det va för få anmälda till klassen. Så för att den skulle bli av blev jag övertalad att ställa upp :eek: . Visst visst jag satte mig 15min före klassen och började plugga mönstret. Pluggade å pluggade. Sen red jag fram en stund innan och de känndes bra.
När det va min tur red jag in. Fick total blockout!!! :rofl: jag skojjar inte. ja minns inte vad som va upp eller ner. Så jag red bara. Haha. Red runt lite här och runt lite där hahaha hela publiken asgarvade. Hästen blev sur inne på banan och började skygga för massa saker så ja fortsatte rida. Sen kom ja på grinden den har ja ju glömt :angel: . Men hästen vägrade gå igenom grinden så vi hoppade :bump: slängde oss igenom den i stället. haha :rofl: :rofl:
Och då uppfann jag nya grenen "freestyle versitale" :banana:

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 634
Senast: TinyWiny
·
Western Jag är väldigt ny på detta forum, men jag har försökt hålla mig till reglerna. Har försökt att inte ta för mycket plats, och vara...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 651
Senast: reykurboy
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 835
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar