Snälla A_K_N....

Sv: Snälla A_K_N....

Det skrev du inte!

Det du däremot skrev var att detta är inte en annons!!!!

Du skrev så här:
Jag undrar om det finns en duktig westernryttare med körkort i XXXXXXXX? Hör av dig isådannafall!
(Låt gärna tråden ligga kvar då det inte är en annons)

Det är ingen diskussion överhuvudtaget.

DET är en annons oavsett vad du tycker!!!!
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jag ser att du är ny här... Stackare, men du lär dig snart att i stort sett allt flyttas härifrån nuförtiden... :smirk:

Välkommen föressten!! P.s Jag är från sunne i värmland... :)
 
Sv: Snälla A_K_N....

reykurboy skrev:
Jag ser att du är ny här... Stackare, men du lär dig snart att i stort sett allt flyttas härifrån nuförtiden...

Mmmm..

Och sedan tror jag att det måste vara något galet med moderatorns tangentbord.. det verkar som om det bara går att skriva stygga saker med det.. Snälla moderatorn, köp ett nytt tangentbord.. eller om du PM'ar mig din adress så skall jag skänka dig ett.
 
Sv: Snälla A_K_N....

*kl*

Nu är inte jag så bevandrad inom western och vet inte hur många ni är här men dristar mig iallafall att dra en parallell till oss på fälttävlansforumet:

Vi är inte så många och vår moderator Tulip låter i princip alla trådar vi skriver som har med ft att göra ligga kvar, oavsett om de handlar om tävlingar, utrustning eller gratulationer osv. Detta (antar jag) därför att vi är ganska få och för att vi "tappar bort" varandra om trådarna flyttas till de större forumen.

Jag förstår faktiskt inte varför man måste vara paragrafryttare i onödan (om så är), det viktigaste är väl att alla användare trivs, får svar på frågor, deltar i meningsfulla diskussioner samt håller en trevlig ton?
 
Sv: Snälla A_K_N....

Nu är det ju så att vi westernryttare oxå utgör en liten grupp, vi tappar oxå bort varandra på t ex gnägg... Och när man får svar som man ibland får av vår moderator då tappar man faktiskt lusten att var trevlig tillbaks... You see??
 
Sv: Snälla A_K_N....

kan du inte svara på dom inläggen som faktiskt har funderingar kring problemet, istället för bara dom som säger "varför är min tråd borta?".. :angel:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Var lugn, det kommer snart att finnas ett "någon annanstans" att vända sig till för att bli bemött med respekt och en trevlig ton..

..Ha tålamod..

Hör gärna av dig med ett PM när det blir aktuellt!
 
Sv: Snälla A_K_N....

lizan skrev:
såhär skrev jag i den andra tråden:

"kan man inte få lägga in önskemål om hur man vill att respektive forum ska behandlas? så har vi ju gjort för längesedan när allt började formas till ordentligt. kan tex inte westernforumet få vara ett undantag när det gäller tävlingstrådar tex? Om nu folket på western vill det, så vad är problemet? Att folk på andra forum kommer vilja ha samma rättigheter? Att alla dressyrtävlingar ligger på dressyr osv?

Saken är ju den att jag gjorde undantag för alla tävlingar, stora och små, och DÅ startades det nya trådar om samma tävlingar hela tiden för ingen orkade bemöda sig om att kolla om det redan fanns en sådan tråd.
OCH JO jag har kört sammanslagning på dessa trådar.

Men det är inte meningen att jag ska sitta här och dadda några personer (för det är faktiskt bara ett fåtal som håller på så, att dessa dessutom stänger av sin PMfunktion så att man inte kan skicka PM om varför tråden är flyttad/borttagen gör ju att dessa börjar SKRIKA här). Så efter ett antal tillsägelser så började jag flytta trådar om vilka som skulle på mindre tävlingar till GNÄGG. De stora tävlingarna ligger kvar här.

lizan skrev:
För att få prata om tävlingarna här på westernforumet har ju varit en väldigt stor del av det hela så det blir ju himla trist och antagligen ännu mer dött här än vad det redan är.

(klagar nu inte på dig personligen, jag vet att du bara gör ditt jobb men undrar lite om motiveringarna bakom att inte kunna vara flexibel! )"

Visst, diskutera tävlingarna, men en förfrågan om vilka som ska dit/varit där är ingen diskussion om tävlingen ;)


lizan skrev:
Sen så kan jag ju tillägga att anledningen till att iaf inte jag går direkt till Gunnar särskilt ofta är att det är svårt för oss att få kontakt med honom, han känns lite sådär onåbar??? eller hur man ska uttrycka det.

och är det inte aningens enklare att man tar synpunkter och åsikter om ett visst forum på forumet självt, där man kan diskutera med varandra och komma fram till något än att alla ska skicka iväg en massa meddelanden till Gunnar? Känns som att det blir mycket mer effektivt då! eller?

Inte ens jag får speciellt lätt tag i Gunnar :eek:

Och jag håller med dig om att det är enklare att ta diskussionen om forumet här på forumet.
Men återigen, konstruktiva saker är OK att diskutera, men att gnälla över mig för att man inte får diskutera/annonsera efter tränare, läger, ridskolor osv är inte juste
 
Sv: Snälla A_K_N....

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Mmmm..

Och sedan tror jag att det måste vara något galet med moderatorns tangentbord.. det verkar som om det bara går att skriva stygga saker med det.. Snälla moderatorn, köp ett nytt tangentbord.. eller om du PM'ar mig din adress så skall jag skänka dig ett.

Jag betackar mig för något från dig!

Du kan låtsas inför användarna här att du är trevlig och alltid använder ett nyanserat språk, men jag vet bättre :angel:

PM:en finns kvar!
 
Sv: Snälla A_K_N....

Barsebäcks Z'Ore skrev:
Mmmm..

Och sedan tror jag att det måste vara något galet med moderatorns tangentbord.. det verkar som om det bara går att skriva stygga saker med det.. Snälla moderatorn, köp ett nytt tangentbord.. eller om du PM'ar mig din adress så skall jag skänka dig ett.

Om du nu är chef, så vet du väl att man inte får genomslagskraft med ironi? Konstruktiv kritik brukar vara det som gäller, om man vill nå sitt mål dvs.

Men vill man däremot vara elak eller gnälla, då kan man fortsätta i denna stil....

Bara en reflektion....
 
Sv: Snälla A_K_N....

A_K_N skrev:
Jag betackar mig för något från dig!

Du kan låtsas inför användarna här att du är trevlig och alltid använder ett nyanserat språk, men jag vet bättre :angel:

PM:en finns kvar!


Här kastar vi dem på bordet:

2005-07-23, 09:23
A_K_N
Ragata
Moderator

Reg.dat: Jul 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 964 Sv: Tråd i westernforumet

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Barsebäcks Z'Ore
Tog du bort min tråd där jag frågade om Smith's Saddlery från westernforumet..?.




Ja det gjorde jag!


2005-07-23, 10:18
A_K_N
Ragata
Moderator

Reg.dat: Jul 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 964 Sv: Tråd i westernforumet

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Barsebäcks Z'Ore
Ok, varför gjorde du det då?



Egentligen behöver jag inte motivera varför men läs forumreglerna så kanske du fattar


2005-07-23, 10:48
A_K_N
Ragata
Moderator

Reg.dat: Jul 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 964 Sv: Tråd i westernforumet

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Barsebäcks Z'Ore
Jag har nu läst igenom forumreglerna två gånger, men jag är ledsen.. jag "fattar" inte..
Vill du vara snäll och förklara vad jag har gjort för fel när jag frågar.



För det första är dina trådar efterlysningar sedan ska man helst inte diskutera företag öht.


2005-07-23, 11:11
A_K_N
Ragata
Moderator

Reg.dat: Jul 2001
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 964 Sv: Tråd i westernforumet

--------------------------------------------------------------------------------

Citat:
Ursprungligen postat av Barsebäcks Z'Ore
Ååååhhh herregud.. Min fråga är inte en efterlysning, lär dig definitioner! Jag frågar därför att jag vill veta om någon har erfarenhet av deras sadlar eftersom jag står i begrepp att köpa en begagnad sådan!

Du får nog ta och tagga ned din taskiga attityd lite och sluta leka polis.. Men det blir kanske inte så lätt eftersom jag förmodar att du hade trasiga leksaker som liten..



Jag undrar vem det är som har taskig attityd

Ta och skriv till EMAIL=gunnar@shero.net]GUNNAR[/EMAIL] och be honom att flytta tillbaka din tråd. DET kommar han definitivt inte att göra

Jag kommer dessutom att spara den här konversationen och skicka den till Gunnar

2005-07-23, 11:21
Barsebäcks Z'Ore
Gångare

Reg.dat: Jan 2005
Ort: Barsebäck
Inlägg: 175 Sv: Tråd i westernforumet

--------------------------------------------------------------------------------

Bespara dig arbetet, jag har redan kontaktat Gunnar..
 
Sv: Snälla A_K_N....

ankans..

Jag är inte chef på Bukefalos, bara vanlig apa..
 
Sv: Snälla A_K_N....

Nu tycker jag nivån verkligen har sjunkigt till botten :crazy:
A_K_N har inte satt reglerna och är inte ägare till Buke utan det är Gunnar - varför frågar ni inte honom om ni vill ha en ändring???
A_K_N gör sitt "jobb" efter reglerna och har tydligen varit lite "snäll" innan med att moderera och det har inte skötts så nu måste hon hålla sig efter dessa regler.

Ser man genom fingrarna på 1 så kan ni ge er 1000 på att 99% märker det och kommer garanterat med en fråga "varför får den göra så men inte jag"

Ställ era krav till Gunnar så får ni klara besked..

Trodde inte att Western var så vild :devil:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Barsebäcks Z'Ore skrev:
ankans..

Jag är inte chef på Bukefalos, bara vanlig apa..

Ja men du vill väl nå ditt mål? hmmmm. Jag tyckerr jag gett ett par konstruktiva lösningsförslag, men där är ingen som svarar på det, utan alla hackar på det som har varit.

I min värld, om man vill driva något vidare, så tar man sin säck av erfarenhet, kokar ihop en lösning/lösningsförslag och framlägger med hjälp av marknadsföring, argument, osv osv....

Målet här måste väl vara att komma vidare, och att fler ska vara nöjda, ponera att X har begått misstag, så även Y. Just nu drivs frågan in i ett låst läge, alla ledsna, besvikna och arga..

Om X och Y kunde enas om att det är ett problem, och därifrån jobba tillsammans mot en lösning trots tidigare motsättningar, så vore det mycket vunnet...

Tror jag....
 
Sv: Snälla A_K_N....

Ankans,

Jag har kommit med ett par förslag på hur det kunde se ut, jag har t.o.m. försökt få kontakt med Gunnar men tyvärr är han inte beredd att bemöta mina förslag.

Jag är inte så gammal på forumet så jag "hackar" inte på det som har varit utan det "som är".. och som westernforumet sköts just nu är det inte mycket att hänga i granen, men det skulle kunna ändras över en natt.. det enda som behövs är lite smidighet och mindre paragrafrytteri.. nu har jag sagt mitt i frågan och väljer att avstå från forumets tjänster..

Nya utmaningar väntar.. ;)
 
Sv: Snälla A_K_N....

igår avstod du får forumets tjänster, men redan idag är du tillbaka!

hurra! :D
 
Sv: Snälla A_K_N....

Mustang skrev:
Jag förstår att foderfrågor ska ligga under foder, MEN ibland måste man kunne se genom fingrarna... Om jag, som i detta fall, frågar om hjälp ang fodra upp en PAINT som är tunn, då vänder jag mig till Westernmänniskor, då det är dessa som besitter kunskaperna inom denna hästras... Jag vet inte många "klassiska" ryttare som har en paint.. Gör du?

Oj vad mycket väsen för ingenting i denna tråd!!! Jag väljer att svara på den ursprungliga frågan. Håller med om att det inte är specifikt vad man ska fodra med för att få upp en häst i hull, det spelar liksom ingen roll vad det är för ras eller ridstil så du hade fått fin-fina svar på "foder". De bukefalister som hänger på foder är ju speciellt intresserade av foderstater.
Men men...

Nummer ett är ett bra avmaskningsprogram. Annars äter ju de små fulingarna upp hästens krubb!

Jag har en lite svårfödd ung paint och jag ger honom betfor och Nya Groov + ett näringsrikt hö förstås, betfor är bra för magarna och smakligt och Nya Groov innehåller massor av högvärdiga proteiner och energi vilket ger härliga muskler och hull samt vitaminer och mineraler. Kolla upp hästens vikt genom att mäta den, läs på foderforumet och lär dig massor!!! Du kan även gå in på www.freefarm.se och leka med foderstatsprogram. Läs även Christina Plancks böcker om utfodring av häst. Öka försiktigt men ös på så du har hästen i gott hull före vintern. En välfödd häst håller hullet mycket bättre än en tunn eftersom den inte fryser lika lätt och därmed går det inte åt så mycket energi (dvs fett) till att hålla värmen.

Nu kanske man får på moppo för att man har namngivit ett foder och en författare? :devil: :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp