Snälla A_K_N....

Sv: Snälla A_K_N....

Kan bara hålla med, i stort sett varenda tråd blir ju nu flyttad härifrån...
Inte så stor ide att vara här längre, jag håller mig til andra forum, trots att det är western jag rider.... :crazy:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Å jag har slutat lägga in några trådar för dom blir ju bara flyttade dit ingen "ser" dom...
:eek:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Här kommer en länk till en liknande diskussion, som jag tycker är mycket intressant!

LÄNKEN

Jag tycker fortfarande inte att forumen sköts lika på något sätt - inte en enda av tävlingstrådarna här har fått ligga kvar! Och det kan ju knappast bero på att det startats "trettioelva trådar i samma ämne"! Alla tävlingstrådar (om t.ex Tumbleweed och High Chaparral) har ju konsekvent flyttats till Gnägg. Islandshäst har ju flera tävlingstrådar uppe (om samma tävlingar till och med), och det verkar ju vara fullständigt tillåtet. Jag PM:ade moderatorn för Islandshäst och svaret jag fick finns i tråden som jag länkat till.

Jag förstår att man inte får diskutera namngivna personer etc etc, men tävlingar borde man väl få diskutera här? Och om du tycker att det blir jobbigt att folk startar trådar som handlar om exakt samma sak, då finns det ju en funktion som kallas "sammanslagning av trådar". :idea: Den borde väl gå att använda om nu trådarna handlar om exakt samma sak? :confused:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Ett litet konstruktivt förslag som vi kanske kan framför till gunnar.

Man kanske kunde lägga till "inriktning" i sin användarprofil, och sen kunde man låta det vara sökbart. T ex, sök alla inlägg startade av användare med inriktning western, eller trav eller vad det nu än är...

kunde man sen lägga upp en egen default sökprofil i sin profil, dvs i menyerna däruppe kontrollpanel, medlemslista, nya inlägg osv, lägga till "egen söksida" så hade vi kunnat söka som vi ville.

Gunnar har ju valt en struktur forumen, och den måste man följa för att ha någon form av ordning. Jag kanske tävlar hoppning med min paint, men är ändå intresserad av foderfrågor om just denna ras... Ligger de på western lär jag ju missa den.

Men med denna metod, så kan jag ju välja att titta på inriktning, eller inlägg av användare med inriktning :idea:

Förhoppningsvis gör det alla nöjda och glada! ;)
 
Sv: Snälla A_K_N....

Det roliga är att nu pratar DU själv om saker som inte ska stå i Westernkategorin.. ;) Ville bara uppmärksamma på det..

Sten.. glashus.. :angel:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Problemet med Bukefalos Forum är att strukturen har vuxit ifrån sig själv.. jag har inte varit här så länge så jag vet inte hur det såg ut från början men jag kan gissa mig till att de olika subforumen har tillkommit efterhand som behovet har vuxit. Som det är nu är det tyvärr en otrolig röra med olika forum som är på gränsen till oöverskådelig, man får hoppa än hit och än dit för att kolla av sina intressen. För att få det att funka för respektive intressegrupp bör det finnas intresse-inriktningar med sina egna subfora, först då tror jag att det kommer att bli bra när det finns ett så stort antal anvädare som det finns idag.
 
Sv: Snälla A_K_N....

A_K_N skrev:
Jag arbetar inom ett serviceyrke och jag vet att "kunden inte alltid har rätt", till och med ganska sällan att så är fallet.

Inget personligt nu men.. Jag innehar en chefsposition inom ett serviceyrke, och det jag lär mina killar att jobba efter är..

Det finns de som skall jobba med kundkontakt/service och det finns de som defintivt borde syssla med annat. De som har inställningen att "kunden har inte alltid rätt, men kunden är alltid kund" kommer att klara sin yrkesroll med stor framgång.. de andra bör söka sig ett annat jobb.
 
Sv: Snälla A_K_N....

mitt förslag täcker ju alla dimensionerna, du kan söka på både kategori och intresse/inriktning. Allt efter smak.

Risken med sub forum i forumen är att man missar t ex en foderfråga som man är intresserad av för den ligger på annat forum som man aldrig tittar i.
 
Sv: Snälla A_K_N....

*kl*

Det här problemet hade vi på Trav oxå. Men där fick moderatorn bukt med problemet. Så nu är det väldigt sällan det finns ngt läsvärt där.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Kaiten skrev:
Det roliga är att nu pratar DU själv om saker som inte ska stå i Westernkategorin.. ;) Ville bara uppmärksamma på det..

Sten.. glashus.. :angel:

Och vad tror du händer om JAG flyttar den här till Bukefalos-hjälp (där den egentligen bör ligga)???

Då blir det ju ytterligare en tråd om att JAG begår "maktmissbruk".
 
Sv: Snälla A_K_N....

Huntress skrev:
inte en enda av tävlingstrådarna här har fått ligga kvar! Och det kan ju knappast bero på att det startats "trettioelva trådar i samma ämne"! Alla tävlingstrådar (om t.ex Tumbleweed och High Chaparral) har ju konsekvent flyttats till Gnägg.

Du kanske ska ta och pröva använda dig av sökfunktionen?? eller ta och bläddra några sidor bakåt :eek:

Bägge de tävlingarna du hänvisar till ligger på Western, inte på Gnägg :angel:

Som sagt, gnälla är ni bra på, men använda er av forumet är ni skitkass på :mad:
 
Sv: Snälla A_K_N....

jag vill fortfarande ha ett svar på mitt inlägg i den förra tråden på ungefär samma ämne (när trådar flyttades till gnägg).. men nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag skrev, men vet att jag tyckte att jag uttryckte mig så himla bra där! :D
 
Sv: Snälla A_K_N....

Mustang skrev:
(måste redan bryta min tystnadsplikt)
Du bevisade ju just min frågeställning... Bara ett fåtal av er "klassiska" ryttare besitter inte det jag efterlyser.. (jag hör att det låter drygt, men det är inte så menat, vet bara inte hur jag ska formulera mig)
Paint/ Quarters har ett mycket högre krav på proteiner i o m att man "fodrar" upp mycket av deras muskelmassa... När en paint el Qh-unghäst ser ut som en halvblodsunghäst är någonting lite snett.. Dom har en mycket högre muskelmassa och utvecklas mycket tidigare/snabbare... Därav att jag vände mig till Westernsidan.. Men kan du eller någon annan hjälpa mig så blir jag bara glad...
------------------------------------------------------------------
Ursäkta att jag lägger mig i. :smirk: Fast jag bara har halvblod, fullblod, islänning och fjording.
Men jag har iaf gjort foderstat till en quarter som bl a var dräktig och senare när hon gav di. Det fungerade alldeles utmärkt. Varken föl eller sto dog inte :D eller blev undernärda. Stoet blev t o m lite för tjock enl ägaren. Det finns ju faktist quarter som är lättfödda och svårfödda också. Så någon större skillnad ser jag inte.
Lägg du ut frågan på foder så ska du se att du får bra svar. Tala om dina värden på hö resp hösilaget. Vad du vill ge för foder, ålder, ridning, vikt osv....
Om du är riktigt orolig, så lägg till 10 % extra i behovet så är du ännu mer säker.
Lycka till! :)
 
Sv: Snälla A_K_N....

mizz skrev:
Det här problemet hade vi på Trav oxå. Men där fick moderatorn bukt med problemet. Så nu är det väldigt sällan det finns ngt läsvärt där.

Mmm.. kan se det framför mig, måste vara tillfredställande att få som man vill.. jisses..
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jaaa, undrar varför vi gnäller.....
Allt är ju såååå perfekt här nuförtiden.... :smirk:
 
Sv: Snälla A_K_N....

såhär skrev jag i den andra tråden:

"kan man inte få lägga in önskemål om hur man vill att respektive forum ska behandlas? så har vi ju gjort för längesedan när allt började formas till ordentligt. kan tex inte westernforumet få vara ett undantag när det gäller tävlingstrådar tex? Om nu folket på western vill det, så vad är problemet? Att folk på andra forum kommer vilja ha samma rättigheter? Att alla dressyrtävlingar ligger på dressyr osv?

För att få prata om tävlingarna här på westernforumet har ju varit en väldigt stor del av det hela så det blir ju himla trist och antagligen ännu mer dött här än vad det redan är.

(klagar nu inte på dig personligen, jag vet att du bara gör ditt jobb men undrar lite om motiveringarna bakom att inte kunna vara flexibel! )"


Sen så kan jag ju tillägga att anledningen till att iaf inte jag går direkt till Gunnar särskilt ofta är att det är svårt för oss att få kontakt med honom, han känns lite sådär onåbar??? eller hur man ska uttrycka det.

och är det inte aningens enklare att man tar synpunkter och åsikter om ett visst forum på forumet självt, där man kan diskutera med varandra och komma fram till något än att alla ska skicka iväg en massa meddelanden till Gunnar? Känns som att det blir mycket mer effektivt då! eller?
 
Sv: Snälla A_K_N....

En tunn paint är som vilken tunn häst som helst och foderfrågor SKA ligga på foder!
 
Sv: Snälla A_K_N....

"Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling"

Men endåså togs min westernryttare i värmland - tråd bort. Ehh?
Den handlade om träning.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Den var en förfrågan efter en duktig westernryttare med körkort m.a.o en efterlysning av person/annonsering efter person/tränare.

Det finns ingenting i den tråden som överhuvudtaget tyder på en diskussion om "Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling".

Tråden finns kvar ser du, men den ligger i papperskorgen.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Jag sökte alltså en eller flera duktiga westernryttare i värmland, för träning osv.
Jag tycker det var en tråd om träning och förberedelser.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp