Snälla A_K_N....

Sv: Snälla A_K_N....

Snabb fråga bara...

Är det skillnad på att fodra upp en tunn paint, jämfört med ett tunt fullblod, eller en tunn arab?? Häst som häst? Foder som foder? Tror inte att folket på wesyernforumet har mer att komma med, typ att de ska ha bönor och stekt fläsk över öppen eld för att hålla hullet??
 
Sv: Snälla A_K_N....

Och här så har vi samma trams som vi tidigare hade på Islandshäst ser jag.
Där några ansåg att Islandshästar är SÅÅÅ speciella att deras foderfrågor inte kan ligga på Foder, eksemfrågor inte kan ligga under Hästvård, lösdrifter inte kunde ligga under Anläggningar (som fanns då) och mattarnas och hussarnas privata problem inte heller kunde ligga under Senior.

Så jag skriver samma sah här som jag gjorde då där.
Detta är ett hästforum där man skall utbyta tankar och kunskaper runt det som är gemensamt över diciplingränserna.
Det finns säker andra forum för dem som vill snöa in på sin egen diciplin.

Snälla rara Westernryttare, ta och skärp er nu och anpassa er lämpligen till forumreglerna.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Varför drog du fram den här igen?????
Vad vi har retat oss på är det faktum att när våra tävlingar hamnar på gnägg så försvinner de snabbt som attan eftersom vi är så få på western och det är oftast de trådarna som håller lite fart här inne..
Prova att kolla på western igen om ca tre dagar och se hur långt ner trådarna har kommit och jämför sedan med gnägg..... ;)

Sedan har vår kära moderator visat en sådan attityd mot folk här att vi känner oss mer eller mindre omyndigförklarade...... :crazy:

/Carina :eek:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Snälla rara du...om det är så irriterande för dig att nån som har en paint vill söker hjälp från andra som har en paint. Vad spela det för roll var det ligger, så läge nån får hjälp. Javisst finns det reglar man ska följa. Kanske hon inte fick hjälp under "foder". Jag förstår inte hur du kan vara så upprörd över att en med en islandshäst söker hjälp för eksem från andra som har samma problem med samma sorts häst. Och många gånger är det ungdomer som vill har hjälp, Klättra ner från din höga häst och hjälp istället för gnälla. Om du kan inte hjälp läsa ett annat tråd. A_K_N har redan tagit bort tråden. Hon har redan givit dem en utskällning. Vi som är westernryttare behöver inte en från dig heller.

Som du sa:
Detta är ett hästforum där man skall utbyta tankar och kunskaper runt det som är gemensamt över diciplingränserna.
 
Sv: Snälla A_K_N....

Lenita skrev:
Varför drog du fram den här igen?????
Därför att det är ett himla hackande på A_K_N på forumet "Om Bukefalos" och den här tråden verkar vara ett bra exempel på varför.

Jag rekommenderar er att dels följa forumreglerna och dels vara rädda om er moderator.
Om denna som ni har nu kroknar, så vet ni ju inte hur det blir med ert forum, eller hur.
Villiga och lämpliga moderatorer brukar det ju inte direkt drälla av.
 
Sv: Snälla A_K_N....

CaliforniaSwed skrev:
Jag förstår inte hur du kan vara så upprörd över att en med en islandshäst söker hjälp för eksem från andra som har samma problem med samma sorts häst.
Vad gäller just eksemet, så började forumet Islandshäst att svämma över av eksemtrådar, och då även gällande andra raser.

Alla raser kan få eksem.
Och det fungerar lika och behandlas lika.
Alla raser äter.
Och de utfodras enligt samma principer.
Det finns enkla och lättfattliga sätt att räkna på olika typer av hästars behov.
Allt detta går utmärkt att göra under rubriken "Foder".

När man registrerar sig på Bukefalos, så godkänner man att följa reglerna.
Varför skall man sedan göra avsteg från dessa för vissa?
Och vilka vissa?
Bara på Western?
 
Sv: Snälla A_K_N....

Som sagt var varför dra fram den här tråden igen nu när den till slut hade lyckets försvinna ner en bra bit och saker och ting lugnat ner sig här inne..... :confused:
Känns som om du vill dra igång diskussionen igen....eller..... :angel:

/Carina :eek:
 
Sv: Snälla A_K_N....

Inte_Ung skrev:
Vad gäller just eksemet, så började forumet Islandshäst att svämma över av eksemtrådar, och då även gällande andra raser.

Alla raser kan få eksem.
Och det fungerar lika och behandlas lika.
Alla raser äter.
Och de utfodras enligt samma principer.
Det finns enkla och lättfattliga sätt att räkna på olika typer av hästars behov.
Allt detta går utmärkt att göra under rubriken "Foder".

När man registrerar sig på Bukefalos, så godkänner man att följa reglerna.
Varför skall man sedan göra avsteg från dessa för vissa?
Och vilka vissa?
Bara på Western?

Visst hålla jag med dig.... Men folk fortfarande vill har hjälp till deras "problemer". Varför kan man inte länka dem eller svara frågan (om tråden ligger kvar i första hand)? Varför är det så många som är så otålig och skriver skit istället för att hjälpa. Om man blir så uppröd att dem skriver samma sak i 10 olika trådar. Svar inte eller länka dem till en tråd så här. Jag läst en annan tråd när en ny börjar kunnde inte riktig förstår saker och ting. Och det gick blixt snabbt till rena otrevilg. Folk kunna har tagit tid att skriva svaret mer tydligt i denna tråden så skulle det vara klart. Nu vara det 3 sidor av skräp.

Det är inte bara western, du sa det själv islandhästar har samma problem...

Jag hålla med Lenita också, "Let slepping dogs lie". And be nice about it. :)
 
Sv: Snälla A_K_N....

Lenita skrev:
Som sagt var varför dra fram den här tråden igen nu när den till slut hade lyckets försvinna ner en bra bit och saker och ting lugnat ner sig här inne..... :confused:
Känns som om du vill dra igång diskussionen igen....eller..... :angel:

/Carina :eek:


Precis så kände jag oxå! Men, men vissa vill bara ha någonstans att gnälla.... :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 158
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 133
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp