klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Därför att detta är ett internetforum och det blir absurt om allt måste hålla sig inom TS smala fråga.

Jag menar att det rent generellt kommer att bli mer och mer näthandel och att det är lite gilla-läget kanske inte just i detta fall, men i allmänhet. Senast nyligen så la en av mina nära butiker ner för att enbart ägna sig åt näthandel.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Visst kan trådar flyta ut. Men grundfrågan är ju ändå att TS vill ha hjälp med att hitta en klänning för ett visst ändamål. Det får hon inte genom att få höra att hon nog måste vänja sig vid att handla kläder på nätet ändå.

TS, det slår mig just att det inte behöver vara svindyrt att sy upp en klänning (nu minns jag dock inte hur långt det var till den skulle användas).
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Du missar vad jag skriver hela tiden.

Sen så ÄR det ju en grymt svår frågeställning om man inte kan komma med förslag från nätet. Eftersom det är väldigt svårt att veta vad andra människor gillar ? Kan man hitta nån modell som TS gillar så är det ju enklare att veta vad som man ska leta efter och sen utefter det kunna föreslå vad man sett i butik (som förhoppningsvis finns i TS trakter).
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Second-hand butiker :)! Man hittar allting något, bara man har gott om tid och har förberett sig väl (inte hungrig, inte för varm, inte kissnödig). Där finns det dessutom alla möjliga typer av storlekar.

En luftigare klänning som man tar in i midjan med hjälp av ett resårbälte brukar bli fint :).

Några exempel (från Forever21's webshop, men lite inspo till vad man kan gräva efter på myrorna):
53607983-02.jpg


47019209-02.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag har upptäckt dea Axelsson och hittat massor av snygga plagg till toppenpris!

Jag gillar oxå dea Axelsson, men de verkar inte finnas neråt landet. Men någon annan som oxå har mycket i större storlekar är NoaNoa och de finns neråt eftersom de är från Danmark i grunden.

Tex den här från NoaNoa:
imagehandler.ashx


Eller:
imagehandler.ashx
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Då kanske det är bättre att du säger vilken stad/vilket samhälle du bor i så kan du få hjälp och tips om vilka affärer som finns? :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det står i min profil att jag bor i Småland.
Eftersom jag är beredd att åka en bit - men inte till Borås - så tror jag att det räcker...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

36-4957.jpg


Gjorde ett försök till med den vinröda klänningen jag tyckte var snygg. Omlott är oftast snyggt om man har former. Zizzi finns i Växjö! (Grand Samarkand)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

jag försökte titta på deras hemsida men hittade inget sm intresserade mig

Jag kollade in deras hemsida nu (hade inte gjort det tidigare) och tyckte inte att jag kände igen så mycket av det som fanns i "min" zizzibutik när jag var in där nyligen.

Nåväl, jag hoppas du hittar det du söker! :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Asos curve, modcloth, dorothy perkins!

Det finns massor av snyggt plus size om man vågar sig utanför svenska webshoppar! :)

Edit: Sorry, jag läste inte hela tråden och missade att webshop inte var önskvärt, men tipsen kanske passar någon anna. :)

Ameo, har du kollat indiska? De har mycket fint!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag älskar stretchigt, slankigt men ganska tjockt material.
De som för det mesta är bäst på det är mammakläderna. De kan ofta ha tungt och skönt häng, är kroppsnära och otroligt stretchiga utan att de blir genomskinliga.
Brukar be att få ärva mammaklänningarna som bärs omkring mig. :D
De brukar vara rätt trötta på dem men de är ju nya för mig!
Dessutom så har de som regel mycket snyggare färger?
Men jag misstänker att du redan har koll på det...
Annars syr jag som regel alltid in det mesta i topp och klänningsväg för att det skall passa. Gillar också figurnära men har fel mått i längd/vikt/axlar/midja/höfter för att det skall stämma. Så då åker den gamla symaskinen fram.
Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Tyckte HM hade en snygg klänning som går att använda även i vardagen (med t ex leggings under). Grått är kanske inte så upphetsande men har fördelen att vara lätt att både klä upp och ner med hjälp av en festschal och färgmatchande skor och väska.

http://www.hm.com/se/product/17347?article=17347-A

Tyvärr är inte höst/vintersäsongen den bästa att köpa färgglada kläder, tydligen vill vi (och kan inte annat p g a utbud?) klä oss i dystra färger då...

För mig i storlek 40 vill jag gärna ha en slimmande och rejält åtsittande underklänning för att få en snygg passform på sådana klänningar.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

*lite halvt KL*

Glöm inte att man kan färga kläder. En svart klänning är ju svårare att färga, men hittar man en grå eller en vit så är det ju enkelt att färga den. Kostar typ 100:-.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Tyvärr är inte höst/vintersäsongen den bästa att köpa färgglada kläder, tydligen vill vi (och kan inte annat p g a utbud?) klä oss i dystra färger då....
Och det var ju just detta som gjorde att jag startade tråden.
Svarta och gråa klänningar finns redan i garderoben, men jag hade ju tänkt slippa ha svart på bröllop. Jag kommer alltså inte köpa ytterligare en svart eller grå klänning.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag vet inte vad din budget är, men om du verkligen inte hittar någonting så kanske det kan vara värt att kolla upp med en sömmerska vad hon skulle ta för att sy upp en klänning av önskad modell i ett tyg som du själv skaffar? :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har ni någon "damaffär" i närheten av dig? Ibland tycker jag att det finns guldklimpar i mindre butiker som är inriktade på dammode och tar in lite mindre märken och lite mer varierande storlekar. Nackdelen är ju att det inte går att kolla innan på nätet, men det kan ju vara värt ett besök :)

Har ni Cassels någonstans i Småland? De kan också ha en del roligt.

Och vad tyckte du om Noa Noa och Esprit? Där fanns det ju klänningar som inte bara var svarta/gråa. :)

Sen funderar jag på hur långt som är långt när det gäller att åka - har du möjlighet att ta dig till Malmö t.ex lär ju utbudet vara något större. Men det beror ju på vart du befinner dig i Småland såklart. Och jag funderar på om inte Jönköping kan tänkas ha någon roligare affär också? Typ den här butiken verkar ta in en del annorlunda märken http://www.eklader.se/
Återigen en dålig hemsida, men i värsta fall går det kanske att ringa och fråga vad de har för storlekar?
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det ligger nog långt över min budget att gå till sömmerska.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har du en svart klänning som du verkligen trivs i och som du tycker sitter riktigt bra?
I så fall hade jag faktiskt haft den på mig. :) Det är så enormt mycket enklare att hitta accessoarer än att hitta en klänning som passar. Det är ju dessutom väldigt enkelt att med små pengar piffa till den enklaste klänningen.

Har man en enkel klänning är det bra att ha på sig lite mer piffiga detaljer, eftersom det inte blir kaka på kaka eller prinsessvarning på outfiten. Ju mer klänning ju mindre accessoarer. Ju mindre klänning ju mer kan man ha extra.

Svart klänning och accessoarer: (bara för att få idéer)

18447_kl%C3%A4nningar2.jpg


LBD_happyhour.jpg


How-to-combine-a-black-dress-1.jpg


little-black-dress-accessories.jpg


Det fina är att färg mot svart tar bort allt det där sorgsna eller trista. Kolla bara på denna tjejen. Allt hon har gjort är att sätta dit ett rosa skärp. Och det ser hur piffigt och roligt ut som helst. Finns ju ingen som hade reagerat på att denna tjejen inte var klädd för ett bröllop, trots att hon till och med har svarta skor på sig. :)

black-dress-black-accessories-black-shoes_400.jpg


Med dessa accessoarer är vem som helst redo att gå på bröllop i en svart klänning. Det viktigaste är ju att klänningen sitter bra, precis som du själv också säger.
BQcDAAAAAwoDanBnAAAABC5vdXQKFlpNWVFIVnRpM2hHMDFzcTVCanlOZHcAAAACaWQKAXgAAAAEc2l6ZQ.jpg

Du hittar liknande på HM för inga pengar alls.

Och vräk på!! Var inte rädd för att ha stora örhängen, ett bredd skärp, tokigt detaljrika skor. Har man en svart känning kan man ha hur mycket accessoarer som helst utan att det ser för mycket eller pråligt ut. :D
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Noa-Noa är ju löjligt små i storlekarna, 3XL går inte runt mig så det är bara att lägga ner. (i mina vanliga kläder har jag oftast L-XL...)
Esprit skriver inte ut några mått på sidan, men det är ju inga plus-sizekläder de har så jag tror inte jag går i dem heller.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp