klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har du kikat på Bonprix och Ellos? :) Bon Prix tror jag har upp till 46 och Ellos har nog till 54 på deras egna märken.

Där kan man även sortera efter färg om du är ute efter något speciellt!

Edit: Men gud vad långsam jag är, såg inte att tråden var tre sidor lång :o

Ska försöka hjälpa till att hitta konkreta förslag istället! :)
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag rekommenderar varmt ett besök hos en zizzi-butik om du har någon i närheten.
jag försökte titta på deras hemsida men hittade inget sm intresserade mig
Har du kikat på Bonprix och Ellos? :) Bon Prix tror jag har upp till 46 och Ellos har nog till 54 på deras egna märken.
vill inte handla på postorder, kollar gärna på nätet först men måste kunna prova innan jag köper
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Kan du fråga på butiken (Lindex, Kapp Ahl, etc) om de har något kvar sen sommaren inne på lagret?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det enda du kan göra då är ju att fundera på vilka butiker som finns i din stad, och sedan kolla på internet. Då är det ju inte ens någon ide att kolla på andra ställen på internet lixom? Typ H&M (uteslutet eftersom det inte fanns några färgglada), Indiska (uteslutet eftersom de bara hade upp till XL och "tält" gillar du inte), KappAhl & Lindex (men där fanns inget?). Finns någon annan butik hos dig? Vi hade Zizzi förut (men det var inte intressant för dig) och vi har någon som heter B'chic - har ni den? Kanske finns något där?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

har du kollat på cellbes ?

De har den här som jag tycker är rätt så häftig - men problemet är ju då att det är postorder (själv har jag varit så modig att jag köpt bikiniöverdelar som faktiskt funkade utmärkt) å andra sidan så är modellen rätt så smart med ett knytband som kan reglera midjemåttet

http://www.cellbes.se/dam-classic-overdelar-7354/klanning-093746?oc=023

13714494645167699-cellbes-product-thumbnail.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det enda du kan göra då är ju att fundera på vilka butiker som finns i din stad, och sedan kolla på internet.
Alltså, grejen är att jag inte ens vet vilka butiker som finns i stan längre, eftersom jag aldrig går och letar... Sen är jag väl inte främmande för att smita iväg till någon håla i närheten heller, har en månad på mig att shoppa.
Men jag åker inte ända till Borås för att gå på knalleland
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

*KL*

Det är verkligen inte lätt med kläder till bröllop under vinterhalvåret... Jag har två bröder som båda valde att gifta sig i november resp december (olika år) så jag vet hur svårt det är att hitta något annat än svart... och då har jag ändå haft storlek 38-40. Jag utgår ifrån att utbudet inte blir mer varierat när man drar en större storlek...

När första brodern gifte sig blev det tillslut så att jag hade en svart kjol, men med en röd blus i en riktigt festlig modell med drapering fram. Blusens modell, kraftiga färg och tygets fantastiska lyster samt de eleganta skorna och smyckena gjorde att varken jag eller något av mina smakråd tyckte att man fick minsta association till begravning.

Till decemberbröllopet (då det tyvärr inte hunnit komma några röda "julklänningar" i butikerna ännu) hade jag turen att hitta en silverpaljettklänning. Även där blev det alltså materialet (och festliga smycken) som "räddade" mig från begravningsstilen.

Håller tummarna att du hittar något du kan känna dig fin i! (T ex en omlottklänning i härlig färg. De är ju så SNYGGA på er som har rejält med kurvor! På mig som har A-kupa "försvinner" bysten helt i en sådan, vilket grämer mig eftersom man ofta ser så snygga sådana... både riktigt festliga varianter och "vardagsklänningar".)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag har upptäckt dea Axelsson och hittat massor av snygga plagg till toppenpris!
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jag har upptäckt dea Axelsson och hittat massor av snygga plagg till toppenpris!

+1 på den.

Jag har vanligen stl 46 och gillar både klassiska och lite flärdfulla kläder. Absolut inte tält. Det jag köper i Sverige kommer främst från tre butiker/butikskedjor:

Dea Axelsson
Bredenbergs
SidenSelma

Kanske finns någon av dessa i närheten av där du bor, TS?

Utöver dessa kan jag hitta en del i mindre butiker som inte tillhör några kedjor samt vissa basplagg på Lindex och KappAhl.

Jag är lätt allergisk mot ett separat plus size-mode. Man ser ju olika ut i kroppen, oavsett vilken storlek man har. Ser inte poängen med att ha en speciell kollektion (ofta tråkigare) för oss som drar större storlekar. Varför inte göra den vanliga kollektionen i fler storlekar helt enkelt?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

vill inte handla på postorder, kollar gärna på nätet först men måste kunna prova innan jag köper
Fast varför gör du det svårare för dig själv än vad det behöver vara?

Beställ via nätet, passar det inte så skickar man tillbaka det och får pengarna tillbaka. Plättlätt! Vill man försäkra sig så köper man 3-4 st klänningar, behåller den som passar bäst och skickar tillbaka de andra.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Och vill man inte ligga ute med pengarna tar man det på faktura. Då är det dessutom ett ännu mindre problem att man är osäker på storlekarna; bara att beställa hem samma klänning i flera olika storlekar.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Fast varför gör du det svårare för dig själv än vad det behöver vara?

Beställ via nätet, passar det inte så skickar man tillbaka det och får pengarna tillbaka. Plättlätt! Vill man försäkra sig så köper man 3-4 st klänningar, behåller den som passar bäst och skickar tillbaka de andra.

Fast om man har en hel del kurvor är det allt annat än "plättlätt" att inte kunna prova först. Det kan skilja väldigt mycket i passform mellan två klänningar i samma storlek men av olika skärningar, märken etc och modellerna som visar dem i katalogen går vanligen inte att relatera till över huvud taget. Jag har själv ganska bra koll på vad jag passar i. Trots detta händer det när jag provar kläder att något som ser bra ut på galgen är helfel och det beror inte på storleken.

Förstår ameo helt. Jag skulle aldrig beställa kläder på nätet om det inte var sådant jag var supersäker på.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Fast varför gör du det svårare för dig själv än vad det behöver vara?

Beställ via nätet, passar det inte så skickar man tillbaka det och får pengarna tillbaka. Plättlätt! Vill man försäkra sig så köper man 3-4 st klänningar, behåller den som passar bäst och skickar tillbaka de andra.
Jag har redan svarat på denna frågan.
Jag känner mig själv, det blir inte av att jag skickar tillbaka/byter dem.
Det ÄR INTE plättlätt när man inte har en kropp som ser ut som modellerna gör. Jag vill se hur plagget ser ut på mig innan jag lägger ut pengar på det.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det är inte plättlätt för alla som inte har "en hel del kurvor" heller. Jag har varit kraftigt överviktig och jag är numer rätt normalviktig men har fortfarande rätt svårt att hitta kläder. I princip alla jag känner har mer eller mindre svårt att hitta kläder, stora som små. Alltid är det något som skapar problem; breda höfter, inga höfter, jättesmal midja, stor midja, smala axlar, breda axlar, korta ben, långa ben, korta armar, långa armar, stor byst, ingen byst osv osv. Jag är som sagt normalviktig men på grund av smala axlar, lite bredare armar, mindre midja, och riktigt rejäla ben har jag skitsvårt med framförallt nederdelar, byxor är ett jävla aber. För att inte tala om klänningar som ska vara lite figurnära, det händer bara inte.

Det gäller att hitta sätt att komma runt det och ett sätt är att beställa hem en jättehög att prova istället för att behöva gå i tio affärer och prångla av och på sig kläderna lika många gånger.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

ett sätt är att beställa hem en jättehög att prova istället för att behöva gå i tio affärer
det kanske är ett alternativ för dig, men inte för mig.
Dels för att jag inte har ekonomi för att beställa hem en jättehög med kläder
Och dels för att det är sällan jag behöver prova så många plagg, eftersom jag ofta kan se på dem om de kommer funka. Men det krävs att jag kan hålla i dem och dra i dem för att se om jag får plats. Jag har sålt kläder i snart 7 år så jag har rätt bra koll på vad som krävs för att det ska sitta på mig. Men det går inte att köpa kläder från bilder. Jag vill se dem, prova dem och klämma på kvaliten.
Och SLIPPA hålla på att skicka tillbaka sånt jag inte vill ha!!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

[...]Det gäller att hitta sätt att komma runt det och ett sätt är att beställa hem en jättehög att prova istället för att behöva gå i tio affärer och prångla av och på sig kläderna lika många gånger.

Men eftersom TS redan svarat att hon inte vill beställa på postorder och varför så är det ju inte bästa sättet för henne att beställa hem en hel garderob och prova. Sedan kan det vara utmärkt för många andra.

Beträffande vikt: allas kroppar ser olika ut, men då modellerna som visar kläderna vanligen är åt det slanka hållet får jag för mig att bilderna ger en bättre referens för människor som har liknande kroppsform än för mig. Sedan behöver inte det betyda att plagget passar alla slanka människor, men man får väl i alla fall en idé om hur det ser ut på en själv? Det får inte jag.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det är synd. Jag tror att det kommer bli färre och färre vanliga butiker och näthandeln kommer att öka jättemycket mer. Visst är det lite krångel med att skicka tillbaka sånt man inte vill ha, men jag tror att man får vänja sig dessvärre.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det är synd. Jag tror att det kommer bli färre och färre vanliga butiker och näthandeln kommer att öka jättemycket mer. Visst är det lite krångel med att skicka tillbaka sånt man inte vill ha, men jag tror att man får vänja sig dessvärre.

Men varför i hela världen hålla på och övertala ameo att fundera över näthandel när hon så väldigt tydligt har sagt att hon inte är intresserad av det?

Vad som händer i framtiden har vi ingen aning om (för ingen har varit där). Men nu finns det ändå vanliga butiker där man kan hitta en klänning. Det gäller just nu bara att hitta de butikerna.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp