Var hittar jag en tankini?

Kan kan jag väl. Men de saknar ben och täcker magfluff för dåligt. Jag inbillade mig att jag kunde lösa det genom att skaffa en tankini.

En svart tråkig baddräkt har jag f.ö. redan. Supertrist sak.
Twilfit hade en baddräkt med ben förra året som jag var sugen på. Små ben iofs men ändå.
Går också att googla baddräkt med ben, risken är väl iofs att det var ngt för förra året.

Senast ändrad:
Peter Hahn hade jag inte kollat men gjorde det nu. Hiskeliga priser plus att jag inte hittade rätt där heller.

Jag får kanske avlägga ett besök i Stockholm. Nu har jag ju fått tips om två butiker på söder. Haken är väl att jag har lite ont om tid och hinner väl inte åka dit förrän i slutet av nästa vecka och hittar jag inte något då är det bara några dagar kvar innan jag behöver plagget.
Om du ska till Stockholm så kanske butiker som Åhléns, NK (kanske för dyrt?), underverket och scampi kan vara värda att besöka?

Sen finns även simbutiken online samt klingel som kanske kan vara värda att kolla upp.

Jaha :(

Vad är grejen med tankini egentligen, döljer den alltså fluffet bättre?
Jag har fått den uppfattningen.

Jag är ju verkligen inte bekväm med att vistas bland folk i badkläder alls. I den mån jag brukar bada så har jag alltid letat upp en plats där jag får vara på egen hand. Nu går inte det eftersom jag ska till Spanien med jobbet.

Min chef tyckte att jag nog var lite överspänd angående det och hon menade att tanterna i Spanien visar både det ena och det andra då det är så varmt där. Själv kommer jag inte förbi obehagskänslan det skapar att gå i t.ex. bikini. Jag övervägde det ett tag med tanke på att det kommer att vara varmt där, men nej, det går inte. Och baddräkt kändes inte heller helt okej.

Aha. Sitter den inte åt lika mycket som en baddräkt?
Det beror nog på modell. Min gör inte det och framförallt är det bättre passform för mig än baddräkter som inte verkar passa min form.
För mig är det bra för jag har en tankini och till det bikinibyxor som är rejäla eller bikinibyxor med kjol över.

På bilderna ser den ut att sitta lite lösare.

Det beror nog på modell. Min gör inte det och framförallt är det bättre passform för mig än baddräkter som inte verkar passa min form.
För mig är det bra för jag har en tankini och till det bikinibyxor som är rejäla eller bikinibyxor med kjol över.

Ok, jag förstår. Jag kan dock se framför mig hur min mage får tankinin att åka upp och då är panikanfallet nära :o:eek:

Ok, jag förstår. Jag kan dock se framför mig hur min mage får tankinin att åka upp och då är panikanfallet nära :o:eek:
Jag hade en tankini för läääääääääänge sen och den betedde sig precis så, fail.

Tänker dock att många av de som visats i tråden allmänt ser bättre ut än den jag hade så det beror nog lite på hur den är sydd, eftersom de fortfarande säljs måste de ju sitta kvar känner jag!

Hur är du skapt?

Linnen sitter där de ska på mig så jag tror inte det är annorlunda med en tankini. Det är möjligen om linnet är för litet/kort, som det åker upp.

Men jag funderar lite på varför det är så vanligt att få panik vid tanken på att visa upp magen eller andra delar av kroppen f.ö. Jag tänker att folk kommer att antingen glo av avsmak, eller så klär de av en med blicken. Båda delarna skulle vara obehagliga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
4 012
Senast: svea
·
Kläder & Bli fin Då mina (numera) punkterade taxöron skvalpar ur bikiniöverdelen och mina bikitrosor modell låga skär in i KS ärret behövs en ny bikini...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama