klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Jamen visst är den!
Jag har dock samma problem som du, ingen bra tillställning att köpa den till. :-p
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Hur är Indiska i storlekar? Jag kollade lite snabbt häromdagen och tyckte de hade mycket i fina höstfärger, som inte bara var svart och murrigt. Jag tycker själv att de har rymliga storlekar, men de går bara till XL såg jag.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Vad tycker du om Indiska? Jag vet inte hur det är med deras storlekar men "tält från Indiska" är väl en plussize-klassiker. :p De har i alla fall mönster och färger. Den här till exempel: http://indiska.com/se/Mode/Klänningar/AUTUMN/p/1000003023418 Hade jag haft pengar hade jag sprungit och köpt den på studs (jag älskar Indiska, 95% av alla mina klänningar kommer därifrån).
Just det där med "tält" är jag fullkomligt allergisk emot.
Och det är väldigt många år sen jag hittade något där som föll mig i smaken, tyvärr.
Om du gillar Zizzi ( finns på nätet, bl a hos Ellos) så har de ju butiker också! T ex i Växjö.
jag ska kolla
Jag gillar denhär klänningen!

36-4018.jpg


Finns i fler färger också, och i större storlekar.
typ en sån modell skulle jag nog kunna tänka mig, fast med lite ärm. Och helst i stretchigt tyg...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

hade kanske kunnat fungera, men den går inte runt mig. :(
Kollade lite på Indiska där och det ser ut som att de inte har något större är XL. Och om deras måttabell stämmer så är det för smått för mig.
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Den här tyckte jag var fin och finns i stora storlekar, dessutom förlåtande passform om man är modell större :)

ells_0048551_M.jpg


Eller en glammig tunika? Har för mig att jag läst någonstans att du trivs i tunikor?

34-2235.jpg


Båda mina förslag är dessutom billiga.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Den här tyckte jag var fin och finns i stora storlekar, dessutom förlåtande passform om man är modell större :)
-----
Båda mina förslag är dessutom billiga.
och du missade att postorder inte är intressant?

jag använder gärna tunikor ja, men jag vill gärna ha figursytt - även om min egen figur lämnar en del att önska...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Kl

Klänningar som både passar, har en fin modell, rätt tyg, rätt vidd och samtidigt är snygga ÄR svårt att hitta. Varför inte köra på en snygg tunika ( betydligt lättare att hitta) ett par passande leggings och ev en kjol till det hela? Kan bli hur snyggt som helst med ett par snygga stövlar eller liknande till:)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

var skulle jag hitta dessa tunikor då, om de nu är så mycket lättare att hitta?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Precis för jag letar tunikor som galen och inte hittar jag långa sådana och hittar jag är de skurna under bysten vilket gör att jag ser gravid ut.. Suck :)
Pulkaskurk var hittade du dessa?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

men nu var det ju det där med att slippa ha svart på bröllop, det räcker gott med att ha svart på begravningar...
Sen är de figursydda för smala i midjan för att funka på mig.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

du läser in en sinnesstämning som inte finns
jag undrar bara var jag ska hitta dessa tunikor, eftersom jag inte har upplevt att det är lättare att hitta tunikor än klänningar.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp