klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Alltså, jag lägger inget normativt i begreppet "avfärda" så du behöver inte försvara dig.

Jag är bara realistisk: Om du vill ha något annat än grått eller svart så får du vända dig till internetbutiker. Men vill du inte göra det så är det liksom helt okej för min del.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Fast vi är massor som sitter i samma båt. Du är verkligen inte ensam om att inte ha en kropp som en modell. Du är heller inte ensam om att inte dras med värk som hindrar göra dig saker i livet. Du är heller inte ensam om att inte kunna eller vilja spendera hur mycket pengar som helst på en klänning.

Men som jag skrev tidigare. Man får göra det bästa av det man har och det man kan.

Du vill inte. Du ratar ju bara allas förslag. Inte bara mina. Du vill inte se möjligheterna, du ser bara allting som hindrar dig.

Snurrfian erbjöd dig en klänning som du avfärdade helt utan att ha sett den eller provat den. Och på den beskrivningen hon gav i tråden finns det inte en chans att man vet hur den ser ut eller vilken storlek den är.

Jag och andra i tråden vill bara hjälpa och underlätta för dig. Komma med idéer du kanske inte tänkt på själv. Man lär sig ju massor av andra människor, eftersom man tänker så olika. Det är någonting jag försöker ta vara på istället för att avfärda.
När jag skriver "kropp formad som ett timglas" är jag kanske inte tillräckligt tydlig. Jag menar INTE "kropp som en modell" utan jag menar "kropp som är smalare på mitten än upptill och nertill" oavsett storlek på kroppen.
Det är SÅ nästan alla storlekstabeller ser ut.
JAG ser inte ut så. Jag är uppenbarligen inte kompatibel med klädtillverkarnas grundmått. Problemet är väl kanske då att jag inte har lust att gömma mig i tältliknande kläder bara för att jag råkar ha passerat storlek 42. Det finns säkert tält som jag får plats i, men jag känner mig inte fin i tält och därför klär jag mig inte i tält.

Jag blir ledsen när du skriver att jag ratar allt, för det gör jag inte - förrän jag inser att det inte går. Jag KAN INTE ta på mig en klänning vars midjemått är 98 cm, för min midja är 20 cm till. Det GÅR INTE även om Ramona tycker att jag är tjurig för att jag inte försöker.

Jag är väldigt tacksam för alla tips i tråden :bow: och även om jag inte har kommenterat precis allt så har jag ägnat massor av tid åt att surfa runt och kolla om det är något som jag kan tänka mig och som jag tror kan funka på mig. Jag har också fått några tips som har butiker i min någorlunda närhet (typ 10 mil) som jag kommer besöka för att kunna prova.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Melissa McCarthy har ju ingen "smal del" egentligen, hon lyckas ändå se snygg ut :)!
Den här bilden tycker jag visar hennes kroppsbyggnad väldigt bra, och hur stor skillnad det gör att sätta "åtsnörningen" på rätt ställe.

mccarthy.jpg


PS: jag måste själv också sätta åtsnörningen under bysten, jag är hyfsat normalviktig men fyrkantigt byggd så har inte heller någon midja att markera.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har läst igenom tråden och funderar på om du inte borde satsa på en rejält slimmande body? Samt ha spanx under! :)

Varför inte ha din ljusgrå favoritklänning med en vacker sjal/kofta över med passande skor till? Beige eller ton i ton med koftan kan bli fint! :)

Lite läppstift & mascara, fina naglar och en fin frisyr (någon av dina väninnor borde väl vara bra på piff?!) så är du i hamn! :)
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

och vad får dig att bestämma dig för detta, utan att du vet något om mig?
typotux_017.gif

Jag vet till exempel att du i en annan tråd har beskrivit dig som att du ser ut som din avatar. Därför tror jag på kjol i stället för klänning. Kjol ger fler möjligheter.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Har läst igenom tråden och funderar på om du inte borde satsa på en rejält slimmande body? Samt ha spanx under! :)

Varför inte ha din ljusgrå favoritklänning med en vacker sjal/kofta över med passande skor till? Beige eller ton i ton med koftan kan bli fint! :)

Lite läppstift & mascara, fina naglar och en fin frisyr (någon av dina väninnor borde väl vara bra på piff?!) så är du i hamn! :)
detta med slimmande underplagg har diskuterats i en annan tråd. Jag har kommit fram till att body och underklänning inte är det jag behöver (eller kan ha, av olika skäl som jag inte orkar gå igenom här och nu) utan jag ska ha typ en byxgördel som går upp över magen.

Jag hade hoppats hitta något lite roligare än svart eller grått att ha på ett bröllop. Det är liksom det som är grejen.
Smink o frisyr är inget problem och jag har ju till och med börjat måla naglarna :D. Men några väninnor har jag inte tillgängligt vid detta bröllop, då det är 50 mil hemifrån och "gamlingar" som ska gifta sig...
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Men kan du inte visa lite bilder ameo, på färger och mönster och klänningstyper som du gillar då :)? Så kan vi andra som gillar att leta efter saker ha lite mer att gå på :)?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

506741_F_02.png



Den tyckte jag var himla fin! Finns i Butik upp till stl 56! :)

(Mönstrad ärmlös klänning från XLNT. Rundad hals och knäppning framtill med dekorativa paljetter. Smalt knytband i midja. Smock bak i rygg och vid axel. Längd 104 cm i storlek 48/50.)


548198_F_02.png


Också tokfin! Finns i Butik upp till stl 56!

(Tunika med medaljongtryck framtill från XLNT. Trekvartsärm och rundad halsringning. Längd 80 cm i storlek 48/50)
 
Senast ändrad:
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Men kan du inte visa lite bilder ameo, på färger och mönster och klänningstyper som du gillar då :)? Så kan vi andra som gillar att leta efter saker ha lite mer att gå på :)?
Alltså, grejen är att jag generellt har svårt för att hitta kläder som jag känner mig fin i. Jag har en hel del vardagskläder som jag är bekväm i men inte att ha vid en lite finare tillställning.
Jag hittade en bild på min grå klänning, det är en sån här jag har och känner mig fin i. Skärningen hamnar nedanför bysten på mig och tyget är tillräckligt tungt för att lägga sig utanpå mina inbyggda volanger.
klaumlnning_zps474f4dd5.jpg

Jag hade gärna haft en likadan till fast med lite diskret mönster och kanske en annan bottenfärg.

En tidigare favorit (fast lite mer till vardags) är denna tunika - lite A-linjeformad, figursmickrande modell:
5057902497_5ac12c333e.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

506741_F_02.png



Den tyckte jag var himla fin! Finns i Butik upp till stl 56! :)

(Mönstrad ärmlös klänning från XLNT. Rundad hals och knäppning framtill med dekorativa paljetter. Smalt knytband i midja. Smock bak i rygg och vid axel. Längd 104 cm i storlek 48/50.)


548198_F_02.png


Också tokfin! Finns i Butik upp till stl 56!

(Tunika med medaljongtryck framtill från XLNT. Trekvartsärm och rundad halsringning. Längd 80 cm i storlek 48/50)
tack för att ni orkar försöka... :D
Den nedersta får jag rysningar av, vi har precis blivit av med 70-talets medaljongtapeter i huset. :eek: Jag kan inte vänja mig vid att medaljongerna är tillbaka...
Sen var det ju det där med att slippa svart på bröllop...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Herregud kvinna! ;):D

Varför inte köpa en "vanlig tråkig" klänning och ta en fin sjal till bara då? :)
Ljusgrått ihop med gammelrosa, marinblått eller plommon är ALLTID fint! :)


Jag som älskar medaljong på kläder! :eek:;)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Grått är plättlätt att matcha ihop med roliga färger tycker jag!

Vad sägs om att ta den gråa klänningen

och kombinera med det här halsbandet
1000002811252.jpg

samt det här armbandet
1000002909270.jpg


:d Sammanlagt 178 kr på Indiska. Som sagt behöver man inte vräka på med accessoarer.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Eller de här strumpbyxorna

44-9921_F.jpg

(Från Ellos, 79kr, finns upp till storlek 48)


och det här halsbandet

1000003029380.jpg

(Indiska igen, 99kr.)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Nu är det här iofs tvärtemot bilderna som ameo postade, men sari <3 <3 <3. Superfestligt plagg som ALLA kan ha på sig, oavsett storlek:

ES0001580_06.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Eller de här strumpbyxorna

44-9921_F.jpg

(Från Ellos)
storlek 48 räcker inte långt, tyvärr
Nu är det här iofs tvärtemot bilderna som ameo postade, men sari <3 <3 <3. Superfestligt plagg som ALLA kan ha på sig, oavsett storlek:

ES0001580_06.jpg
det där är väldigt extremt mycket "inte jag". Skulle jag komma med det på mig skulle min omgivning fråga var det är maskerad. På riktigt...

sen att det är snyggt på någon annan kan jag inte förneka.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Din grå är ju en perfekt basklänning!
Förstår att det vore kul med ngt nytt till ett bröllop, men du kanske ska lägga energin på accessoarena istället?
Att man känner sig bekväm i kläderna är ju a och o. Jag själv har mkt svårt att trivas i klänning, jag har få hemma som jag trivs i som jag återanvänder och har istället olika accessoarer vid varje tillfälle.

Det behövs inte mkt för att piffa upp din fina grå klänning.
Börja med att välja färgnyans som sen kan återkomma i accessoarerna.
Och det kan vara så enkelt som strumpbyxor, kofta/sjal, armband och halsband.

Vet ej vilka färger du gillar men tex gammel/ljungrosa eller senspsgult är fint till grått.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Svårt att sätta på den själv bara. Har en och kan inte göra det själv så det ser ok ut. annars ett bra tips om man inte är rädd för att sticka ut.

Ameo: hade jag varit du hade jag kikat på second hand affärer. Har du någon vit klänning hade jag om jag vore dig färgat den, kanske ljusrosa om det verkligen inte dyker upp nån annan klänning.

Kvinnor med stor byst passar bra i när klänningen går som i ett V upptill. Det kanske vore nått för dig? Om du åker in till närmaste stad kolla även rea:avdelningarna för där kan finnas trevliga klänningar. Joy brukar ha större storlekar om jag inte minns fel.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Vet ej vart du bor men om det finns ett Klädhuset M alt Klädjätten (samma koncern) så har de en del stora stl. Om inte annat så på strumpbyxor o leggings :)
Jobbade i kedjan tidigare o iaf då var våra stora stl mkt uppskattade.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

B'chic verkar vara en liten kedja med större storlekar, finns i Växjö som jag tror är det närmsta för dig, men det kanske är långt bort. Vad tror du om klänningar som

968955_591577284196812_509407293_n.jpg


1873_550770701610804_1104394452_n.jpg


392826_550770021610872_514140954_n.jpg


420249_358227197531823_1291660056_n.jpg


421428_340962942591582_1483197025_n.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Grå klänning behöver ju inte alls vara fel på ett bröllop - och behöver verkligen inte kännas tråkigt med rätt accessoarer! Eftersom jag får intrycket av att du är lite "sparsmakad" när det gäller accessoarer normalt - och man absolut inte brukar känna sig bekväm om man känner sig utklädd - skulle jag rekommendera att satsa på en lång, avlång sjal/scarf som du bara lägger över nacken och låter ändarna hänga fritt på framsidan av kroppen. En sådan scarf är både elegant och ger dessutom ett slankande intryck! Då kan du helt enkelt välja en scarf i färg och material som du känner dig tillräckligt festlig men ändå bekväm i.

Beroende på om scarfen är enfärgad eller mönstrad, i kraftig färg eller mer ton i ton med klänningen, i tunnt eller grövre tyg, glansigt eller matt material etc finns ju hur många varianter som helst. Du kan välja att matcha den med några skor du gillar och/eller med t ex ett armband. Eller också låta skor och strumpor vara ton i ton med klänningen och bara låta scarfen "sticka ut". Beroende vad som känns bekvämt. Ett tips är ju att ha klänningen på dig/med dig när du letar scarf så är det lätt att se om du gillar kombinationen eller inte.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp