klänning att gå på bröllop i?

Sv: klänning att gå på bröllop i?

Halvt KL

Om det inte är för långt för dig TS så tycker jag att du ska åka till b'chic! :) Jag har aldrig varit inne där själv, men jag har jobbat i en butik mittemot den. De ser ut att ha riktigt fina kläder :) Jag TROR att de bara har stora storlekar dessutom, så "allt" därinne kan du ju ha om du trivs och gillar det!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

På den andra bilden uppifrån i detta inlägg har kvinnan till vänster en variant på avlång scarf. Fast jag tycker i så fall inte du ska knyta den som hon gjort utan låta ändarna hänga fritt rakt ner - det blir mycket elegantare! Och ger dessutom en slankande effekt, ifall du vill ha det.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

bechic har jag fått tips om tidigare i tråden och det är en av de butiker jag ska besöka.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Åh den där kortisonringen är så nedrig! Det mesta andra går att klä bort så det är snyggt men kortisonringen... Blä!
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

*kl*

En tanke slog mig. Är det en idé att ha den grå och sedan försöka hitta en "lång väst" o ha över? Den behöver ju inte vara knäppt utan öppen. O den kan ju varieras i färg i det oändliga. Det svåra är kanske att hitta.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

kanske kunde varit snyggt på en rakt skuren klänning, men inte på en med volangkjol nertill - i min värld i alla fall...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

När jag skriver "kropp formad som ett timglas" är jag kanske inte tillräckligt tydlig. Jag menar INTE "kropp som en modell" utan jag menar "kropp som är smalare på mitten än upptill och nertill" oavsett storlek på kroppen.
Det är SÅ nästan alla storlekstabeller ser ut.
JAG ser inte ut så. Jag är uppenbarligen inte kompatibel med klädtillverkarnas grundmått.
Och vad jag säger är att du inte är ensam om det. Vi är många som inte är sådär perfekt formade eller följer storlekstabellen.

Jag blir ledsen när du skriver att jag ratar allt, för det gör jag inte - förrän jag inser att det inte går. Jag KAN INTE ta på mig en klänning vars midjemått är 98 cm, för min midja är 20 cm till. Det GÅR INTE även om Ramona tycker att jag är tjurig för att jag inte försöker.
Men det är väl ingen människa som sagt att du ska ha på dig för små kläder?? Du ska ju givetvis ha kläder som passar. Allting annat blir ju sjukt obekvämt.

Och jo, du ratar allting som är skrivet i tråden. Jag har inte läst en enda mening i denna tråden där du tycker att någonting är en bra idé hela vägen ut. Du gillade mönstrade strumpbyxor, men gav sen upp på den tanken när du inte hittade de i din storlek.

Är du storlek 52? Är det där vi ska spana efter kläder åt dig? Vilka färger vill du ha? Form på klänningen?
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

kl (harintelästtråden)

Har du kollat Zizzi? Jag kan inte lägga in länk här, men det finns butiker typ i många svenska städer och de har visst en norsk domän i sin webbadress. :sneaky:
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Kan man tjata på dig för att beställa på nätet? ;)

Jag hittade massor med superfina klänningar på Haléns. Men jag har valt ut vad jag tycker är topp 2. :) Och båda kostar 399:-. Billigare än då är ju svårt att hitta alltså.

Denna klänningen lurar ögat och du kommer att se kurvig ut även om du inte är det. Finns i 54 som störst.
137762504015678381-product-list-medium.jpg


Samma med denna modellen. Den är slimmande och volangerna gör att man får kurvor utan att man har det. Jag har själv en liknande klänning och får massor med komplimanger när jag har den....och jag är inte heller så bra formad. ;)
Denna finns i 52 som störts.
137242352518197454-product-list-medium.jpg
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Men det är väl ingen människa som sagt att du ska ha på dig för små kläder?? Du ska ju givetvis ha kläder som passar. Allting annat blir ju sjukt obekvämt.
Nej ingen säger att jag ska ha för små kläder, men samtidigt blir jag idiotförklarad för att jag inte köper hem en hel garderob från en webshop och provar, när deras storlekstabeller ser ut som de gör.

Och jo, du ratar allting som är skrivet i tråden. Jag har inte läst en enda mening i denna tråden där du tycker att någonting är en bra idé hela vägen ut. Du gillade mönstrade strumpbyxor, men gav sen upp på den tanken när du inte hittade de i din storlek.
Du TOLKAR det som att jag ratar. Din tolkning överensstämmer inte med verkligheten.
Jag har INTE gett upp hoppet om att hitta skojsiga strumpbyxor, jag vet bara inte var jag ska leta. Hos de tre stora kedjorna finns bara svarta och ljusbruna i det större sortimentet. De flesta såna skojsiga varianter som jag har sett slutar på 44/46 och det krävs vaselin, skohorn och milt våld för att jag ska få på mig såna - och sen är det rätt obekvämt.
Är du storlek 52? Är det där vi ska spana efter kläder åt dig? Vilka färger vill du ha? Form på klänningen?
Eftersom det inte finns någon särskilt bra standard för storlekar - alla märken har sina egna mått - så kan jag inte säga exakt vilken storlek jag är.
Jag har också olika storlekar upptill och nertill och allt beroende på hur modellerna ser ut.
Jag kan inte säga exakt vad det är jag är ute efter förrän jag ser det. Och härmed också sagt att ingen behöver bildbomba i tråden för att ge exempel.
De tips jag vill ha är var jag ska leta, vilka kedjor/butiker som finns både på webben och som fysiska butiker. Sen kan jag leta själv, både i sortimentet och hitta butiker nära mig om jag hittar något som lockar mig.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

kl (harintelästtråden)

Har du kollat Zizzi? Jag kan inte lägga in länk här, men det finns butiker typ i många svenska städer och de har visst en norsk domän i sin webbadress. :sneaky:
någon har tipsat om det, ja
och det är en av de butiker som finns inom 10 mil från mig, som jag kommer besöka.
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

I eftermiddag, om tidsplanen håller, åker jag till Växjö för att besöka Zizzi och B'chic.
Om någon känner till nån mer butik där, som inte är de största kedjorna, som har rymliga kläder - skriv namnet på butiken här så försöker jag leta mig dit.

Och ni, tack för all hjälp!
Det är ju så att både sånt man blir sugen på och sånt man absolut inte vill ha hjälper till på vägen mot att hitta det som känns rätt för just mig...
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

Det ska finnas en affär i Växjö som heter Chica Donna som tar in lite olika märken som gör större kläder. Därmed inte sagt att de större storlekarna finns i butik, men det kan ju vara värt ett besök om du har tid över :)
 
Sv: klänning att gå på bröllop i?

En lång väst över en klänning? Låter inte så snyggt tycker jag.

kanske kunde varit snyggt på en rakt skuren klänning, men inte på en med volangkjol nertill - i min värld i alla fall...

Det beror väl på HUR den är skuren. :)

Men som sagt det var en tanke som slog mig när jag läste om och såg den grå klänningen. Jag skrev inte att det var rätt väg att gå, jag skrev att det var en tanke.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 354
Senast: Mineur
·
Äldre Hjälp, jag ska gå på bröllop om några veckor och har inget att ha på mig. Har varit och kollat lite i affärerna, men hittade inget...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag behöver köpa badkläder men hittar inte vad jag ska ha. Den enda jag hittills hittat och som jag vill ha är den här, i den färgglada...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 729
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp