Sv: klänning att gå på bröllop i?
Men det är väl ingen människa som sagt att du ska ha på dig för små kläder?? Du ska ju givetvis ha kläder som passar. Allting annat blir ju sjukt obekvämt.
Nej ingen säger att jag ska ha för små kläder, men samtidigt blir jag idiotförklarad för att jag inte köper hem en hel garderob från en webshop och provar, när deras storlekstabeller ser ut som de gör.
Och jo, du ratar allting som är skrivet i tråden. Jag har inte läst en enda mening i denna tråden där du tycker att någonting är en bra idé hela vägen ut. Du gillade mönstrade strumpbyxor, men gav sen upp på den tanken när du inte hittade de i din storlek.
Du TOLKAR det som att jag ratar. Din tolkning överensstämmer inte med verkligheten.
Jag har INTE gett upp hoppet om att hitta skojsiga strumpbyxor, jag vet bara inte var jag ska leta. Hos de tre stora kedjorna finns bara svarta och ljusbruna i det större sortimentet. De flesta såna skojsiga varianter som jag har sett slutar på 44/46 och det krävs vaselin, skohorn och milt våld för att jag ska få på mig såna - och sen är det rätt obekvämt.
Är du storlek 52? Är det där vi ska spana efter kläder åt dig? Vilka färger vill du ha? Form på klänningen?
Eftersom det inte finns någon särskilt bra standard för storlekar - alla märken har sina egna mått - så kan jag inte säga exakt vilken storlek jag är.
Jag har också olika storlekar upptill och nertill och allt beroende på hur modellerna ser ut.
Jag kan inte säga exakt vad det är jag är ute efter förrän jag ser det. Och härmed också sagt att ingen behöver bildbomba i tråden för att ge exempel.
De tips jag vill ha är var jag ska leta, vilka kedjor/butiker som finns både på webben och som fysiska butiker. Sen kan jag leta själv, både i sortimentet och hitta butiker nära mig om jag hittar något som lockar mig.