Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har koll på det där med att klä sig rätt efter kropp? Har noll koll men det enda jag vet är att jag klär mig fel!
Hur skulle ni klä er om ni var helt utan former, raka men med breda axlar?? Jag ser mest bara ut som en tolvårig pojke...:-P
jag har liknande kroppsform, bredast på axlarna, "ingen" midja och inga höfter heller. klänningar med fluffig nederdel och skärp/tight midja hjälper till, annars är det enklaste och bekvämaste för mig att klä mig i det jag känner för och acceptera att jag inte har den där snygga timglaskroppen som passar i allt. Jag har en kropp som fungerar, liksom.
beror väl på HUR timglasig man ärJag tycker absolut INTE att timglasformen passar i allt! Den är jättesvår om man inte vill klä ut sig till typ pinuppa på daglig basis förstås![]()
beror väl på HUR timglasig man ärmen jag gillar 50-60-talskläder och de gör sig liksom bättre på pinuppkropp eller päronform än den här superraka kroppen
![]()
... det får du ju tycka, men jag tycker ju fortfarande att timglasfom passar i ca allt.
Någon som har koll på det där med att klä sig rätt efter kropp? Har noll koll men det enda jag vet är att jag klär mig fel!
Hur skulle ni klä er om ni var helt utan former, raka men med breda axlar?? Jag ser mest bara ut som en tolvårig pojke...:-P
Du har aldrig haft problemet med att få blusen sitta bra över bysten eller att midjan är en stl mindre än höfterna ser jag. Jag har mest tröja eller t-shirt, har jag blus ser jag ut som ett tält om den inte är helt öppen och jag har t-shirt under. Inte ens när jag var som smalast kunde jag hitta kläder som satt riktigt bra för allt var för stort i midjan, om jag inte bar slimmade kroppstrumpor till klänningar. Inte bara ett problem att få blusen sitta snyggt över bysten utan att ha ett tält runt midjan, det är tydligen helt ok att glo och kommentera.... det får du ju tycka, men jag tycker ju fortfarande att timglasfom passar i ca allt.
jag har det problemet eftersom jag har grov bröstkorg. tror i så fall "alla" har svårt att hitta kläder man anser sig passa i, lite lagom kroppskomplex sådär, efersom jag själv sällan ser folk som klätt sig "jättefel för kroppsformen" utan tycker att de flesta är fina i det mesta, oavsett vad de själva anser om sin kropp eller klädval.Du har aldrig haft problemet med att få blusen sitta bra över bysten eller att midjan är en stl mindre än höfterna ser jag. Jag har mest tröja eller t-shirt, har jag blus ser jag ut som ett tält om den inte är helt öppen och jag har t-shirt under. Inte ens när jag var som smalast kunde jag hitta kläder som satt riktigt bra för allt var för stort i midjan, om jag inte bar slimmade kroppstrumpor till klänningar. Inte bara ett problem att få blusen sitta snyggt över bysten utan att ha ett tält runt midjan, det är tydligen helt ok att glo och kommentera.![]()
Du har aldrig haft problemet med att få blusen sitta bra över bysten eller att midjan är en stl mindre än höfterna ser jag. Jag har mest tröja eller t-shirt, har jag blus ser jag ut som ett tält om den inte är helt öppen och jag har t-shirt under. Inte ens när jag var som smalast kunde jag hitta kläder som satt riktigt bra för allt var för stort i midjan, om jag inte bar slimmade kroppstrumpor till klänningar. Inte bara ett problem att få blusen sitta snyggt över bysten utan att ha ett tält runt midjan, det är tydligen helt ok att glo och kommentera.
Nu väger jag allt för mycket för att trivas, men jag har likt förbannat svårt att hitta kläder och BH får jag köpa i specialbutik. Modet har varit skapt de senaste 50 åren för kvinnor med slankare figurer, inte timglas. Jag ser här på bilder på forumet att många har ingen som helst aning om vad en timglasfigur är, det verkar räcka med att man är smal med antydan till midja.![]()
jag har det problemet eftersom jag har grov bröstkorg. tror i så fall "alla" har svårt att hitta kläder man anser sig passa i, lite lagom kroppskomplex sådär, efersom jag själv sällan ser folk som klätt sig "jättefel för kroppsformen" utan tycker att de flesta är fina i det mesta, oavsett vad de själva anser om sin kropp eller klädval.
jag har liknande kroppsform, bredast på axlarna, "ingen" midja och inga höfter heller. klänningar med fluffig nederdel och skärp/tight midja hjälper till, annars är det enklaste och bekvämaste för mig att klä mig i det jag känner för och acceptera att jag inte har den där snygga timglaskroppen som passar i allt. Jag har en kropp som fungerar, liksom.