Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon får äta tabletter. Hennes immunförsvar går till attack mot hennes hud (i Älvas fall trampdynorna) och då bildas bland annat dessa blåsor, sårskorpor och flagnande hud. Som jag förstår det måste hon alltså behandlas inifrån för att få immunsvaret att tagga ner mot huden.

Tack! :heart Jag tycker att hon, trots allt, verkar rätt nöjd med att jag är hennes matte. Och jag är så glad att jag har henne - trots att det inte riktigt gick som jag tänkt mig hälsomässigt så skulle jag inte byta ut henne för något i världen! Det är ju hon och jag nu. :heart
Åh vad himla tråkigt att immunförsvaret bråkar så :( Men hoppas att hon slipper tråkiga biverkningar av kortisonet (att jag frågade var för att jag tänkte att det kanske kunde vara något som gick att mer lokalbehandla men så var det ju inte då :( )

Och klart hon är nöjd med att du är hennes matte - hur skulle hon kunna vara annat! Så himla uppmärksamt av dig att se hennes problem och hjälpa henne så fort aom möjligt :love:

Matte är skitbillig... dels blev det ju några timmar i bilen igår och dels blev det dusch direkt eftersom hon gjort på sig i buren...

På onsdag ska vi dessutom till veterinären (koll för allmänläget och om flera tänder ligger risigt till) så vi får se om jag överlever den här veckan! :nailbiting: :nailbiting:

Gick hårt åt katten igår både öron, ögon, klor å päls fixades med.
Är tydligen billig idag han la sig i sängen på dagtid inte vanligt förekommande tittade p mig när jag gick förbi andra Sudan av sängen som om jag hade väckt honom. Komhem efter varit borda en timme ingen kom å hälsa. Gock till soffan där han låg utspred på rygg han gjorde ett halvhjärtat försök att låsas försöka att ta sig upp.

TACK allihopa för ert fina stöd! :love:
Det har betytt så otroligt mycket för mig att ni har funnits här och stöttat mig genom hela min resa med Luna, och det betyder så otroligt mycket för mig att ni nu finns här för Älva och mig nu när vi går igenom detta. :heart Oavsett om det är genom gillningar, tumhållning, tips och råd eller fina, peppande ord, så uppskattar jag det oändligt mycket.
Det jag vill säga är väl att ni är fantastiska, allihop. Jag är så glad för vår lilla katthörna här på Bukefalos, där vi kan dela med oss av allt möjligt om våra underbara små djur: söta bilder, fodertrubbel, historier om sura katter och deras slavar, sjukdomsproblem, knägos, funderingar, ja, allt mellan himmel och jord! Oavsett vad vi väljer att dela med oss av, så finns här så mycket klokhet och värme. Det är fantastiskt.
Tack. :heart

(Förlåt, nu ska jag sluta vara så sentimental! Jag är bara så tacksam. :heart)

image.webp

Ignorerad slav.

TACK allihopa för ert fina stöd! :love:
Det har betytt så otroligt mycket för mig att ni har funnits här och stöttat mig genom hela min resa med Luna, och det betyder så otroligt mycket för mig att ni nu finns här för Älva och mig nu när vi går igenom detta. :heart Oavsett om det är genom gillningar, tumhållning, tips och råd eller fina, peppande ord, så uppskattar jag det oändligt mycket.
Det jag vill säga är väl att ni är fantastiska, allihop. Jag är så glad för vår lilla katthörna här på Bukefalos, där vi kan dela med oss av allt möjligt om våra underbara små djur: söta bilder, fodertrubbel, historier om sura katter och deras slavar, sjukdomsproblem, knägos, funderingar, ja, allt mellan himmel och jord! Oavsett vad vi väljer att dela med oss av, så finns här så mycket klokhet och värme. Det är fantastiskt.
Tack. :heart

(Förlåt, nu ska jag sluta vara så sentimental! Jag är bara så tacksam. :heart)
Många kloka ord jag håller med dig om.
Jag är betjänt och då delas det ut lite lön ibland.
image.webp

Det är intressant med Nikita hon reagerar bara på pipande kattungar när jag spelar upp klipp på youtube, annat struntar hon i. Jag gör det inte ofta men det är så fint när hon går runt datorn och kollar var de är, någon gång har hon tom kurrat till mjukt. :love: Min brors katter blev helt livrädda när han spelade upp vargylande men det struntar hon fullständigt i, liksom tigrar - tänker burmakatt skulle kanske reagera på det.

Min säng är 80 cm bred, och står i det enda rum katterna inte får vara obevakat (tex på natten). Det gör såklart rummet vääääldigt spännande, och igår kände M att han bara måste få komma in en stund med mig när jag skulle gå och lägga mig, och då bara måste tjockis också det. Ingen fara tänkte jag, de brukar tröttna på ett par minuter.. trodde jag! De la sig till rätta i sängen, på varsin sida om mig i den där smala 80-sängen, så jag satt fast på sidan som i ett skruvstäd, oförmögen att röra mig en millimeter :rofl: De ligger fortfarande kvar, och jag undrar om det här är vår nya varje natt-rutin :meh::love:

Min säng är 80 cm bred, och står i det enda rum katterna inte får vara obevakat (tex på natten). Det gör såklart rummet vääääldigt spännande, och igår kände M att han bara måste få komma in en stund med mig när jag skulle gå och lägga mig, och då bara måste tjockis också det. Ingen fara tänkte jag, de brukar tröttna på ett par minuter.. trodde jag! De la sig till rätta i sängen, på varsin sida om mig i den där smala 80-sängen, så jag satt fast på sidan som i ett skruvstäd, oförmögen att röra mig en millimeter :rofl: De ligger fortfarande kvar, och jag undrar om det här är vår nya varje natt-rutin :meh::love:

Förmodligen :p :rofl:

Jag har en 140 säng, en person plus en liten burma. Personen ligger som en pretzel nära kanten medan katten nöjt brer ur sig över resten. Under nattens gång blir det så att eftersom Nikita alltid ligger tätt, tätt och sedan följer efter mig allt eftersom jag flyttar mig så hamnar vi alltid vid sängkanten :meh:

Det är ju mysigt men något opraktiskt :D

Jag har en 140 säng, en person plus en liten burma. Personen ligger som en pretzel nära kanten medan katten nöjt brer ur sig över resten. Under nattens gång blir det så att eftersom Nikita alltid ligger tätt, tätt och sedan följer efter mig allt eftersom jag flyttar mig så hamnar vi alltid vid sängkanten :meh:
Jag misstänker att det skulle bli så om jag hade en bredare säng.. :laugh: M är ganska duktig på att ligga raklång (inte alltid åt rätt håll dock :meh:) medan tjockis gillar att ligga som en (stor och bred) boll :D

Nikita är upprörd. :mad: Slav vågade låsa in henne i köket när massor av intressanta saker händer utanför, böcker togs bort, det borrades, två främlingar kom in, ytterdörren var öppen. Det lät en del från köket :meh: sur katt släpptes ut och nu har allt undersökts noga. Det kan ju ha blivit fel. Sedan klättrades det på slav så man kunde komma upp högt på de tomma hyllorna och satt och skreks när man inte kom ner.

När slav står på pallen för att plocka ner katt är det naturligt att springa till andra änden av bokhyllan och sätta sig ner och titta. Slav går till andra änden, katt springer tillbaka till först änden. Detta upprepas till slav tröttnar och går därifrån. Mer skriiiik. Slav ska just gå tillbaka när katt kommer in med svansen i vädret.

Har någon sett något liknande? Alla andra tassar och trampdynor är fina och hela... värt att gå till Vet, eller bara sätta på krage o vänta? Jag såg att hon slickade intensivt och tittade, har fått vrida och klämma försiktigt utan att hon bryr sig direkt.

Skav? Frätskada (från vad?)?

17B8E3A6-BE28-4019-85D4-5E0E02304D16.webp

Alltså omg. Veterinären har varit här och vaccinerat. Omfg vad gräsliga katterna var. Till och med Sixten! Sauron var snäll, han försökte mest gömma sig och lägga sig på sidan och sparkas. Sixten satte tänderna mot armen på veterinären. Disa bet mig i fingret vid första sprutan(gick inte hål), och mig och veterinären vid rabiessprutan. Herre jävla gud. Nästa år åker vi iväg så dom är lite chockade och spaka :cautious:

Alltså omg. Veterinären har varit här och vaccinerat. Omfg vad gräsliga katterna var. Till och med Sixten! Sauron var snäll, han försökte mest gömma sig och lägga sig på sidan och sparkas. Sixten satte tänderna mot armen på veterinären. Disa bet mig i fingret vid första sprutan(gick inte hål), och mig och veterinären vid rabiessprutan. Herre jävla gud. Nästa år åker vi iväg så dom är lite chockade och spaka :cautious:

Känner igen det där. Nikita är absolut spakare och mer medgörlig hos vet än hemma. Hos vet fick jag inspektera munnen utan några problem, hemma blir det en liten brun furie. Det är skillnad bara att vara i ett annat hus.

Edit: Du har väl inte direkt världens minsta katter så jag kan bara tänka mig problemen!

Känner igen det där. Nikita är absolut spakare och mer medgörlig hos vet än hemma. Hos vet fick jag inspektera munnen utan några problem, hemma blir det en liten brun furie. Det är skillnad bara att vara i ett annat hus.

Edit: Du har väl inte direkt världens minsta katter så jag kan bara tänka mig problemen!
Ja det är svårt att tvinga dom när dom exploderar :arghh: men det värsta är nästan att Sauron blev så himla ledsen, dom andra två blev ju förbannade och sen gick det över. Sauron tittar på mig som han tittar på dammsugaren och så springer han ifrån mig :cry: känns som om allt förtroende vi byggt upp är förstört :cry: nästa gång åker vi definitivt iväg...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka