Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner igen det där. Nikita är absolut spakare och mer medgörlig hos vet än hemma. Hos vet fick jag inspektera munnen utan några problem, hemma blir det en liten brun furie. Det är skillnad bara att vara i ett annat hus.

Edit: Du har väl inte direkt världens minsta katter så jag kan bara tänka mig problemen!

Samma med Missia, veterinären har inga problem att kolla i munnen på henne (sedan är det typ världens bästa veterinär också :love:).

Ja det är svårt att tvinga dom när dom exploderar :arghh: men det värsta är nästan att Sauron blev så himla ledsen, dom andra två blev ju förbannade och sen gick det över. Sauron tittar på mig som han tittar på dammsugaren och så springer han ifrån mig :cry: känns som om allt förtroende vi byggt upp är förstört :cry: nästa gång åker vi definitivt iväg...

Fast de brukar förlåta rätt snabbt :heart

Vet ni vad - jag tror att det kommer bli kattungar hos mig i juni!
Om inte kattflickorna luras helt och hållet blir det historiens gulligaste sommar hos mig. Jag är så glad inte minst att chipningen funkade så bra på Räven och att när det klingade av så blev det parning oh att han de facto är fertil också. Det är väldigt kul inte minst med att jag har en rätt lång kö av kattungeköpare och en bukefalist är först av alla i kön.

Vet ni vad - jag tror att det kommer bli kattungar hos mig i juni!
Om inte kattflickorna luras helt och hållet blir det historiens gulligaste sommar hos mig. Jag är så glad inte minst att chipningen funkade så bra på Räven och att när det klingade av så blev det parning oh att han de facto är fertil också. Det är väldigt kul inte minst med att jag har en rätt lång kö av kattungeköpare och en bukefalist är först av alla i kön.

Bäbisar! :love::love::love:

Konversation när jag åt min medhavda lunch igår:
-Är det en spricka i den där tallriken? (ser mörk böjd linje i botten)
-Ehh... ? (fattar först inte vad som menas, sedan :idea:) Nej, det är bara ett katthår.

Ingår tydligen så regelbundet i min standardkost att jag inte ens reagerar på det :angel:

Älva gjorde just det konstigaste jamandet? Hon är väldigt pipig av sig och låter mycket, men det här var mer av ett ordentligt jamande. :eek:

(Snälla börja inte löpa redan, snälla börja inte löpa redan, snälla börja inte ... :nailbiting: )

Klia henne vi svansroten så vet du :cautious:
Det var nog bara falskt alarm. :D Jag har aldrig hört henne göra det ljudet förut, men sedan fick hon världens busryck och rusade runt och kuttrade som vanligt.

Jag har försökt boka in tid för kastrering i slutet av maj, men jag vet inte riktigt hur det kommer att gå eftersom hon äter kortison - tydligen funkar det inte att ge de vanliga smärtstillande då? Veterinären ska höra av sig på onsdag, så får vi se vad de säger då.

Konversation när jag åt min medhavda lunch igår:
-Är det en spricka i den där tallriken? (ser mörk böjd linje i botten)
-Ehh... ? (fattar först inte vad som menas, sedan :idea:) Nej, det är bara ett katthår.

Ingår tydligen så regelbundet i min standardkost att jag inte ens reagerar på det :angel:

Labrador annars... det är faktiskt snäppet värre. Labradorpäls är helt klart designad för att nästla sig in precis överallt och aldrig någonsin gå att bli av med...

Kantarell-B har ätit en liten portion Bozita trots att hon sedan igår lever i förnedring och lidande. Hon fick en stunds trattfrihet för att tvätta sig under kontrollerade former samt plaska lite i duschen som hon gillar...

...men nu är tratten tillbaka och hon ligger i en ilsken brittlimpa på mattan med rumpan emot mig.

Skönhetsmissen är slappt utsträckt i sängen och ger inget stöd till sin olyckssyster.

Lilla Bs söndriga tass däremot ser faktiskt bättre ut redan nu, bara efter ett dygn. Så vila ifrån en ivrig katt-tunga var nog den perfekta lösningen.

Jag har försökt boka in tid för kastrering i slutet av maj, men jag vet inte riktigt hur det kommer att gå eftersom hon äter kortison - tydligen funkar det inte att ge de vanliga smärtstillande då? Veterinären ska höra av sig på onsdag, så får vi se vad de säger då.
Hoppas ni hittar en lösning! Vore ju märkligt om det inte finns några alternativ för det känns inte som det är så ovanligt att behöva kombinera kortison och smärtstillande?

Hoppas ni hittar en lösning! Vore ju märkligt om det inte finns några alternativ för det känns inte som det är så ovanligt att behöva kombinera kortison och smärtstillande?
Ja, någon lösning måste vi ju hitta, för kastreras SKA hon! Det är ju också bara en ytterst tillfällig period hon behöver smärtstillandet, tack och lov, och då lär det ju vara lättare att lösa. Men vi får se vad vet säger i nästa vecka om det hela. :)

Labrador annars... det är faktiskt snäppet värre. Labradorpäls är helt klart designad för att nästla sig in precis överallt och aldrig någonsin gå att bli av med...

Små bruna silkiga burmahår. Alltid lika roligt att vakna täppt i näsan i fällningstider. Håren känns men kan inte fiskas fram i mat och annat :meh: Nikita får i sig mängder och hon verkar inte må dåligt av det, så då gör jag nog inte heller det. I alla fall har jag inte kräkts upp några hårbollar ännu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 667
Senast: Fille
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka