Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns inte hur mycket Alice vägde vid förra veterinärbesöket, men jag tror någonstans mellan 5-6 kg. Hon är nog dock överviktig skulle jag tro då hon var det vid förra besöket, det är lite svårt att se med all päls 😅
Har försökt vara försiktig med hennes mat men behöver nog byta till en fettsnålare nu och hon har blivit hungrigare av sig :D

Har fått ett sms om att det är tid för hennes vaccin så tänkte att man får passa på att prata om maten och hennes vikt då också.

Megara väger 3.4 vilket är ungefär där hon ska ligga. Jag tycker hon är helt normal tills jag ser henne tillsammans med andra katter, då inser man att hon är liten. Men hon är bastant och det känns som hon väger mer än andra katter. Burmor är ofta beskrivna som en tegelsten insvept i siden. Små, kraftiga och muskulösa. Megara har lite snedvriden världsbild och tror att hon är tre gånger större än hon är.

Paisley är en tegelsten i plysch 😄
Blir lika förvånad varje gång jag lyfter henne och hon är så tung 😅 Ser så liten och pyttig ut.
Kantarell är tvärtom, han ser större ut men väger inget, bara skinn, ben och fluff 😄

Letar ny kattsandsspade. Lättare sagt än gjort. Stor och hyfsat grov vill jag ha!
Tror jag hittar en, frakten lika dyr som spaden dock...
vi har denna från GG
1244956_a_gg_produktbild.jpg

Iza är en sån himla diva. Hade en dejt hemma igår som på både respektfullt och nära håll erbjöd henne en godis. Hon ignorerade honom fullständigt. Tillslut la han den framför henne och strax efter gick han undan in i ett annat rum. Så fort han försvunnit ur synhåll så tuggade hon glatt i sig godisen 😂
Var det hon som var birma?

Var med Freja till veterinären idag på grund av klåda. Jag misstänker allergi men hen föreslog att vi behandlar klådan först för att se om det är något tillfälligt. Hämtade precis ut receptet på kortison och hon på apoteket reagerade på att det är så lång avtrappning. Hon fick alltså en spruta med kortison på plats och nu ska jag ge tabletter i 38 dagar? Det finns bara tillräckligt med tabletter för 21 dagar. Ska givetvis åka tillbaka imorgon och fråga men det känns spontant väldigt länge?

För övrigt charmade hon alla som kom in i rummet 🥰 Fick även en korrekt vikt på 6,7 kg kärlek.

Lilla herrn ska till veterinären på fredag för ögonkoll och jag ojjar mig redan nu :nailbiting: blir djursjukhuset, aldrig vart där tidigare men min vanliga veterinär har fullt både denna och nästa vecka. De bad mig fasta honom och ta med försäkringspapperen för direktreglering men tror det är standard. Lillen, inte lätt med rinnande ögon :heart som tur är brukar han gilla gå till veterinären, så mycket spännande grejer att undersöka och brukar alltid finnas nån hund man kan mopsa upp sig mot 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 139
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
991
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka