Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag förlorade min hundtant Kailzie förra året visste jag direkt att jag var tvungen att ha någonting nytt och kärleksfullt i huset, jag tror jag var ute följande vecka och sökte kattunge. En valp skulle varken passat mig eller min andra hund (som också är senior), och visst tänkte jag ett tag att det skulle bli för mycket för henne... men jag har helt enkelt tagit över rollen som aktivitetssyster och lekmamma, så han stör inte shibadrottningen särskilt mycket.
En del människor vill vänta, mitt hjärta stod helt enkelt inte ut med det. Jag älskar min Chika men hon är inte i mitt ansikte och Kräver kärlek, jag behövde en lovebomb och det fick jag. :heart
Du får känna efter och fatta beslut, jag är säker på att det går att lösa.

Beklagar sorgen så! 💔 Men du gjorde rätt.
Jag tänkte jag skulle vänta 1-2 veckor till och se hur Busen finner sig. Som det är nu lämnar han knappt min sida, och om han gör det har han stenkoll på att jag inte försvinner ur synhåll. Han äter knappt, men det kanske beror mer på att konkurrensen är borta, och så leker han inte.

Jag är oavsett tveksam till att en kattunge blir bra, även om jag gärna vill ha en. Som du vill jag ha en lovebomb som kräver kärlek, och lite mer liv och fläkt. Jag älskar Busen, men han är väldigt kattigt ointresserad av det mesta och sover bara. Hursom, när jag skaffade lillkatten visade Busen rätt tydligt att han inte gillade sällskapet av en livlig kattunge, och accepterade lillkatten först när han lugnat sig vid 2 års ålder. Så en vuxen katt kanske är bättre, men jag får se. Förhoppningsvis vill han ha något sällskap för jag hade gärna haft en liten till, vare sig det är katt eller hund. Första dygnen funderade jag även på kanin, papegoja eller något sällskap vad-som-helst. ;)

Särar du på katt och hund när du inte är hemma, så shiban får vara i fred?

Beklagar förlusten av din gammeltant ♥️

Nån, jag säger inte vem, har gjort sig väldigt bekväm här
20220601_205057.webp

Jag tänkte jag skulle vänta 1-2 veckor till och se hur Busen finner sig. Som det är nu lämnar han knappt min sida, och om han gör det har han stenkoll på att jag inte försvinner ur synhåll. Han äter knappt, men det kanske beror mer på att konkurrensen är borta, och så leker han inte.

Jag är oavsett tveksam till att en kattunge blir bra, även om jag gärna vill ha en. Som du vill jag ha en lovebomb som kräver kärlek, och lite mer liv och fläkt. Jag älskar Busen, men han är väldigt kattigt ointresserad av det mesta och sover bara. Hursom, när jag skaffade lillkatten visade Busen rätt tydligt att han inte gillade sällskapet av en livlig kattunge, och accepterade lillkatten först när han lugnat sig vid 2 års ålder. Så en vuxen katt kanske är bättre, men jag får se. Förhoppningsvis vill han ha något sällskap för jag hade gärna haft en liten till, vare sig det är katt eller hund. Första dygnen funderade jag även på kanin, papegoja eller något sällskap vad-som-helst. ;)

Särar du på katt och hund när du inte är hemma, så shiban får vara i fred?

Beklagar förlusten av din gammeltant ♥️
Ni får helt enkelt landa tillsammans och se vad det blir. Jag kan helt och hållet relatera till det där omedelbara behovet av någonting älsande, intensivt och keligt, vad som helst! <3
Näh, det har jag aldrig gjort. Shiban är en drottning som vet hur man sätter gränser och kisse är ganska klok ändå, så det har inte varit något problem. :)

Tack, hon är djupt saknad. <3

Med knappt två månader kvar till sin tvåårsdag så har Juno äntligen insett att mirakelkammen är ett... ja, mirakel. Eller i alla fall en väldigt gosig grej och inte bara något man försöker bita i så fort den kommer nära. Det gör mig väldigt glad, då Älva ogillar att bli kammad, och Juno inte har visat något större intresse tidigare.

Älskade lilla Luna, för henne var mirakelkammen det allra bästa. Jag glömmer aldrig gången då jag av misstag råkade peta till kammen så att den gled någon centimeter över soffbordet, och Luna, som låg och sov högst upp i klösträdet, genast kom rusande, alldeles exalterad. Det blev många mysiga stunder tillsammans. :heart

Katten är nu kränkt
Matte flyttade marsvinsburen högre upp så hon måste hoppa lite högre och på ett annat sätt.
Sjukt jobbigt tycker hon
Men blev öppnare för mig

Mina katter har husarrest. Jag har nämligen sprayat med ättika över hela infarten och vill inte att katterna ska gå i det där. Det får torka till först innan jag släpper ut missarna igen.

Toni är försvunnen igen. Hon gick ut igår kväll och har inte varit hemma sedan dess. Tycker ju att hon borde bli hungrig och komma hem och äta åtminstone. Eller får hon mat av grannen? Hon är ju rätt kräsen så tror väl inte att grannen listat ut vad hon vill ha.

I förmiddags fick jag besök av grannens katt igen. Dörrarna stod på vid gavel och katten kom ända in i köket och åt upp Fluffets mat. Upptäckte det när katten var på väg ut igen. Känns inte kul alls att jag ska behöva köpa matskålar som öppnar för microchip.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 135
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka