Kattsnack #8

Badat Lina och Maggan. Tuva slapp undan den här gången. Hon måste kammas ordentligt först och det orkar jag inte just nu. Maggan var jätteduktig, skrek en hel del men satt still. Lina var som en tornado och jag är nog nästan lika blöt som henne nu.
Borde tvätta dem oftare för att se om det där specialschampot för allergiker fungerar.

Jag funderar på att anmäla katten till ett KM framöver. Aldrig ens varit på en kattutställningarna :p Men som nybörjare borde man kunna få lite vägledning kanske?
Vad ska jag tänka på?

Frågar er kunniga. Det finns en kvinna här som har katter. Framförallt en katt rör sig i olämpliga områden. I centrum. Mitt i vägen, vid pizzerior, har smitit in i affärer och har hållit på att bli ihjälkörd flera ggr. Vi är många som är upprörda men ägaren blir bara sur när någon ifrågasätter.
Finns det ngt man kan göra eller får hon ha sin katt som hon vill?

Undrar när jag ska sakna Millie mindre. Det har gått 1 år och 8 månader sen vi fick släppa taget men jag kan fortfarande ha svårt att andas när jag tänker på henne. Saknar henne så sjukt mkt.
7B0B3910-F83D-4F1B-9C3F-A0950CAFD2DE.webp

Är Disa less på att vara änka?
Nä det är vänner som skaffat :) törs inte prova, det hade säkert gått bättre än med en vuxen men i värsta fall sitter jag med en traumatiserad unge att omplacera och jag har slut på släkt att sätta djur hos 🙈

(Samtliga av familjens djur sedan 2001 är mitt ”fel” hehe)
(Till och med hunden mina föräldrar skaffade på eget initiativ skylls på mig pga ”hade inte du kommit med omplaceringen hade vi inte sett hund som ett alternativ ens” 🙄😂)

Det satt en stor röd katt utanför en port jag gick förbi och jamade och ville in. Släppte in den. Där jag bor är det verkligen olämpligt att ha katt ute. Plus att BR inte gillar det alls. Kissar/bajsar den i trapphuset så må det vara så.

När jag kom hem från jobbet idag så hälsade Älva mig omedelbart välkommen i dörren. Juno, däremot, var spårlöst borta. Jaha, tänkte jag, hon låg väl och sov i något klösträd. Men så kikade jag runt, och nä, inte var hon där. Jag började ropa efter henne, men ingenting. Jag pussade och lockade, men ingen Juno.

Nu började katastroftankarna komma - har hon lyckats rymma på något vis? Lyckats stänga in sig någonstans? Kvävts av en sladd eller dött av ett okänt hjärtfel? Jag började frenetiskt skaka en godisburk, men fick fortfarande ingen respons - utom från Älva, då, som verkligen ville ha godis och undrade vad matte var så orolig för. Men så, plötsligt, såg jag hur en filt började röra sig i soffan och dunsade ner på golvet, och fram ur den ihopsnurrade filten klev en rufsig och nyvaken Juno. Jäkla katt att skrämmas så! :nailbiting:

Hepp, där fick jag för att jag försökte variera lite med smaken på kattens blötfoder... 🙈:rofl: Det ska vara kyckling, inget annat! Säger Alice :cautious:

Vad ska jag nu göra med dessa små påsar vilt blötmat.... om någon vill ha dem, Gourmet Perle, så skulle jag kunna skicka dem eller så. Bättre än att de inte går åt 😅

Upptäckte dock att det faktiskt är socker i det fodret 😬 inte undra på att Alice gillar den maten mera än Mjau 😅

Hepp, där fick jag för att jag försökte variera lite med smaken på kattens blötfoder... 🙈:rofl: Det ska vara kyckling, inget annat! Säger Alice :cautious:

Vad ska jag nu göra med dessa små påsar vilt blötmat.... om någon vill ha dem, Gourmet Perle, så skulle jag kunna skicka dem eller så. Bättre än att de inte går åt 😅

Upptäckte dock att det faktiskt är socker i det fodret 😬 inte undra på att Alice gillar den maten mera än Mjau 😅
Skänk till ett katthem? :)

Haha, Isis äter allt UTOM kyckling! :laugh:

Suck. Lillith hade fått av tratten en stund förut och slickat på såret igen :cry: känns som att det aldrig kommer bli bra det här. Det såg så himla fint ut förut idag och nu är det öppet igen. Gjorde rent det ordentligt och drog åt tratten hårdare när jag tog på henne den tillbaka. Tänk om de bara förstod att de inte ska slicka på allt.

Suck. Lillith hade fått av tratten en stund förut och slickat på såret igen :cry: känns som att det aldrig kommer bli bra det här. Det såg så himla fint ut förut idag och nu är det öppet igen. Gjorde rent det ordentligt och drog åt tratten hårdare när jag tog på henne den tillbaka. Tänk om de bara förstod att de inte ska slicka på allt.
Sätt på en sele och fäst tratten i selen, brukar hjälpa.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
124 739
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 551
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 568
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 722
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka