Kattsnack #8

Ragdoll är ju lugna också :) och liknar ju birman till utseendet, om du nu gillar maskade katter.
+1 på den! Hade i princip samma önskemål när jag tittade efter ras.

Men betänk @stjarnhimmel att ragdolls är lite mera typiskt bredvid-katter än knäkatter som jag fått uppfattningen att birmor är, med tanke på dina önskemål alltså :)
 
Maggan väckte mig tio över fyra och meddelade att ingen faktiskt klappat henne på JÄTTElänge.
Efter lite gos fick jag sova en timme till, sen kom hon tillbaka för att påminna om sin existens och att det faktiskt börjar bli dags att göra iordning frukost.

Sa jag att det är lördag, jag har haft en stressig vecka och såg fram emot att sova till åtminstone klockan sex?
Tack Margareta, jag älskar dej också :heart
 
Maggan väckte mig tio över fyra och meddelade att ingen faktiskt klappat henne på JÄTTElänge.
Efter lite gos fick jag sova en timme till, sen kom hon tillbaka för att påminna om sin existens och att det faktiskt börjar bli dags att göra iordning frukost.

Sa jag att det är lördag, jag har haft en stressig vecka och såg fram emot att sova till åtminstone klockan sex?
Tack Margareta, jag älskar dej också :heart

Isis väckte mig kl 5... och gav sig inte :meh:
 
Megara vrålar inte eller väcker mig. Hon bröt sig istället in i den bepansrade godislådan och har ätit upp en halv påse Dreamies och fyra tuggpinnar :meh: Trots det kräver hon mat, pronto! Redig katt sköter sig själv är hennes motto.
 
Megara har blivit så avig på sista tiden, vill inte umgås (förutom när hon är hungrig) sover inte längre hos mig utan i trädet. Hon äter och dricker och går på lådan och har inte ont tror jag (iofs när jag klämmer så bits hon men det gör hon alltid). Funderar på om jag ändå inte ska ta henne till vet, men vad ska jag säga, hon är surare än vanligt. Kollat tänderna och de är inte röda vad jag kan se.

Är det varmt där ni bor? Tänkte att hon kanske är värmepåverkad/slö.
 
Jag har typ ingen låda :o äger inte ens en termometer.. borde verkligen skaffa en första hjälpen låda! Har lite förbandsgrejer, typ vetflex och kompresser (använder det till mig själv när jag får skoskav och sånt). Peppar peppar har mina katter inte skadat sig hittills.

Samma här @stjarnhimmel men samtidigt har jag en rejält tilltagen sjukvårdslåda åt mig själv så jag räknar med att den räcker för katten också.
 
Samma här @stjarnhimmel men samtidigt har jag en rejält tilltagen sjukvårdslåda åt mig själv så jag räknar med att den räcker för katten också.

Det är bra att dela :up:
Dessutom har ju mycket förbandsgrejer ett bäst före datum, och även om man inte dör av att använda för gamla kompresser (hoppas jag) tänker jag att det finns av en anledning. Bättre att ha en gemensam låda som fylls på oftare än att materialet blir gammalt.
 
Är det varmt där ni bor? Tänkte att hon kanske är värmepåverkad/slö.

Nope, varken det ena eller det andra. Om något är hon piggare än vanligt (på kvällarna och rasar runt som en galning med apsvans och låter i badkaret). Däremot kan det vara så att det är väl varmt på natten. Iofs i natt bestämde hon sig för att sova med mig under täcket och ägnade en halvtimme åt att slicka mig på insidan av låren. Tills jag artigt föreslog att hon skulle ligga någon annanstans.
 
Jag har ingen speciell förbandslåda till Megara men det mesta som bör ingå hemma till mig själv (och henne). Plus en termometer för katter. Men behöver jag använda den så är vi redan på väg till akuten. Jag vet att man ska ta tempen när hon är frisk för att få en baseline, mmmm.
 
hungry cat.PNG
 
Jag har ingen speciell förbandslåda till Megara men det mesta som bör ingå hemma till mig själv (och henne). Plus en termometer för katter. Men behöver jag använda den så är vi redan på väg till akuten. Jag vet att man ska ta tempen när hon är frisk för att få en baseline, mmmm.

Du menar att du är på väg till akuten efter att ha försökt få till en baseline...? :angel: :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Katt Vi fortsätter att dela med oss om våra kära katter och hur de styr våra liv med lurviga järntassar. :love:
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
122 747
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 950
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 283
Senast: Stereo
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 122
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp