En hane, sibirisk katt!Ååh, spännande! Vad blir det?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En hane, sibirisk katt!Ååh, spännande! Vad blir det?![]()
Nej men så har vi inte lämnat tomtgränsen heller.Innekatt som går ut i koppel. Använder ni fästingmedel i de lägena?
Jag skulle gå ut och testa först, om det visar sig att katten drar till sig fästingar så skulle jag köpa något medelInnekatt som går ut i koppel. Använder ni fästingmedel i de lägena?
Och nu hade hon inga problem med att hoppa upp igenIgår, förrigår och dagen före det så hoppade Alice upp på bordet där hon får sin middag.
Idag fick jag lyfta upp henne.
Kattlogik![]()
Det är hela elva veckor tills vi får hämta hem vår kattunge. Känns som en oändlighet
Tills dess har dock ett projekt framför oss. Vår valp (8 mån) har aldrig träffat en katt. Den vuxna hunden hann träffa vår förra katt, så han bryr sig inte om katter alls. Han är lugn och trygg.
Ska se om valpen och jag kan hälsa på någon som har katter. Här hemma kan vi dock ganska lätt gränsa av huset så kattungen får vänja sig vid hundarna i sin takt.
Annars står väl en hel del på inköpslistan. Vi har ingenting kvar från förra katten. Ska köpa klösträd, skålar, kattlåda, fodertunna, leksaker. Något jag missat?![]()
Det är hela elva veckor tills vi får hämta hem vår kattunge. Känns som en oändlighet
Tills dess har dock ett projekt framför oss. Vår valp (8 mån) har aldrig träffat en katt. Den vuxna hunden hann träffa vår förra katt, så han bryr sig inte om katter alls. Han är lugn och trygg.
Ska se om valpen och jag kan hälsa på någon som har katter. Här hemma kan vi dock ganska lätt gränsa av huset så kattungen får vänja sig vid hundarna i sin takt.
Annars står väl en hel del på inköpslistan. Vi har ingenting kvar från förra katten. Ska köpa klösträd, skålar, kattlåda, fodertunna, leksaker. Något jag missat?![]()
Vår förra katt sov helst i barnens docksängManikyr och pedikyr. Att lära kattungen från början att få klorna klippta och bli kammad och borstad är viktigt. Och om det går, att bli badad, särskilt en långhåring där det kan fastna saker i pälsen.
Sedan får man vara beredd på att man köper massa dyra leksaker, träd, klöspelare, bäddar, mm och katten dissar dem totalt till förmån för kartongen, särskilt om den ligger mitt på golvet i vardagsrummet eller någon annanstans där den är som mest i vägen.
Och naturligtvis stark dubbelsidig tejp till blomkrukor och annat man vill ha i fönstren.
Välkommen till livet som kattägd![]()
Vår förra katt sov helst i barnens docksäng
Är en långhårig katt vi ska ha, så ska absolut köpa en karda! Klotång har vi till hundarna.
Hur är det med kattfoder?
Hundarna äter väl uträknad foderstat med specifika procent om fett och liknande. Är det lika ”noga” med katter?
De bra torrfoder finns i djuraffären, tex Canagan eller Applaw.. @Sol är proffsetVår förra katt sov helst i barnens docksäng
Är en långhårig katt vi ska ha, så ska absolut köpa en karda! Klotång har vi till hundarna.
Hur är det med kattfoder?
Hundarna äter väl uträknad foderstat med specifika procent om fett och liknande. Är det lika ”noga” med katter?
De bra torrfoder finns i djuraffären, tex Canagan eller Applaw.. @Sol är proffset
Medan när det gäller blötfoder så är de som finns i mataffären faktiskt rätt bra, tex Mjau. Det krävs bara att det är bara kött i dem, tillverkat för katter.
Min får dock Gourmet *kattägd*![]()