Sitter här i stillsam ro med mina elevresponser... och hör ett mystiskt krafsande ute i köket - men engagerar mig inte såvärst. Efter en uppväxt med en rad olika djur i hemmet är jag skolad i att ignorera ganska mycket. Prassel. Vattenplopp. Hundgruff. Explosionsfisar. Mjau-diskussioner. Gardinstänger som slits ned från sina fästen...
Så! Jag tänkte att det var ett väldigt nogsamt lådbesök. Krafs, rassel, prassel. Tystnad... prassel och långdraget frasande... Blev misstänksam först när fraset övergick i något tydligt rytmiskt.
Stänger dator och går iväg för att se vad som hänt. Städskåpet öppnat. Säcken med Applaws Kitten är uppsliten på sidan (bara det en bedrift för en katt som saknar flera tänder), och en Brunettrumpa som sticker ut från säcken. Andra katthalva är dold av mat, säck, och symaskin. Tugg tugg tugg tugg!
Säcken räddades raskt, är nu ordentligt inslagen och bör rimligen vara oåtkomlig. Men det trodde jag å andra sidan förut också.
Fetknoppp-B är barskt tillsagd och utlämpad i köket. Har inte koll på mycket hon hann vräka i sig, men bra att veta att hon är kapabel att öppna städskåpet, klättra in på rätt hylla och bita sönder tjockplast.