Jag tolkade det som "röstiga", alltså använder sina rösterPratiga såklart, inte rostiga.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tolkade det som "röstiga", alltså använder sina rösterPratiga såklart, inte rostiga.![]()
Nej, hon gnager alltså.
Men hon är ju ung, borde ju inte klia i tänderna så sett längre men funderar på om mer tuggmöjligheter lindrar det.
Alltså, katter är listiga som f-n. På riktigt. Lärde mig det av Pipen för med honom kom man inte undan med något.Megara är tjurig som fasiken, hon har blivit rundare och rundare så nu dras det in på portionerna Bozita och hon är ettersur - nej det är absolut ingen svältdiet vad än hon än anser. Så nu går hon runt, runt mig och gnager, hoppar upp på datorn. Knuffar till usb uttaget till mus/tangentbord och skriker. Samt försöker bryta sig in under och bakom datorn så hon kan äta på kablarna där.
Man ska inte antromorfiera djur, men jag är nog beredd att tro att Megara gör precis vad hon vet får effekt, inte för att jag ger henne mat när hon klagar men att hon avsiktligt visar sitt (tydliga) missnöje genom att vara precis som ett barn som vill ha godis eller inte gå och lägga sig.
Hon är en förklädd hund.Megaras tänder kliar inte och hon är inte ungkatt längre men hon tuggar glatt på allt möjligt, inklusive kartong, men även kablar, trä, metall och mig. Inte PICA utan hon bara tuggar, och ja strimlar papper. Dvs, hon sitter bredvid mig på ett papper och sliter loss små, små bitar och spottar ut dem.
Usch, så jobbigt.Katten fortfarande dålig och inlagd, så ingen hemgång idagHögt njurvärde (400-någonting), men det har gått ner medan han varit inlagd i alla fall så han svarar på behandling. Högt CRP, höga vita. Misstanke om att inflammationen i tänderna gått ut i blodet. Ingen feber (ännu...). Lite förändringar på njurarna men inget alarmerande. En njursten. Har ont i njurarna. Dålig på att äta utan aptitstimulerande.
Nu väntar vi på förhandsbesked för att se om Agria ersätter hela kalaset, får förhoppningsvis reda på det idag.
FurminatorHur gör ni som har korthåriga katter med borstning? Vad funkar? På semilånghåret funkar kam utmärkt. Men den korthåriga fäller så jag håller på att bli galen (och täckt med päls) men håren följer varken med karda eller kam.
Gummihandske? Klädroller?
MVH - Ganska Desperat...
Fy så jobbigt. Tumme för missen.Katten fortfarande dålig och inlagd, så ingen hemgång idagHögt njurvärde (400-någonting), men det har gått ner medan han varit inlagd i alla fall så han svarar på behandling. Högt CRP, höga vita. Misstanke om att inflammationen i tänderna gått ut i blodet. Ingen feber (ännu...). Lite förändringar på njurarna men inget alarmerande. En njursten. Har ont i njurarna. Dålig på att äta utan aptitstimulerande.
Nu väntar vi på förhandsbesked för att se om Agria ersätter hela kalaset, får förhoppningsvis reda på det idag.
Dagens rapport från Otto - det verkar gå åt rätt håll. Bara 39,5 och han har just ätit lite torrfoder (för kattungar minsta sorten). Han hade ätit lite inatt men inte så som han borde.