Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är skillnaden på choklad och cinnamon? Färgmässigt alltså.
Jag tittade på @Alexandra_W s bilder men i mina ögon ser det lika gärna ut som choklad.

Så himla svårt med färger men tycker det är roligt :)
När jag googlar så hittar jag t ex dessa bilder, cinnamon till vänster och choklad till höger.

Visa bifogad fil 56181

De jag sett i verkligheten är lika enkla att skilja åt som på speedways bild. På foto däremot tycker jag kanel blir mörkare än det framstår irl och då är det svårt.

Sen kan kanske nyanser göra det svårt ibland? men so far så de kanel jag sett har inte varit minsta risk ta för choklad.

Fy f-n, jag fick precis veta av stallägaren att en av våra stallkatter, Leia, blev påkörd ikväll så nu finns hon inte mer. :cry:
Jag kommer aldrig någonsin ha frigående utekatt. Punkt!
Usch, så himla tråkigt! 😢 Jag beklagar!
Lyssnar precis på Kattmördaren på P3 dokumentär, och säger som du, ingen frigående katt för mig.

Cinnamon är nog lite ljusare, lite rödare. Men det är nog helt omöjligt att se skillnad på en ljus, röd choklad och en mörk, kall cinnamon.
Ja det var kanske lite så jag kände att många bilder som jag har sett är de beskrivna som choklad men är lika ljusa som den cinnamon som @Speedway har lagt upp.
Hur gör man då då? DNA? Eller gissar på det som är rimligast?

Oh, ska du också ha (få? Skaffa? Köpa? Vad säger man?!) kattunge snart? I så fall finns det bara ett svar: ALLT 🤩
Haft kattunge sen i... Tisdags tror jag :) finns presentation nån sida tillbaka i tråden.

Bifogade filer

• 20200823_193329(1).webp
    20200823_193329(1).webp
    171 KB · Visningar: 34
Lilla kissen är visst aldrig avmaskad och såklart inte heller vaccinerad.... (vad vi tycker om det kan vi lämna därhän 😡). Jag ska så klart ge henne maskmedel idag men när behöver jag göra det igen? Hon är 14 veckor. Ska ringa vet och boka vacc också men har för mig att man ska vänta ngn vecka efter avmaskn? 🤔
Det var 11 år sedan jag hade kattunge så sorry för lite dumma frågor 🙈

Jaha, nu ser det ut som att jag inte får hem Iris förrän om ca 4 veckor för det är först då dom åker förbi här igen. Lite tröttsamt.
Tyvärr har jag 4 timmars resväg enkelt väg så det är ju inte bara att sätta sig i bilen och hämta.

Det märks att du inte bor i Norrland... 4h resväg är nästgårds :angel: :D

Förstår att det är trist, man vill ju ha hem terroristerna :)

Nej, jag bor ju i Västergötland så mitt avståndstänk är lite annorlunda. :D

Skämt åsido, hade det bara varit för min skull så hade jag lätt kunnat åka men känns inte bra att lämna Balder själv hemma i 9-10 timmar vilket jag räknar med att det skulle ta om jag åker fram och tillbaka.

Nej, jag bor ju i Västergötland så mitt avståndstänk är lite annorlunda. :D

Skämt åsido, hade det bara varit för min skull så hade jag lätt kunnat åka men känns inte bra att lämna Balder själv hemma i 9-10 timmar vilket jag räknar med att det skulle ta om jag åker fram och tillbaka.
Fast hur länge är han ensam när du jobbar? :idea:
Själv körde jag Sthlm - Gbg t o r över dan för att hämta mamma, hemresan tog längre tid eftersom vi stannade och åt efter vägen. Grannen rastade hundarna åt mig medan jag var borta. :)

Jag ska troligen skjutsa ner henne om knappt 14 dar, ska jag plocka upp en katt nånstans på vägen? :D

Själv körde jag Sthlm - Gbg t o r över dan för att hämta mamma, hemresan tog längre tid eftersom vi stannade och åt efter vägen. Grannen rastade hundarna åt mig medan jag var borta. :)

Ca 4-5 timmar eftersom jag kommer jobba halvtid hemifrån under den närmsta tiden. Har tagit helt ledigt fredag-mån också så att jag kan vara hemma i några dagar. Men jag får väl kolla om jag kan vara ledig hela torsdagen också och hämta båda småkissarna samma dag.

Älva tog illa upp när hon hoppade upp för att gosa i knät och jag bara klappade med EN hand! :rage: Den andra handen använde jag för att navigera rätt på TVn, men Älva sträckte sig efter den med nosen och såg till att jag klappade henne med BÅDA händerna. Ingen halvhjärtad kärlek i detta hemmet, inte!

Jag ska troligen skjutsa ner henne om knappt 14 dar, ska jag plocka upp en katt nånstans på vägen? :D

Tror det blir en liten omväg för dig också för hon finns ca 8 mil norr om Örebro. :D

Men det har löst sig. Jag tar ledigt på torsdag och åker och hämtar henne och sedan har jag gjort upp med Balders uppfödare att jag hämtar honom på fredag. Lite lättare att lämna Iris själv för det blir bara ett par timmar. :)

Något som ni tycker jag ska tänka på inför resan? Jag är inte van vid lite längre resor med katt för Pipen avskydde att åka bil så vi undvek det om det inte var nödvändigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
863
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka