Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blir ingen Iris idag iallafall. Uppfödaren hade svårt att få veterinärtid för besiktningen p g a corona så besiktningen blir först på onsdag. Gör i och för sig inte så mycket för jag hämtar ju Balder på torsdag så det blir alldeles lagom att få hem Iris till helgen. Nu är det inte många dagar kvar! Känns lite som julafton. :D
Det märkliga är ju att tiden går både fort och långsamt på samma gång. Min lilla fluff är nu 9 veckor och det har ju gått fort. Träffade honom som tre veckors liten kille första gången och sedan andra gången nu förra veckan och den tiden har ju gått supersnabbt när jag ser tillbaka på tiden men fram nu till den 12/9 känns ju olidligt!! :o

Sen så kunde jag inte hålla mig 😇 jag monterade idag hans träd som kom med posten i fredags.
17FDE475-4CD5-4FA6-B357-3964E28C6192.webp

så den ska jag gå och titta och klappa på i 20 dagar nu :D

Det märkliga är ju att tiden går både fort och långsamt på samma gång. Min lilla fluff är nu 9 veckor och det har ju gått fort. Träffade honom som tre veckors liten kille första gången och sedan andra gången nu förra veckan och den tiden har ju gått supersnabbt när jag ser tillbaka på tiden men fram nu till den 12/9 känns ju olidligt!! :o

Sen så kunde jag inte hålla mig 😇 jag monterade idag hans träd som kom med posten i fredags.
Visa bifogad fil 56158
så den ska jag gå och titta och klappa på i 20 dagar nu :D
Fint träd!
Morris träd står också redan redo. 😜 Min ursäkt var att det ska hinna få stå och få bort ”ny-lukten”.
818D409F-F625-4FD7-8CAC-10604973D2D7.jpeg

och håller verkligen med om att det är oändligt länge till 13/9 när hon ska få komma hem till mig.

Fint träd!
Morris träd står också redan redo. 😜 Min ursäkt var att det ska hinna få stå och få bort ”ny-lukten”. Visa bifogad fil 56159
och håller verkligen med om att det är oändligt länge till 13/9 när hon ska få komma hem till mig.
Tack detsamma! Vi pratade också lite om att det kanske är fräscht att slippa ”byggahandel-doften” innan han kommer. Jösses vad det luktar trä om den!

Småfluffarna får ärva Storfluffens träd men dom har fått en ny klöstunna och den lilla klöspelaren har jag ju stylat om för ett tag sedan. 😀

Visa bifogad fil 56160
Vilket mysigt träd!
Jag har bara matskålar kvar efter mina katter och träd har jag haft för längesedan men det gick sönder och användes aldrig av dem jag hade då.
Det nya är stabilare så förhoppningsvis kommer det att användas. Annars får jag väl ha det som garnträd eller nåt ;)

Det är möjligt, men tycker hon ser mer ut som kanel eller chokolade? Vad tror du? Jag tycker hon ser ganska ljusbrun ut :)

Nu ser inte jag så bra pga att bilderna är väldigt mörka. Men jag gissar på nån form av svartaugotiaköldpadd. Tittar du på en svartspotted, så är den mer brun. Augotianlaget gör så med pälsen. Är din en huskatt är sannolikheten för choklad liten och ännu mindre för kanel. Båda färgerna är recessiva och måste alltså komma från båda föräldrarna. Choklad och kanel förekommer inte naturligt på huskatter i Sverige, precis som maskat måste den ha raskattinslag på båda sidor för att de färgerna ska visa sig.

Jag menar angående DM genen så verkar de inte ta upp "fawn-based caramel" i den engelska versionen jag lade upp. Men kanske man i svenska versionen tycker att choklad och kanel är två varianter av samma färg? (Fast fawn finns i bägge versionerma)

Choklad och kanel (cinnamon på vissa raser) hänger ihop men är olika färger, en choklad måste bära på kanel för att ungarna ska bli det. Lila är diluterad choklad, fawn är diluterad cinnamon.

Fint träd!
Morris träd står också redan redo. 😜 Min ursäkt var att det ska hinna få stå och få bort ”ny-lukten”. Visa bifogad fil 56159
Ett sådant träd har Älva på balkongen, och den fluffiga bädden högst upp är omåttligt populär!

Här har ”Spöket” flyttat in idag 😍 Hon har reclaimat hemmet från första sekund. Stencool! Jag hade ångest för att hon skulle få vara ensam en vecka innan kompisen anländer men hon verkar tack och lov helt obekymrad. Jag verkar duga som sällskap så länge 😂

Bifogade filer

• 49486EBC-45F1-458B-AD41-6549F0A32DAB.webp
    49486EBC-45F1-458B-AD41-6549F0A32DAB.webp
    198,7 KB · Visningar: 26
Choklad och kanel (cinnamon på vissa raser) hänger ihop men är olika färger, en choklad måste bära på kanel för att ungarna ska bli det. Lila är diluterad choklad, fawn är diluterad cinnamon.
Vad är skillnaden på choklad och cinnamon? Färgmässigt alltså.
Jag tittade på @Alexandra_W s bilder men i mina ögon ser det lika gärna ut som choklad.

Så himla svårt med färger men tycker det är roligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: escodobe
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
863
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 658
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka