Kattsnack 10

Nu har vi kommit hem med Oscar ❤️
Både mitt och sambons hjärta smälte direkt när vi träffade honom. Han är så liten, tänk Prada-liten och så himla smal 💔
Men trots att han haft en tuff tid bakom sig så kom han fram direkt till oss, två totala främlingar. Spann och ville bli klappad 🥹

Prada välkomnande honom direkt, hon är ju så snäll. Paisley ligger just nu på sängen och blänger med burrsvans beredd att fräsa 😾

Harry får vara bakom grinden i köket. Han är snäll men vill väldigt gärna springa fram och hälsa och eftersom han inte är smidigast i kommun så lär han skrämma Oscar.

Nu har vi kommit hem med Oscar ❤️
Både mitt och sambons hjärta smälte direkt när vi träffade honom. Han är så liten, tänk Prada-liten och så himla smal 💔
Men trots att han haft en tuff tid bakom sig så kom han fram direkt till oss, två totala främlingar. Spann och ville bli klappad 🥹

Prada välkomnande honom direkt, hon är ju så snäll. Paisley ligger just nu på sängen och blänger med burrsvans beredd att fräsa 😾

Harry får vara bakom grinden i köket. Han är snäll men vill väldigt gärna springa fram och hälsa och eftersom han inte är smidigast i kommun så lär han skrämma Oscar.
Så fint 🥹
Ser fram emot bilder sen ❤️

Jag träffade en så himla fin katt när jag var ute på promenad ikväll. 😻 Den var blå med en vit bläs, haklapp, mage, och tassar. Jag kunde inte låta bli och gå fram och klappa den, och när jag försökte fota den (gick inte bra, min mobilkamera är hemskt dålig i mörker) så petade den på mig med tassen för att jag skulle klappa mer. 😭❤️ Sedan såg jag att den bara hade ett framben, så varje gång den petade på mitt ben med framtassen fick den ju balansera på bakbenen. Det tyckte den dock att det kunde vara värt om man fick gos i utbyte. ❤️

Hur vanligt är det att hankatter har påsen kvar efter kastration?
Jag har aldrig varit med om det. Oscar ska vara kastrerad men har en tydlig påse kvar, oklart om det är något i den, vill inte klämma för mycket.

Wilma är upprörd, jag har precis slängt ut hennes "leksak" i regnet efter att hon hade med sig den upp i sängen. :meh: 😾
Tycker Skrutt leksakerna hon tar in är intressanta eller är det bara glitterbollar som gäller?

Lucifer plockade ju in fåglar från balkongen och släppte inne vilket Sune tyckte var så spännande att det var han som slog ihjäl dem :nailbiting: Sune lyckades dock aldrig fånga dem i munnen.

Tycker Skrutt leksakerna hon tar in är intressanta eller är det bara glitterbollar som gäller?

Lucifer plockade ju in fåglar från balkongen och släppte inne vilket Sune tyckte var så spännande att det var han som slog ihjäl dem :nailbiting: Sune lyckades dock aldrig fånga dem i munnen.
Han är totalt ointresserad trots att han är blixtsnabb med tassarna när det gäller glitterbollarna, helt otroliga luftsprång! Mössen kan i princip springa över tassarna på honom och han tittar bara på och nosar lite intresserat när hon dödat någon, som nyss innan dumma matte stal musen då jag inte ville ha någon i sängen. Wilma är glad över sina jaktmarker inne, hon får inte vara ute och jaga på egen tass, mindre nöjd med matte som sagt. 😿

Megara är en usel jägare. Jag har en stor fluga som surrar runt (jag tror det är en fluga) och hon försöker inte ens fånga den. När den surrade mot fönstret satt hon och tittade och satte en tass mot rutan, naturligtvis fångade hon ingenting så hon gick sin väg. Det är tur att det kommer mat från kylskåpet.

Vår gamla tant-katt var så arg hela eftermiddagen igår eftersom hennes filt var på tvätt. Utan den har hon INGENSTANS att ligga utan måste ligga på golvet! Filten brukar ligga över ena delen av soffan, men där gick det INTE att ligga. Mest gick hon omkring och skrek i sin ensamhet på nedervåningen medan vi andra var på övervåningen.

Nåväl, nu är ordningen återställd 😅

Vår gamla tant-katt var så arg hela eftermiddagen igår eftersom hennes filt var på tvätt. Utan den har hon INGENSTANS att ligga utan måste ligga på golvet! Filten brukar ligga över ena delen av soffan, men där gick det INTE att ligga. Mest gick hon omkring och skrek i sin ensamhet på nedervåningen medan vi andra var på övervåningen.

Nåväl, nu är ordningen återställd 😅
Ja herregud att matte förstört hela kattvärlden....

Har varit väldigt lugnt under kvällen och natten. Paisley har sovit i sängen och Oscar och Prada har legat och sovit någonstans ute i lägenheten.
Paisley är fortsatt frostig men hon ignorerar honom och är som vanligt när han inte är i närheten. Prada bryr sig inte alls 😊

Nu på morgonen kom Oscar upp i sängen och ville bli klappad. Hälsat på Harry som vari lugn och försiktigt. Oscar visar ingen rädsla eller osäkerhet alls kring honom. Sen är han lite rädd för hastiga rörelser så det tar väl ett tag innan han vänjer sig för en lunsekluns i rörelse 😅
Men när han är stilla är det inga konstigheter.

Så himla liten ❤️
IMG_20231022_081909.webp

Ja herregud att matte förstört hela kattvärlden....
Verkligen, lite roligt var det när jag skulle hämta filten i torktumlaren, det var som hon visste att den var där. Hon sprang efter mig när jag gick dit och så fort jag tog ut den nosade hon på den och sen sprang hon till soffan där den ju SKA ligga och väntade tills jag lagt den till rätta innan hon hoppade upp och tokgosade med sin filt 😻

Oscar 🥹
Efter morgongoset har han knappt synts till. Passade på att ge honom mat i vardagsrummet när vi lagade mat så han kunde äta ifred.
Sen var jag borta några timmar, sambon också. När jag kom hem kom han fram och ville ha god, följde efter mig och skrek. Gav honom och Harry Temptation, han gillar Harry 😁
Efter godisstunden blev det mer mat 😋
Ger honom Kantarells gastromat för känslig mage samt fortiflora. Tänker att det kan vara bra efter stress med en till flytt.
Nu ligger han i mitt knä och spinner. Paisley ligger på Harrys bräda mindre än en halvmeter bort utan att bry sig.

Det känns så hopplöst ensamt att vara utan katt :cry: speciellt att gå och lägga sig utan att få kela med en liten katt ger mig enorm ångest. Samtidigt känner jag inte alls att jag vill leta efter en ny katt, det handlar nog inte så mycket om att jag känner att jag skulle ersätta henne (det går ju såklart inte) utan att jag mått så dåligt under tiden hon mått dåligt att jag måste ge mig själv en brejk och låta systemet lugna ner sig.

Har inte ens orkat ta tag i det sista med försäkringen.

Det känns så hopplöst ensamt att vara utan katt :cry: speciellt att gå och lägga sig utan att få kela med en liten katt ger mig enorm ångest. Samtidigt känner jag inte alls att jag vill leta efter en ny katt, det handlar nog inte så mycket om att jag känner att jag skulle ersätta henne (det går ju såklart inte) utan att jag mått så dåligt under tiden hon mått dåligt att jag måste ge mig själv en brejk och låta systemet lugna ner sig.

Har inte ens orkat ta tag i det sista med försäkringen.
Jag beklagar verkligen... 🥺
Skulle du kunna tänka dig att vara jourhem åt VOOV eller Djurskyddet?
Kattsällskap för en god sak utan att bära hela ansvaret ensam?

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 101
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 697
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka