Kattsnack 10

Kämpar med att försöka få i både Skrutt och Wilma Stomodine men det är lögn i h-vete att nån av dem vill öppna munnen så jag kan smeta ut det, än mindre få det i munnen öht. 😾

Är det något särskilt som har hänt, eller är det i förebyggande syfte?

Nu har jag skrivit lite med jourhemmet där Oscar bor nu. Han verkar vara så himla lik Prada ❤️
Snäll, mjuk och gosig. Inte alls som Kantarell vilket känns väldigt skönt. Jag vill inte ha en ersättare, det skulle bara kännas jättejobbigt.
Prada har ju aldrig haft den där våldsamma bråkgenen som Kantarell hade och Oscar verkar inte heller ha den.
IMG_20231015_144421.webp

Älskade Sune var så go inatt. Jag har lätt för att svimma och inatt när jag var uppe på toa så svimma jag i badrummet och ”vaknade till” av att Sune satt och buffade mig i ansiktet och puttade med tassen och jamade försiktigt. De fattar verkligen när det är något. Lillbus satt i dörröppningen och såg rädd ut. Blir lite orolig över hur katterna reagerar om det händer mig ngt :nailbiting:

Saknar Lucifer som alltid väckte mig när jag hade mardrömmar. Han låg på kudden och tvättade hela mitt ansikte och ja tillslut vaknar man ju av den där sträva tungan :love::D

Försöker komma på hur jag kan börja borsta tänderna på Nicke. Öhm vi har kommit så långt att jag med stor tveksamhet från lillbus får öppna munnen, eller ja dra ner mungipan… får jobba vidare med det och klippa klor. Han är stark och hal som en ål.

Älva har mig lindad runt sin lilla tass...

Älva tycker om att dricka vatten direkt från kranen i badrummet. Vill Älva göra det så får Älva såklart göra det - matte fixar! Nu har det dock hänt ett par gånger att Älva bara hoppar upp på toalocket och kollar uppfordrande på mig. Jag har då satt igång kranen och lockar på henne, men hon sitter kvar på toaletten med vida ögon och väntar. Så vad gör jag? Jag blöter ner ett finger och låter Älva slicka upp ett par droppar. Upprepar tills katten är nöjd. 🙈

Har börjat smyga in torrfodret från Bozita nu för en försiktig övergång. Som väntat så är Paisley helt obrydd och skopar i sig som vanligt. Prada överraskade, supergott! Nu sorterar hon ut de nya bitarna och lämnar de gamla 😁
Magarna på bägge är stabila.
Så nöjd över detta, slippa ha dåligt samvete för att köpa foder med långa transportsträckor.

Har börjat smyga in torrfodret från Bozita nu för en försiktig övergång. Som väntat så är Paisley helt obrydd och skopar i sig som vanligt. Prada överraskade, supergott! Nu sorterar hon ut de nya bitarna och lämnar de gamla 😁
Magarna på bägge är stabila.
Så nöjd över detta, slippa ha dåligt samvete för att köpa foder med långa transportsträckor.
Önskar att våra odågor skulle äta bozita. Nåja de äter mjau+ iaf...

Önskar att våra odågor skulle äta bozita. Nåja de äter mjau+ iaf...
Mina inte alls bortskämda flickor säger att Bozita och Mjau är totalt oätbart.

Här gäller Royal Canin torrfoder och Gourmet och Latz blötmat.
Blötmat ska vara i fisksmak, annars kan husse lika gärna äta upp skräpet själv…

Husse blundar för innehållsförteckningen och lotsas som att det regnar … katterna mår i alla fall bra och det är det viktigaste.

Husse blundar för innehållsförteckningen och lotsas som att det regnar … katterna mår i alla fall bra och det är det viktigaste.
Här är det purina gourmet kyckling i sås med smak av grillade kyckling...

Nikita var en RC torris junkie. Jag kunde inte ens had det hemma utan att hon strök runt och klagade när jag la upp blötmat. Megara äter tack och lov Bozita blötmat med stor aptit (hon äter allt med stor aptit). Även om Sheba är ännu godare.

Förresten är problemet med den hemska porttelefonen äntligen ett minne blott! För ett par veckor sedan bytte BRFen ut systemet till ett sådant där som ringer upp ens privata telefon istället. Inga mer gälla ringtoner som gör Älva ledsen! :bump:

Åh vad jag saknar min katt :cry: tänk om livet kunde vara lite annorlunda utan allergier och elände. Tänk om jag kunde få fylla hela huset med en massa katter 😍
Ja tänk om…
Jag är verkligen en kattmänniska och jag känner mig inte komplett. Det fattas något och huset känns tomt, a home without a cat is just a house stämmer så bra.

Har gått och lagt mig, ser andedräkten framför mig när jag är i sovrummet. 😄
Lille Skrutt under täcket men Wilma är på jakt i köket, jag flyttade en mugg till diskhon ifall jakten går över bänkarna. Få se upp när jag går upp i morgon så jag inte kliver på någonting. 😼🐭💀

Hörde lite skrammel från köket tidigare och Wilma kommer och går hela natten, senaste besöket efter skramlet var jag tvunget att se så hon inte hade någon ny leksak med sig till sängen. :cautious:
Hade inte varit första gången vi plötsligt blivit fyra. 😸😺

Men åh @Bison , hoppas jag inte drar upp sår nu men kom in i kattforumet och såg plötsligt att Kantarell inte längre finns med oss, er fina fina röda svamp 😭 jag beklagar er förlust! :heart

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 101
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 696
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka