Kattsnack 10

Känner mig som typ världens sämsta kattägare.
Maggan har ju varit rädd och dragit sig undan dagtid sen vi bytte fönster och de fick bo i källaren en vecka. Hon sover fortfarande hos mig på natten.
Men jag känner att jag borde jobba mer med henne på dagarna, träna upp självförtroendet igen. Men jag är så trött! Världens sämsta ursäkt, men jag orkar faktiskt inte.

Stackars Sune vinglar fortfarande runt som ett rejält packat fyllo sen dagens besök för blodtrycksmätning.
Han fick bonqat kl 9 imorse. Jag hoppas det blivit bättre innan det blir läggdags för mig men det är ju iaf 4-5 h tills dess.

Fick träffa en underbar sköterska idag. Så lugn och trevlig och hon tyckte om burmor. :love: Hon sa att skulle hon nån gång skaffa katt blir det en burma. Hon sa de oftast är snälla men med stor egen vilja:D och att de är så fina med len päls. Att hon tilltalade Sune med lilla hjärtat gjorde mig bara ännu gladare. Syntes att hon hade koll på katter och lät det ta tid.

Nu försöker Sune hoppa/klättra upp i klösträdet där Nicke har sin mat. Ser för roligt ut när han står och vinglar och försöker måtta. Taskiga matte går och lägger honom i sängen istället 😾
Det står att effekten kvarstår i ungefär sju timmar, men att det tar mellan 1 och 1½ h innan det börjar verka efter att katten fått det och på Esko tycker jag att det har stämt bra. Men han har aldrig blivit vinglig av det! :o

• Gilla
Reactions: kma
Igår var det två år sen vackra Ija fick somna in.
Och det är 1 och ett halvt år sen underbara Kyra flyttade in.
Saknar Ija så mycket, men Kyra är helt underbar hon med.
Två katter med så mycket personlighet.
Sån tur jag har haft som fått vara kattägd av dessa 2

Följer en uppfödare av vitfläck-Perser som har så fantastiskt fina katter 😍
Har en unge kvar från senaste kullen som jag får sitta på händerna för att inte köpa.
Men det är för tidigt, vi är inte redo.
Men kanske nästa år, som sambon sa, vi är en man kort i den här familjen 💔

Det står att effekten kvarstår i ungefär sju timmar, men att det tar mellan 1 och 1½ h innan det börjar verka efter att katten fått det och på Esko tycker jag att det har stämt bra. Men han har aldrig blivit vinglig av det! :o
Ja jag vart lite förvånad över att han blev så påverkad och vinglandet kom så sent, Han ramlade verkligen åt sidan några gånger. Verkade rejält snurrig i huvet. Men efter 1,5 h var han inte alls särkilt påverkad.

IMG_4478.webp

Vi hade lite födelsedagsfirande för sambon i lördags och Paisley trodde som vanligt att det var henne vi firade 😁
Har vi en enstaka kompis på besök är hon inte så intresserad, on det inte är sambons bror, han har ett väldigt intressant skägg 😁
Om det däremot är en grupp av människor så är Paisley i sitt esse, sitter mitt på bordet och låter sig beundras.

Det är jättesynd om mina stackars katter som faktiskt håller på att svälta ihjäl. Torrfodret är slut och går, på riktigt, inte att få tag på någonstans. Jag hade startat en prenumeration på bitiba för att inte missa att handla. De har reserverat pengar på mitt konto, men kan inte återkoppla till mig om varför de inte skickar någon mat. :meh: Men det är väldigt slut, överallt, och jag har fått acceptera att det nog inte kommer att gå att få tag på på länge.

Mina katter får såklart mat ändå, men i form av blötfoder. Elaka matte tycker då att Bozitas tetror faktiskt ska duga när inget annat erbjuds. "Usch, fy, och blä!" utropar katterna, "Matte försöker förgifta oss OCH svälta oss samtidigt!" :meh:

Älva går nu och tuggar på några gamla kaninöron för att stilla hungern.

:meh:

har så ont i magen över min katt :cry:

hon har mått illa i ca en vecka, eftersom hon haft sämre njurvärden så trodde vi att det hade med det att göra så vi va hos vet igår för att ta prover. Alla prover va toppen, så vi fick medicin för magsår att prova, hon har nu fått 3 doser (en igår efter vet och 2 idag) jag tycker hon ser lite mindre illamående ut? Innan hade hon liksom ett "illamåendefejs" när hon åt och man såg det nästan vände sig i magen, jag ser inte det nu men hon äter fortfarande dåligt, lämnar nästan hälften, får i henne all mat hon behöver men att äta en skål mat verkar inte funka. Kanske jag bara inbillar mig, är så himla rädd att det ska va nåt annat som är fel :cry:

Det är jättesynd om mina stackars katter som faktiskt håller på att svälta ihjäl. Torrfodret är slut och går, på riktigt, inte att få tag på någonstans. Jag hade startat en prenumeration på bitiba för att inte missa att handla. De har reserverat pengar på mitt konto, men kan inte återkoppla till mig om varför de inte skickar någon mat. :meh: Men det är väldigt slut, överallt, och jag har fått acceptera att det nog inte kommer att gå att få tag på på länge.

Mina katter får såklart mat ändå, men i form av blötfoder. Elaka matte tycker då att Bozitas tetror faktiskt ska duga när inget annat erbjuds. "Usch, fy, och blä!" utropar katterna, "Matte försöker förgifta oss OCH svälta oss samtidigt!" :meh:

Älva går nu och tuggar på några gamla kaninöron för att stilla hungern.

:meh:
Vad äter de.

Åååh! En så himla snäll kollega, som jag pratade om foderbristen med igår, lyckades hitta en liten påse med mina katters foder igår när hon var och skulle handla mat till sina katter. Så idag kom hon till jobbet med foder till mina katter! Tänk så glada mina tjejer ska bli. :love:

Malla har ont i ena benet. Hon går på det och så, men när hon sitter ner skjuter hon ut det från kroppen.
På seniorkollen i somras, kände de lite artros i höfterna. Vilket inte är konstigt, hon är ju 12. Fick recept på Onsior ifall att, så hon har fått det sen i söndags. Tyckte hon blev bättre först, men nej. Så ringde imorse och fick tid redan idag. Så skönt! Nu får vi hoppas på hjälp av Solensia eller liknande, vad nu veterinär vill testa.
Men jag vill ju ha kvar henne i många år till ❤️

En uppfödare har gått bort i cancer och lämnat efter sig en hög med katter som nu letar nya hem.
Det finns bla en hane född 2018, lika gammal som Prada ❤️
Han ser så himla snäll och rar ut, är lite blyg och söker ett lugnt hem.
Har skrivit till jourhemmet där han finns nu.
Det skulle säkert gå jättebra med Prada, frågan är om Paisley kommer tycka det är okej, hon är ju lite mer tjurigt lagd.
Harry skulle tycka det var supermys med en katt till nu. Nu är han ju lite mer vuxen och han är ju väldigt snäll. Han har aldrig busat med någon annan än Kantarell eftersom det var han som bjöd in till lek. Tjejerna vet han att man inte får leka med så jag är inte orolig över att han skulle vara jobbig.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 694
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka