Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Där hoppade en vägghylla ner på golvet. Tur i oturen i förrgår plockade jag ner laptopen därifrån. En viss smulan stod 1 meter från brottsplatsen.
Stackars er!Suck, jag hade hoppats på att de kunde kolla tänderna nu. Men det var helt omöjligt eftersom Megara i vanlig ordning blev tokig. Så det blir ett nytt besök med sedering, blodprov, röntgen och om hon har TR så tar de tänderna direkt. Tack och lov. Måste bara få tag på min veterinär i Bollnäs så de kan skicka hennes journaler.
Hon är så liten och arg och hal som en orm att det är svårt att få ett bra grepp om henne. Plus då att jag är en usel matte som inte fixar att hålla kvar henne så det krävs proffs. Hon vrålar hela tiden vilket gör det ännu värre.
Stackars er!
Kan du be veterinären skriva ut Boncat inför nästa veterinärbesök?
Det är ångestdämpande och lugnande, jag använder det vid resor och veterinärbesök och Esko blir såå harmonisk.
Fick en kapsel med gabapentin att ge honom inför första besöket eftersom de vill lyssna på hjärtat osv. innan utskrift och då var han verkligen packad - allt var rosa moln och luktade deo!
Med Boncat blir han bara lugn och cool och även om han är spänd hos veterinären går det bra.
Efter den här morgonen så har Kattfan varit både högt och lågt. Hon jagade syrran upp och ner 4 varv tog de.
Man ska söva, om man följer gällande riktlinjer.@Malibu_Stacy sederas eller sövs en katt när man tar bort tänder pga TR? Jag är alltid förvirrad av vad det är som gäller och vad skillnaden är.
Kollade just och jag har fått Gabapentin med mig hem. Som hon alltså ska ha så hon kan sövas,inte ens undersökas
Lucifer och Sune hälsar att det är så himla äckligt jag får knappt i dem det.
Fick boncat utskrivet till Sune nu ska vara bättre och anpassat för katt och man får efter vikt.
Lucifer fick gabapentin innan han skulle sederas eller sövas för att han inte skulle vara för stressad den tid han fick vänta inför sövningen.
Lille söta Megara, men det kommer gå bra med lugnande innan!
Ja med Megara kan ju eftermiddagsdosen fungera utrörd.Jag får slopa frukosten till Megara den 23 så hon blir så hungrig att hon äter den utrört i mat på eftermiddagen. Hur jag ska få i henne den på morgonen innan jag tar in henne är en annan femma.
Usch, läste nyss om en hyresgäst som övergivit sin lägenhet i Sundsvall och när grannarna klagade på lukten hittades en död katt i lägenheten. Jag hoppas så att den döda katten inte dog pga att ägaren låste dörren och lämnade den åt sitt öde.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QyxO2/hyresgast-i-sundsvall-lamnade-kvar-dod-katt
Jag inser vilken tur jag har med veterinären bara fyra dörrar bort. Det innbär att om shiban (inte katt, men nästan ) ska sövas kan jag komma in med henne på klockslaget och hålla medan hon sederas - sedan tas hon direkt ut till kirurgen utan väntetid. Det är verkligen guld.