Kattsnack 10

Jag har också en Savic Jumbo utan tak. Megara envisas ändå att kissa mot ena kanten och bajsa mot den andra. Hon väger 3.5 kg och är ganska kompakt. Envisa katt. Man skulle kunna tro att hon inte vill vända rumpan rakt ut mot rummet för att det skulle kännas osäkert.

Alltså, jag är 98% säker på att Megara fick frukost. Men hon klagade så fruktansvärt att jag började tvivla (mer än vanligt). Så hon fick lite när vi kom hem från vet. Sedan var hon otroligt på när jag åt middag, iofs kanske beroende på att jag har ätit resterna av lammet. Hon älskar verkligen lamm. Hon älskar det mesta.

Funderar på att köpa ett till golv till tak klösträd att ha i sovrummet (de har ett i vardagsrummet). I gamla lägenheten hade de hyllor och sen ett hus uppe på garderoben där de gärna la sig.
Ett sånt här träd tänker jag och skulle hamna nära bokhyllan så de kommer upp ovanpå den. Frågan är om Nicke kommer att försöka ta sig in bakom böckerna ännu mer om han har ett träd med platåer bredvid :idea: 😸 och kanske upp på rullgardinen och köra superhopp från trädet ner på sängen. Ehm.

Men nog värt att prova, kanske kan han klösa där istället för under sängen…
IMG_0480.webp

Suck, jag hade hoppats på att de kunde kolla tänderna nu. Men det var helt omöjligt eftersom Megara i vanlig ordning blev tokig. Så det blir ett nytt besök med sedering, blodprov, röntgen och om hon har TR så tar de tänderna direkt. Tack och lov. Måste bara få tag på min veterinär i Bollnäs så de kan skicka hennes journaler.

Hon är så liten och arg och hal som en orm att det är svårt att få ett bra grepp om henne. Plus då att jag är en usel matte som inte fixar att hålla kvar henne så det krävs proffs. Hon vrålar hela tiden vilket gör det ännu värre.
Stackars er! 💞
Kan du be veterinären skriva ut Boncat inför nästa veterinärbesök?
Det är ångestdämpande och lugnande, jag använder det vid resor och veterinärbesök och Esko blir såå harmonisk. ;)
Fick en kapsel med gabapentin att ge honom inför första besöket eftersom de vill lyssna på hjärtat osv. innan utskrift och då var han verkligen packad - allt var rosa moln och luktade deo! 😹
Med Boncat blir han bara lugn och cool och även om han är spänd hos veterinären går det bra.

Stackars er! 💞
Kan du be veterinären skriva ut Boncat inför nästa veterinärbesök?
Det är ångestdämpande och lugnande, jag använder det vid resor och veterinärbesök och Esko blir såå harmonisk. ;)
Fick en kapsel med gabapentin att ge honom inför första besöket eftersom de vill lyssna på hjärtat osv. innan utskrift och då var han verkligen packad - allt var rosa moln och luktade deo! 😹
Med Boncat blir han bara lugn och cool och även om han är spänd hos veterinären går det bra.

Jag har fått lugnande tabletter som hon ska ta just innan jag lämnar in henne för sedering :crazy: Så hon redan är lullig när hon ska sövas.

Kollade just och jag har fått Gabapentin med mig hem. Som hon alltså ska ha så hon kan sövas,inte ens undersökas 😿

Lucifer och Sune hälsar att det är så himla äckligt jag får knappt i dem det.
Fick boncat utskrivet till Sune nu ska vara bättre och anpassat för katt och man får efter vikt.

Lucifer fick gabapentin innan han skulle sederas eller sövas för att han inte skulle vara för stressad den tid han fick vänta inför sövningen.

Lille söta Megara, men det kommer gå bra med lugnande innan! :heart

Lucifer och Sune hälsar att det är så himla äckligt jag får knappt i dem det.
Fick boncat utskrivet till Sune nu ska vara bättre och anpassat för katt och man får efter vikt.

Lucifer fick gabapentin innan han skulle sederas eller sövas för att han inte skulle vara för stressad den tid han fick vänta inför sövningen.

Lille söta Megara, men det kommer gå bra med lugnande innan! :heart

Jag får slopa frukosten till Megara den 23 så hon blir så hungrig att hon äter den utrört i mat på eftermiddagen. Hur jag ska få i henne den på morgonen innan jag tar in henne är en annan femma.

Jag får slopa frukosten till Megara den 23 så hon blir så hungrig att hon äter den utrört i mat på eftermiddagen. Hur jag ska få i henne den på morgonen innan jag tar in henne är en annan femma.
Ja med Megara kan ju eftermiddagsdosen fungera utrörd.

Jag har blandat pulvret med ca 3 ml vatten och dragit upp i en spruta och gett direkt j munnen. Dock med inte alltför nöjd katter som gärna saliverar ut det mesta. Så det hamnar på mig eller hakan och sen är det så äckligt att det går inte att tvätta rent sig själv. 😾 🐈‍⬛🐈

Stackars Sune vinglar fortfarande runt som ett rejält packat fyllo sen dagens besök för blodtrycksmätning.
Han fick bonqat kl 9 imorse. Jag hoppas det blivit bättre innan det blir läggdags för mig men det är ju iaf 4-5 h tills dess.

Fick träffa en underbar sköterska idag. Så lugn och trevlig och hon tyckte om burmor. :love: Hon sa att skulle hon nån gång skaffa katt blir det en burma. Hon sa de oftast är snälla men med stor egen vilja:D och att de är så fina med len päls. Att hon tilltalade Sune med lilla hjärtat gjorde mig bara ännu gladare. Syntes att hon hade koll på katter och lät det ta tid.

Nu försöker Sune hoppa/klättra upp i klösträdet där Nicke har sin mat. Ser för roligt ut när han står och vinglar och försöker måtta. Taskiga matte går och lägger honom i sängen istället 😾

Usch, läste nyss om en hyresgäst som övergivit sin lägenhet i Sundsvall och när grannarna klagade på lukten hittades en död katt i lägenheten. Jag hoppas så att den döda katten inte dog pga att ägaren låste dörren och lämnade den åt sitt öde. 😿😾

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0QyxO2/hyresgast-i-sundsvall-lamnade-kvar-dod-katt

Jag läste också om det och hoppades innerligt att katten var död innan aset lämnade lägenheten. Påminner lite om katten som svalt ihjäl eftersom hemtjänst inte fick gå in i lägenheten.

Jag inser vilken tur jag har med veterinären bara fyra dörrar bort. <3 Det innbär att om shiban (inte katt, men nästan ;) ) ska sövas kan jag komma in med henne på klockslaget och hålla medan hon sederas - sedan tas hon direkt ut till kirurgen utan väntetid. Det är verkligen guld.

Jag inser vilken tur jag har med veterinären bara fyra dörrar bort. :heart Det innbär att om shiban (inte katt, men nästan ;) ) ska sövas kan jag komma in med henne på klockslaget och hålla medan hon sederas - sedan tas hon direkt ut till kirurgen utan väntetid. Det är verkligen guld.

I Bollnäs fick jag vänta medan Nikita och sedan Megara sövdes och sedan kunde jag ta med mig dem hem så fort de fått uppvakningsspruta. Men här måste jag lämna 10 och hämta 16. Bleh

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 694
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka