Kattsnack 10

Drottning Meda har haft problem fram och tillbaka med urinvägarna ett tag. Efter ytterligare ett veterinärbesök för en månad sedan har hon gått på strikt diet av flutd-foder. Planen var att jag skulle boka tid för att lämna in ett nytt urinprov imorgon.

Imorse kom vi ner och upptäckte en nöjd katt som mumsade ur en påse ostbågar hon lyckats släpa iväg från vad vi trodde var en säker plats. :banghead:
Jag tror jag skjuter upp provtagningen en vecka eller så.
Det gäller att hålla hårt i påsen eller gömma den i ett skåp eller låda de inte kan bryta sig in i, ugnen? 😾

Eller påsklämma. Plastpåsar går att tugga sönder om innehållet är tillräckligt stöldbegärligt, men den här typen av påse skulle hon gå bet på.

Nå, jag får väl glädja mig att hon verkar vara pigg och vid god vigör, tanten. ;)
Jag ertappade Wilma flera gånger igår med att försöka smyga ner huvudet i påsen när jag portionerade ut några smakprov till alla min väldigt tighta kompisar. Lille Skrutt är inte alls lika intresserad men Wilma har verkligen fått ostad tand. 😻

Drottning Meda har haft problem fram och tillbaka med urinvägarna ett tag. Efter ytterligare ett veterinärbesök för en månad sedan har hon gått på strikt diet av flutd-foder. Planen var att jag skulle boka tid för att lämna in ett nytt urinprov imorgon.

Imorse kom vi ner och upptäckte en nöjd katt som mumsade ur en påse ostbågar hon lyckats släpa iväg från vad vi trodde var en säker plats. :banghead:
Jag tror jag skjuter upp provtagningen en vecka eller så.

Vad vi människor är säkra på är kattsäkra och vad som faktiskt är kattsäkert är två helt olika saker 😼

Mina små raringar är ju vana med att det inte finns några fasta tider när matte sover, de är bara glada att få ligga tätt, tätt, tätt under täcket. 😻

Lille Skrutt ska däremot vara med överallt och "hjälpa" till, varesig det behövs eller inte.
"Oh, matte. Ska du hänga upp något? Jag hjälper dig!"
"Oh, matte, ska du klättra på stegen? Jag kan också göra det, med dig."
"Oh, matte. Ska du skruva någonting? Vänta, låt mig titta åt dig så du inte missar hålet."

Wilma däremot tar det med ro och låter oss hålla på med vad det nu är vi gör. 😼

Vad vi människor är säkra på är kattsäkra och vad som faktiskt är kattsäkert är två helt olika saker 😼
Juno har försatt sig själv i situationer jag inte ens hade kunnat drömma om. Då är hon ändå den tredje kattungen jag har haft i denna lägenheten, så trots många års "övning" på kattsäkring av hem har Juno lyckats visa att om man bara vill kan man hitta något roligt/gott (läs: farligt) utan problem, oavsett hur mycket matte försöker eliminera risken.

Det värsta var nog när hon fortfarande var liten och tyckte att det var en bra idé att stoppa in huvudet i det lilla hålet på baksidan av min elbasförstärkare!? Självklart fastnade hon och kunde inte ta sig loss själv. Jag är så tacksam att jag var hemma då - tänkt om hon hade suttit fast där i flera timmar annars. 😭 Det slutade med att jag fick skruva upp hela baksidan så att jag kunde komma åt hennes huvud, sedan fick jag vika ner hennes öron och lirka loss huvudet.

Juno har försatt sig själv i situationer jag inte ens hade kunnat drömma om. Då är hon ändå den tredje kattungen jag har haft i denna lägenheten, så trots många års "övning" på kattsäkring av hem har Juno lyckats visa att om man bara vill kan man hitta något roligt/gott (läs: farligt) utan problem, oavsett hur mycket matte försöker eliminera risken.

Det värsta var nog när hon fortfarande var liten och tyckte att det var en bra idé att stoppa in huvudet i det lilla hålet på baksidan av min elbasförstärkare!? Självklart fastnade hon och kunde inte ta sig loss själv. Jag är så tacksam att jag var hemma då - tänkt om hon hade suttit fast där i flera timmar annars. 😭 Det slutade med att jag fick skruva upp hela baksidan så att jag kunde komma åt hennes huvud, sedan fick jag vika ner hennes öron och lirka loss huvudet.

Isis har talang för det också... det är nog den smartaste katten jag någonsin haft. Vi har en kattlucka till källaren i fältkontoret och jag vill inte ha henne nere där men den hade en spärr så jag tänkte att det var ju lugnt. Luckan är numera tejpad med en ohelig mängd silvertejp, det där låset var en baggis enligt Isis! :cautious:

Wilma hälsar att det alldeles utmärkt med självservering av chips istället för ostkrokar, nu när matte hade glömt en öppnad påse i handväskan sedan igår. 😸

Som om hon inte hörde den ropa på henne, även om varken brorsan eller de korkade hundarna förstod någonting. 😼

Katter 🙄
Paisley fastnade under soffan, vet inte hur länge hon legat där under. Hittade henne när jag kom hem från jobbet, hon hade lite svårt att acceptera att hon hade vuxit och gjorde om samma sak några dagar senare.
Det var dock sista gången.

Lillith var borta i två dygn för någon dag sedan. Jag hade i princip tappat hoppet om att få se henne igen så när hon kom hoppandes genom grannens häck med ett jamande började jag gråta. Tokiga katt att skrämmas sådär. Hon doftade som det gör hos äldre folk så troligen har hon kommit in någonstans när någons dörr stått öppen. Vi har ett gäng gamla tanter här på gatan men ingen av dom hade sett henne inomhus. Egentligen spelar det ingen roll nu vart hon varit för nu ligger hon på soffryggen bakom mig och snuttar på sin favoritfilt :love:

Jag hade en kattunge som lyckades fastna med huvudet mellan rören till elementet.
Hon fick förmodligen in huvudet där det är lite bredare och gled ner. Hon kom ingenstans men det var enkelt att få loss henne genom att lyfta uppåt.
20231002_123854.webp

Efterlysning på extra hög kattlåda med huv. Ni som har stora katter vad har ni för lådor ? Jag har ju en grävskopa deluxe så vill ju ha hög kant oxå

Jag ska boka ett besök där jag vill att hon sederas och de sanerar tänder och om det finns FORL att de rycker dem. Jag antar att det bara är om FORL upptäcks som jag kan få ut på försäkringen men att det då är kostnaden för hela besöket, eg sedering osv?

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka