Kattsnack 10

Röntgen visade på kraftig artros och benpålagring i höger höft, precis som väntat. Hon fick en injektion Solensia och ska fortsätta med Onsior tills över nästa injektion om 1 månad. Så nu är det bara att hålla tummarna 🤞
Hon får inte hoppa från höga höjder 😬 Malla. Hur fasiken ska det gå? 🫣 Bad veterinären säga det direkt till Malla, kanske lyssnar hon då? Troligen inte....

Det är katastrof här hemmaanser stora herrn! junior har lagt sig att sova på stora herrns favvoplats.

Så nu sitter nån 1 cm ifrån junior och klagar högljutt. Junior ignorerar å sover vidare..

Det testas även att vifta med tass, slå med tass på sovande junior mm. noll reaktion..

Nu har jag fått svar och kunnat ställa lite fler frågor.
Men det låter som han skulle kunna passa in här ❤️
IMG_81061.webp

Funderar på om Megara är gosig eller inte. Nikita var extremt gosig och klistrig. Megara kommer och lägger sig i knät när jag sitter/ligger i soffan och kollar på tv eller läser men börjar jag gosa så går hon sin väg. Kryper ner och lägger sig mellan benen när jag ska sova men migrerar sedan till foten av sängen där jag bara har en tå eller två. Sedan kryper hon ut och går en sväng för att sedan komma tillbaka och krafsa på täcket tills jag lyfter upp det och kryper ner igen. Men försöker jag klappa då slickas hon och går sin väg. Och jag får absolut inte lyfta upp henne eller hålla henne.

Hon ligger och sover på sin kattsäng bredvid datorbordet men kommer inte och lägger sig på tangentbordet eller framför tangentbordet, men däremot går hon ibland fram och tillbaka och kurrar med svansen rakt upp så jag får katthår i munnen.

Jag kanske är färgad av Nikita, men tja, Megara tycker inte jag är sådär jättegosig.

Funderar på om Megara är gosig eller inte. Nikita var extremt gosig och klistrig. Megara kommer och lägger sig i knät när jag sitter/ligger i soffan och kollar på tv eller läser men börjar jag gosa så går hon sin väg. Kryper ner och lägger sig mellan benen när jag ska sova men migrerar sedan till foten av sängen där jag bara har en tå eller två. Sedan kryper hon ut och går en sväng för att sedan komma tillbaka och krafsa på täcket tills jag lyfter upp det och kryper ner igen. Men försöker jag klappa då slickas hon och går sin väg. Och jag får absolut inte lyfta upp henne eller hålla henne.

Hon ligger och sover på sin kattsäng bredvid datorbordet men kommer inte och lägger sig på tangentbordet eller framför tangentbordet, men däremot går hon ibland fram och tillbaka och kurrar med svansen rakt upp så jag får katthår i munnen.

Jag kanske är färgad av Nikita, men tja, Megara tycker inte jag är sådär jättegosig.
Allt verkar ändå koka ner till att hon vill ha närhet på sina villkor även om det inte är gos direkt. Hon har sina gränser men vill ha kontakt med dig. 😻

Megara är en katt, en KATT. Så hon gör dom hon vill..

Jag har en sån sort också. Vill vara med men ändå inte. Å rätt va det är så klättrar han upp bredvid i soffan å kråmar sig å kurrar å svansen rakt upp som stryker under näsan. Om hag inte gör nått gör han oftast några vändor. Försöker jag klappa drar han direkt.

Han ligger nu i andra änden av soffan uppåner å kurrar.

5015877411502.webp

Social på avstånd 😁

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 101
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 696
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka