Kattsnack 10

Det känns så hopplöst ensamt att vara utan katt :cry: speciellt att gå och lägga sig utan att få kela med en liten katt ger mig enorm ångest. Samtidigt känner jag inte alls att jag vill leta efter en ny katt, det handlar nog inte så mycket om att jag känner att jag skulle ersätta henne (det går ju såklart inte) utan att jag mått så dåligt under tiden hon mått dåligt att jag måste ge mig själv en brejk och låta systemet lugna ner sig.

Har inte ens orkat ta tag i det sista med försäkringen.

Förstår dig helt ❤️
Vi pratar fortfarande väldigt mycket om Kantarell här hemma, han är så saknad och ibland tycker jag mig både se och höra honom. Kommer ibland på mig själv att ropa på honom när jag kommer hem.
Det är en stor sorg att förlora en älskad familjemedlem.

Oscar har ätit två påsar mat och lite torrfoder idag, aptiten är det inget fel på. Han går på lådan och är väldigt duktig, lite lös i magen men ingen fara.
Det märks att han är socialt utsvulten, han kan inte få nog av närhet och kärlek när han väl vågar sig fram ❤️
Han blir väldigt rädd när vi rör oss och går men sitter man still i tex soffan vågar han komma och då vill goset aldrig ta slut.

Det känns så hopplöst ensamt att vara utan katt :cry: speciellt att gå och lägga sig utan att få kela med en liten katt ger mig enorm ångest. Samtidigt känner jag inte alls att jag vill leta efter en ny katt, det handlar nog inte så mycket om att jag känner att jag skulle ersätta henne (det går ju såklart inte) utan att jag mått så dåligt under tiden hon mått dåligt att jag måste ge mig själv en brejk och låta systemet lugna ner sig.

Har inte ens orkat ta tag i det sista med försäkringen.

:heart

Jag visste ju att jag ville ha en till katt när jag tog bort Missia. Det tog tid att hitta en lämplig kisse så jag var utan katt i över ett halvår. När jag väl tog hem Isis insåg jag hur otroligt dåligt jag mått utan katt, jag hade bara inte insett det :(

Oscar har ätit två påsar mat och lite torrfoder idag, aptiten är det inget fel på. Han går på lådan och är väldigt duktig, lite lös i magen men ingen fara.
Det märks att han är socialt utsvulten, han kan inte få nog av närhet och kärlek när han väl vågar sig fram ❤️
Han blir väldigt rädd när vi rör oss och går men sitter man still i tex soffan vågar han komma och då vill goset aldrig ta slut.
Men så härlig han låter 🥰

Behövde inte krossa kapseln utan gömde den i Sheba och hon åt upp allt med mycket god aptit eftersom hon fick lite frukost och lite sen middag :up:
Så bra! Så smidigt har det aldrig gått här 😾
Sune blir extremt hungrig av det, alltså superextremt. Ifall hon tigger extra mycket.

Så bra! Så smidigt har det aldrig gått här 😾
Sune blir extremt hungrig av det, alltså superextremt. Ifall hon tigger extra mycket.

Med Nikita hade det aldrig gått, men mitt matvrak så gick det galant. Vet inte om jag ska krossa kapseln eller stoppa ner den i munnen och se till att hon sväljer imorgon.

Med Nikita hade det aldrig gått, men mitt matvrak så gick det galant. Vet inte om jag ska krossa kapseln eller stoppa ner den i munnen och se till att hon sväljer imorgon.
Det är en kapsel så den går inte att krossa. Öppna den och blanda pulvret med något istället (blötmat exempelvis) och släng kapseln.

Fråga: Det har gått två timmar sedan gabapentin och Megara kommer för att gosa och är lite vinglig. Har någon annan upplevt det? Alltså hon kan gå men snubblar.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 101
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 697
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka