Kattsnack 10

Igår låg Oscar mest bakom soffan. Han får den tid han behöver och vi fortsätter göra det enkelt för honom, mat i köket om vi är i vardagsrummet och mat i vardagsrummet om vi är i köket.
Allt för att undvika att stressa honom och för att han inte ska gå hungrig ❤️
Idag låg han i huset i Paisley-tronen när jag gick upp. Hämtade Temptation och han kom fram direkt, åt godis, kurrade och strök sig mot mig och Harry 🥹
Paisley var med och kunde lukta lite utan att fräsa.
Oscar är väldigt försiktig med tjejerna och håller sig på sin kant, han är inte rädd för dem men låter dem komma fram till honom, klok kille 😊

Försökt fixa med försäkringen nu. Känns inte som att nåt blev rätt för jag mår så himla dåligt :cry: men min mamma va på och stressade mig trots att det bara är 4 dagar sen hon försvann. Ska man vänta med att avsluta den tills man fått svar? Hade 2 kvitton som inte gått att direktreglera
Avsluta, varför ska du betala försäkringen när det inte finns någon katt kvar? :(
Skicka även in kvittona om du inte redan gjort det så ligger det inte och gnager utan du får ett avslut på den biten. :heart

Megara är mycket vaknare nu. Men hon är fortfarande vinglig i bakkärran. Däremot tror jag hon gärna vill ha mat. Hon har druckit iaf. Och är lite trött. När kan hon få mat? Som jag förstod det inte förrän hon är helt återställd och inget vingel alls :idea:

Megara är mycket vaknare nu. Men hon är fortfarande vinglig i bakkärran. Däremot tror jag hon gärna vill ha mat. Hon har druckit iaf. Och är lite trött. När kan hon få mat? Som jag förstod det inte förrän hon är helt återställd och inget vingel alls :idea:
Vi har låtit bli mat samma dag faktiskt. Vatten har de fått men inte mat.

Hon vinglar inte alls nu. Däremot har hon gått omkring och skriker att hon svälter ihjäl. Hittade henne upp på diskbänken där hon slickade en tallrik jag inte sköljt av. Sedan stod hon på bakbenen när jag hällde upp Sheba. Har nu slickat fatet och vill ha mer. Jag tycker hon fortfarande är lite simmig i ögonen men annars är hon helt återställd.

Alltså Inkan :laugh: brorsan skickade en bild på hennes nos, pälsen bortskavd på båda sidor och lite röd hud. Tänkte direkt på allergi och frågade om hon får nytt foder eller om dom plockat hem nåt nytt, typ tvättmedel? Fick svar rätt omgående, "oh... jag tror jag vet 🤦🏼‍♀️" och en bild på en ny aktivitetsbräda med små cylindrar med godis i botten. Prinsessan Glufs har alltså, efter att inledningsvis ha gjort rätt och petat ut bitar med tassen, bestämt sig för att work smarter, not harder, och helt sonika börjat trycka ner hela mulen i dom små små tuberna 🙈 maine cooner är verkligen labradorer i miniformat 🙃
(brädan togs såklart bort direkt och frökens mule blev rätt omgående pälsbeklädd igen)

Gödning pågår 😁
IMG_20231025_134548.webp

Kommer inte ihåg om det är någon mer här med katt med epilepsi, men om det är det så var ute i god tid med att hämta ut ny medicin. Epipress åtminstones håller på att ta slut överallt, sitter själv och ringer runt till alla olika apotekskedjor för att försöka hitta nån som har inom köravstånd.

Kommer inte ihåg om det är någon mer här med katt med epilepsi, men om det är det så var ute i god tid med att hämta ut ny medicin. Epipress åtminstones håller på att ta slut överallt, sitter själv och ringer runt till alla olika apotekskedjor för att försöka hitta nån som har inom köravstånd.

Jag har men väldigt lindrig så behöver ej medicineras.
Hoppas du får tag i medicinen.
Det finns inte på något av onlineapoteken?

Jag har men väldigt lindrig så behöver ej medicineras.
Hoppas du får tag i medicinen.
Det finns inte på något av onlineapoteken?
Nix, slut hos leverantör. Fanns en förpackning på ett apotek i skåne, men det var redan paxat åt någon annan. Närmsta nu är i stockholm, annars fanns det enstaka på några apotek ännu längre norrut. Så har ringt veterinär och hoppas kunna få ett alterantivt preparat utskrivet så länge.
Var samma med pheniorbital 2021, då lyckades vi på tag på en förpackning men fick ändå byta preparat för det var fortfarande slut när vi behövde mer.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 697
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka