@Malibu_Stacy hur mycket toilax, microlax eller laktulos ska man ge till en 3.5kg katt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är receptfritt till människor iafSka jag be vet skriva ut det?
Hur har det gått för Megara @MJLee
StackarnHon åt frukost, men när jag kom hem så hade hon inte bajsat Har gett henne messmör och mat med mycket psylliumfrön. Hennes aptit är det inget fel på. Fan också. Visste inte att narkos kan ge hård mage.
Stackarn
Bra hon har aptit. Hon kräks inte upp ngt heller? Hoppas det kommer igång snart.
Messmör har gett effekt efter några timmar har jag för mig på Lucifer. Minns inte riktigt, det är ju olika från gång till gång.
Med laktulos om jag gett vid kanske 10-11 så har det kommit mjuk korv på kvällen sen.
Nä senap är inte heller kul. Svår balansgång det där.Jag har beställt laktulos men gav henne även messmör nu. Kanske en kvarts tesked. Vill ju inte att det blir senap så får avvakta nu.
När bajsa hon senast?Megara har fortfarande inte bajsat. Jag vill inte ge henne mer messmör ännu men börjar bli mer och mer nervös.
När bajsa hon senast?
Och då var det pluttar?I går kväll. Så börjar bli rejält orolig nu. Vet inte om jag ska ge henne lite till messmör
Och då var det pluttar?
När gav du messmöret?
Det är ju några timmar sen. Jag hade nog gett lite mer innan läggdags. Men kanske inte riktigt än.Vid halv fem när jag kom hem
Det är ju några timmar sen. Jag hade nog gett lite mer innan läggdags. Men kanske inte riktigt än.
Hur ofta brukar hon bajsa?
Mina busar gör det endast 1 gång per dygn ibland går det lite längre.
Försöker hon?
Hoppas det löser sig under kvällen/nattenHon är hård i magen så ca en gång per dygn. Ja, ska ge lite mer messmör nu
Jag hade alla gånger hellre valt lös avföring än harpluttar om hon är hård i magen. På med mer messmör! Känns hon uttorkad? Typiskt det är helg, men det är mycket viktigt att få loss förstoppningen, så hjälper inte messmöret och laktulos är det spolning hos veterinär som gäller.Megara har fortfarande inte bajsat. Jag vill inte ge henne mer messmör ännu men börjar bli mer och mer nervös.
Jag hade alla gånger hellre valt lös avföring än harpluttar om hon är hård i magen. På med mer messmör! Känns hon uttorkad? Typiskt det är helg, men det är mycket viktigt att få loss förstoppningen, så hjälper inte messmöret och laktulos är det spolning hos veterinär som gäller.