Kattsnack 10

Hon har redan ätit den. Jag blandar alltid psyliumfrön med vatten och låter det stå lite innan jag lägger i maten. Så det var bara att mäta ett kryddmått laktulos och hälla i. Mums, tyckte Megara 😸
Glufsglufs 😻😹

Här går Sune runt och klagar på att han inte får äta av Nickes mat som står framme bör när jag är hemma. Sin egna mat är inte alls lika intressant, men går väl an tillslut, men man måste sura lite emellan 😾

Hon har redan ätit den. Jag blandar alltid psyliumfrön med vatten och låter det stå lite innan jag lägger i maten. Så det var bara att mäta ett kryddmått laktulos och hälla i. Mums, tyckte Megara 😸
Både Lucifer och Sune har jag masserat magen på ibland när det känns som det är trögt. Då har det kommit några rejäla fisar och sen gått på lådan. Som om de haft magknip. Men det kanske inte alls går att massera magen på Megara.

Laktulos kan va bra att ge några dagar i rad så det fortsätter va mjukt.

Både Lucifer och Sune har jag masserat magen på ibland när det känns som det är trögt. Då har det kommit några rejäla fisar och sen gått på lådan. Som om de haft magknip. Men det kanske inte alls går att massera magen på Megara.

Laktulos kan va bra att ge några dagar i rad så det fortsätter va mjukt.

Problemet är att det är dels bajsklumpar och dels pluttar. Hmm, ska försöka massera Megaras mage, vi får se om det går. Jag är inte optimistisk.

Problemet är att det är dels bajsklumpar och dels pluttar. Hmm, ska försöka massera Megaras mage, vi får se om det går. Jag är inte optimistisk.
Mmm det är så Lucifer hade ofta och då var man tvungen att hålla i behandlingen med laktulos. Ibland kombinerade jag med kattmalt som innehöll paraffinolja för att det skulle glida ut, funkade ännu bättre. Sen började med fibre response när det ansågs viktigare än hans något förhöjda njurvärden.

Mmm det är så Lucifer hade ofta och då var man tvungen att hålla i behandlingen med laktulos. Ibland kombinerade jag med kattmalt som innehöll paraffinolja för att det skulle glida ut, funkade ännu bättre. Sen började med fibre response när det ansågs viktigare än hans något förhöjda njurvärden.

Att massera Megaras mage gick ungefär som jag trodde.

Helt oacepabelt ingrepp på den personliga integriteten hälsar Megara 😾

Jag är glad över mina katter året runt men lite extra så här års nu när mössen söker sig inomhus. Jag har sett att de varit på gång då katterna har suttit på pass och vaktat i huset. Idag kom första musen in i huset. En liten snabb rackare. Lina var på den direkt. Jag anslöt till jakten, men den försvann någonstans. Vet ej var. Jag hade ju ett stort sjok med wellpapp på golvet efter att ha packat honungsburkar så jag lyfte ut den så vi skulle kunna komma åt musen bättre. Den kan ha följt med wellpappen ut för sen hittade vi den inte längre.

Men bra att jag har katter som är på alerten och som hjälper mig med inkräktarna.

Hade besök idag av en kompis. Jag har väldigt sällan besök, det är främst deras fd husse som varit här mycket. Annars kan man nog räkna på en hand antalet gånger jag har kompisar här på ett år.

Idag var det en som var ovan både med katt och hund och även lite rädd. Men Sune är exemplarisk. Han kommer fram och boffar lite på benet som en hälsning. Sen lägger han sig i fåtöljen. När hon varit här några timmar frågan hon om hon kan klappa Sune. Självklart och han låg och myste av att bli klappad det syntes, småsspann, buffade, rulla lite. 😻 :) Hon fick även ta på tassarna.

Förr om åren sprang Sune in under sängen.

Nicke däremot han gick å la sig under täcket efter att han kommit till dörren och kollat vem som kom. Han kom fram sen lite senare och la sig hos Sune.

Jag är lite orolig för hur det ska gå på lördag för då kommer min familj hit för att fira mig och syrrans barn är 4 och 6 år och rätt högljudda. Funderar på att sätta in låda i sovrummet och mat och vatten på bokhyllan, de kommer ju numera upp dit. Så har de en plats för sig själva.

Har Feliway optimum i eluttaget i hopp om att det hjälper lite för lillbusen.

Skönt iaf att kunna ha kompisar hemma utan att katterna blir för rädda :)

Nu sover alla djuren i sängen med oss på nätterna 😍
Harry under täcket bredvid mig, Prada på kudden mellan oss, Oscar tätt tryckt mot sambon och Paisley nere i hörnet på min sida 😁
Att hon ligger där är för att husse inte ligger lika still som jag gör. Hon meddelar även som ankomst genom att dundra in i sovrummet och skrika. Gör plats åt Paisley!
Hon vill ligga på lakanet så jag måste dra undan täcket och göra en lagom stor ruta åt henne 😁

Oscar utveckling har varit fantastiskt 😍
Nu är han inget rädd alls när vi går omkring eller om Harry får lekfnatt. Han är supersocial och med oss hela tiden.
Så fort någon av oss sätter sig ner har den en spinnande lite katt i knät ❤️
Han är så himla go vår lilla farbror, lite lunsig och klunsig, lite dålig social kompetens men helt underbar 🩵
IMG_20231101_152940.webp

Idag har jag träffat en Ocicat för första gången. Så vacker katt! Tydligen ganska frisk ras också. Har nån här inne erfarenhet av sådana?

• Gilla
Reactions: kma
Har idag haft snickare, elektriker, vvs kille och golvkille här hemma samtidigt. Dom skulle räkna på helrenovering badrum.

Dom hade liiiite svårt att koncentrera sig.🙈 Båda grabbarna va överallt å klättrade. Inspekterade skor klättrade efter ben. Lekte/hoppade efter tumstock när det mättes.

Dom är ju inte van med främlingar å har vare lite försiktigare med folk dom inte känner..

Blygheten va visst borta.. 🤣

Har idag haft snickare, elektriker, vvs kille och golvkille här hemma samtidigt. Dom skulle räkna på helrenovering badrum.

Dom hade liiiite svårt att koncentrera sig.🙈 Båda grabbarna va överallt å klättrade. Inspekterade skor klättrade efter ben. Lekte/hoppade efter tumstock när det mättes.

Dom är ju inte van med främlingar å har vare lite försiktigare med folk dom inte känner..

Blygheten va visst borta.. 🤣
Se bara upp när ni väl sätter igång så katterna är instängda nånstans och inte hamnar under golvet eller i någon vägg när ingen ser! 😲

Om man bär omkring sin katt för att hen ska få undersöka fläckar på väggarna som annars är utom räckhåll, finns det någon matchande diagnos man kan få då?

/Frågar åt en vän. :angel:
:heart

Cleo har fått en ny trappa idag och den var faktiskt jättesvår att nå om katt ska vara så försiktig som katt bör med potentiellt kattätande nya inventarier som har jättegoda godisar strösslade på sig. Om jag agerade extrahylla för att kisse skulle nå utan att hoppa till den hemska trappan? Ja. Om du har mina sympatier? Ja!

Det låter gulligt ju.

(Cleo har nu tagit sig från katthyllan till trappan utan matte som extrahylla, modig som hon är❣️)

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 698
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka