Kattsnack 10

Och jag som inbillade mig att Megara inte var en lika stor RC junkie som Nikita. Hon mer eller mindre överföll mig när jag skulle hälla upp torrisarna och var uppe på diskbänken snabbare än jag hann knuffa ner henne. Hon ska bara ha 40 g/dag enligt foderstat 🙀 Så jag ser framför mig en ilsken katt som anser att hon torteras ihjäl av en kattsadist

Men, duktiga katten gick och drack så fort hon slukat sina torrisar. Bara hon inte börjar kräkas av att kasta i sig dem 😼
Låter iaf som hon är i form igen :D

Städade kattlådan extra noga och fyllde på sand. Absolut säkraste sättet att få flickorna att stå i kö för att få gå på lådan direkt efter. Vartenda gång 💩.

De är sju månader nu och jag tycker de är lite väl runda redan. Väger strax under 3kg. Man får anstränga sig lite för att känna revbenen. Kastrerades tidigt så jag antar att energibehovet inte är så stort. De är väldigt lugna också, är Ragdolls så det är väl normalt. De är mer som de vuxna huskatter jag är uppväxt med i energinivå.
De delar på en påse mjau blötmat om dagen och har fri tillgång till kattungetorrfoder från Pure Natural. Kan man börja fasa över långsamt fram till de blir ett år till ett vuxenfoder redan? Tänkte mig ett av Bozitas indoor sterilised om det faller damerna i smaken. Eller är det bättre att begränsa mängden kattungetorrfoder?
(Det finns ju juniorfoder för kastrater också, men då från RC och Specific, jag vill hellre ge ett svenskt foder om möjligt)

Paisley har skrikit om att få gå ut x antal gånger under kvällen. Hoppat mot dörren och varit så arg. Släpp mig ut 😾
Sambon har öppnat balkongdörren varje gång, det regnar 😆
Hon har tittat ut och gått iväg, kommit tillbaka fem minuter senare och börjat skrika igen.
När det väl blir mörkt tidigt så arg det kallt och regnigt istället, skitland 😾
Hon kröp in under soffan och klöste på undersidan 😂

Paisley har skrikit om att få gå ut x antal gånger under kvällen. Hoppat mot dörren och varit så arg. Släpp mig ut 😾
Hon har tittat ut och gått iväg, kommit tillbaka fem minuter senare och börjat skrika igen.
Typisk katt 😂 Och allt är såklart ditt fel! 😘

Igår la jag ut bilder på Prada i en rasgrupp på fb och idag kommenterade hennes uppfödare. Slutade med att vi skrev en lång stund på messenger. Vi har inte haft kontakt med henne på flera år så det var väldigt trevligt. Så kul att få höra om Pradas syskon och hennes mamma som nu bor hos uppfödarens dotter 😊
Hon frågade lite om Paisley. Älskar hennes kommentar, "silver är lite kinkiga"
En aning ja 😅😆

Hon var väldigt glad över att Oscar hamnat hos mig, hon kände hans uppfödare väldigt väl.

Städade kattlådan extra noga och fyllde på sand. Absolut säkraste sättet att få flickorna att stå i kö för att få gå på lådan direkt efter. Vartenda gång 💩.

De är sju månader nu och jag tycker de är lite väl runda redan. Väger strax under 3kg. Man får anstränga sig lite för att känna revbenen. Kastrerades tidigt så jag antar att energibehovet inte är så stort. De är väldigt lugna också, är Ragdolls så det är väl normalt. De är mer som de vuxna huskatter jag är uppväxt med i energinivå.
De delar på en påse mjau blötmat om dagen och har fri tillgång till kattungetorrfoder från Pure Natural. Kan man börja fasa över långsamt fram till de blir ett år till ett vuxenfoder redan? Tänkte mig ett av Bozitas indoor sterilised om det faller damerna i smaken. Eller är det bättre att begränsa mängden kattungetorrfoder?
(Det finns ju juniorfoder för kastrater också, men då från RC och Specific, jag vill hellre ge ett svenskt foder om möjligt)

Jag hade absolut begränsat fodret direkt! Det är mycket svårare att banta en katt på ett hälsosamt sätt än att bromsa innan de blir tjocka (och i princip alla katter jag känner är mer eller mindre överviktiga så jag tror att det är väldigt lätt att låta framförallt de pälsiga dra iväg alldeles för mycket i vikt innan man reagerar).

Slagsmål vid frukosten i morse. Inte nog med att slavarna var slöa och låg i sängen. Trots att smulan anföll matte från garderoben. Sedan när slavarna själva skulle äta satt matte och skala kattmat jag menar räkor och det tog allt för lång tid så tassen blandades in några gånger. :D :D :D :D

Wilma och mössen kände nog på sig att jag gjorde ett stopp på vägen hem för efter en mindre grundlig visuell besiktning hittades inga döda möss, varesig i sängen eller i vardagsrummet. Nu har alla fått mat så vi har lagt oss, hundarna på sina bäddar och jag och katterna under täcket i sängen. 😺

Kim fick för sig att det var dags för dansen med tefatsögon och burrig svans, och jag ooorkade inte ta fram fjädervippan! :arghh: Kom dock på att vi inte klickertränat på ett tag och att jag hade prinskorv i kylen, så nu har jag en trött katt med klippta klor, och färre prinskorvar. :D

Grabbarna har knappt setts till sedan hemkomst från mormor och morfar. Länge sen de va så lungt här hemma. :laugh:
Risken är att dom tar igen det inatt..
Snapchat-565130999.webp

Det sovs rejält :love::laugh:

Lillan har blivit så fin i pälsen sen hon började äta njurfoder. Husse tycker att hon blivit mer på igen när maten fixas, hon var lite mer chill ett tag men nu är hon uppe på bänken femtioelva gånger igen innan maten kommit ner i hennes skål/tallrik (människor är ju så himla långsamma!!).

Och så är hon en riktig liten bus, kör långa race här hemma och jagar sin pingisboll. Men matte får bara vara med när bollen behöver tas fram nånstans ifrån - det här är minsann HENNES lek! (Just busandet är verkligen något som blommat ut på senare tid, osäker på tajmingen med fodret men kanske lite?). Hon har alltid gärna lekt själv med en boll, men numera kör hon samma race som Lillebror brukade göra - genom hela lägenheten!

Älskade lilla katt :heart

Oscar går upp med mig varje morgon och vill ja frukost. I morse satt han dock bara och tittade på skålen. Hade inte börjat äta när sambon åkte. Har varit lite orolig under dagen, vill inte ha en till katt med magproblem 💔
Men nu när jag nom hem var skålen rom och han var jättehungrig 🩷
Troligen var han bara jättetrött och behövde vakna till lite 😊

Oscar går upp med mig varje morgon och vill ja frukost. I morse satt han dock bara och tittade på skålen. Hade inte börjat äta när sambon åkte. Har varit lite orolig under dagen, vill inte ha en till katt med magproblem 💔
Men nu när jag nom hem var skålen rom och han var jättehungrig 🩷
Troligen var han bara jättetrött och behövde vakna till lite 😊
Js det är klart han var trött. När husse kör eftermiddag då ligger smulan kvar i sängen...

Mina föräldrars katt gick åtminstone till en annan dörr i en annan del av huset när det regnade utanför den första. Riktigt smart! Hon levde på hoppet i 14 år ❤️

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 698
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka