Kattsnack 10

Igår natt hade tjejernas mat visst tagit slut. Då hade jag en fluffig katt i min säng hela natten, ibland en sköldpadda och ibland en rödsilver.

Inatt har tjejerna haft mat tillgänglig. Min säng har varit helt kattfri. :mad:

:rofl:

Det är nog bra att jag köpt RC trots allt. Megara går och skrapar ofta i lådan och det ligger bara små hårda pluttar. Tänker inte ge mer messmör eftersom det trots allt kommer ut pluttar.
Jobbigt för henne hoppas det kommer igång med fibre response. 🐈‍⬛

Jag har bokat tid hos ”lilla” veterinärkliniken för Nicke nu på fredag. Jag orkar inte längre oroa mig och fundera på varför han stundtals är så kräsen med maten och andra dagar äter bra. Han är även lite hård i magen. Så jag hoppas han går med på att bli stucken så blodprov kan tas. kanske röntga buken om de tycker det är vettigt. 😾
Lyckades förvånansvärt bra med kloklippning igår. :up:
ska ringa och fråga om jag kan ge honom bonqat innan, har ju det hemma.

Jaha, gick och la mig och Lille Skrutt kröp ner under täcket tillsammans med mig. Lite buller från köket fick mig att spetsa öronen men strax kom Wilma och la sig ovanpå täcket som hon gör ibland. Vi låg i godan ro en litne stund, tills Wilma tyckte hon fick för lite uppmärksamhet. 😼

Vad göra? Jo, visa matte vad bullret i köket berodde på och att hon var en duktig kissekattfröken trots att jag gömde påsen med ostkrokar. Wilma är inte intresserad av glitterbollar, hennes leksaker ska helst vara varma fortfarande! 😸

Dumma matte åt upp musen igen, för efter att hon klivit upp ur sängen och sen varit och smällt i ytterdörren var Wilmas mus försvunnen, igen. 😾

Jaha, gick och la mig och Lille Skrutt kröp ner under täcket tillsammans med mig. Lite buller från köket fick mig att spetsa öronen men strax kom Wilma och la sig ovanpå täcket som hon gör ibland. Vi låg i godan ro en litne stund, tills Wilma tyckte hon fick för lite uppmärksamhet. 😼

Vad göra? Jo, visa matte vad bullret i köket berodde på och att hon var en duktig kissekattfröken trots att jag gömde påsen med ostkrokar. Wilma är inte intresserad av glitterbollar, hennes leksaker ska helst vara varma fortfarande! 😸

Dumma matte åt upp musen igen, för efter att hon klivit upp ur sängen och sen varit och smällt i ytterdörren var Wilmas mus försvunnen, igen. 😾
Tur att willma är duktig och fångar så mycket möss och lägger dem hos matte. Bevisligen vill matte ha varma möss att äta.

Tur att willma är duktig och fångar så mycket möss och lägger dem hos matte. Bevisligen vill matte ha varma möss att äta.
Förbaskade omtänksamma katt, nu var det mus nr 2 i sängen och jag tror inte den var död heller! 😺 Den här gången chansade hon inte, med musen i ett stadigt grepp gömde hon sig under sängen. Jag tror det kan bli en lång natt det här ... 😼

Skitkul, jag som ska upp 05:15. 😪

Förbaskade omtänksamma katt, nu var det mus nr 2 i sängen och jag tror inte den var död heller! 😺 Den här gången chansade hon inte, med musen i ett stadigt grepp gömde hon sig under sängen. Jag tror det kan bli en lång natt det här ... 😼

Det påminner mig om ett tillfälle för några år sedan när mormors dåvarande katt försökte lära ut hur man tar möss. Hon släppte en levande mitt framför fötterna på morfar, som satt i finrummet, och sen tittade hon på när jag, mormor och morfar försökte få ut musen. Vi for efter den där musen över hela nedervåningen och katten höll koll, hon vägrade ta musen igen trots att mormor trätte på henne :rofl:

Äter hon upp dem om dumma matte inte snor från henne? Vilken skandal, ostkrokar göms och möss stjäls. Katternas Rätt måste kontaktas för det här är inte acceptabelt! 😾

Äter hon upp dem om dumma matte inte snor från henne? Vilken skandal, ostkrokar göms och möss stjäls. Katternas Rätt måste kontaktas för det här är inte acceptabelt! 😾
Jag vet faktiskt inte, tror inte det för jag har bara hittat döda möss, aldrig några halvätna. Nu har hon krupit ner under täcket, men var den förmodade döda musen är vet jag inte och i morgon är jag hemifrån drygt 14 timmar. 🙀

Jag hoppas jag hittar den innan den börjar lukta, tur jag har svalt hemma ... men mysigt med döda djur hemma, ett par dygn. 😧

Jag är ganska knäckt. Pratade med nätveterinär som tyckte jag skulle avvakta och Awake som också sa att jag skulle vänta men om inget hände skulle jag åka in. Hon var inte uttorkad (enligt nackskinnet) rosa slemhinnor. Men kände att jag struntar i vad de säger och åker in.

Just som jag tar ut väskan ur garderoben och ska ringa taxi så går hon plötsligt och äter! Jag kastar mig efter messmöret som hon belåtet slickar upp. Tar beslutet att vänta och se om något händer. Vill ju helst undvika att stressa henne genom att åka till veterinär. Hela eländet startade ju när hon sövdes för tandkontroll och borttagning av tänder. Och tro mig, för att ge Megara microlax så skulle hon behöva sederas. När jag tryckte på hennes mage var den plötsligt mjuk och hon protesterade inte mer än hon brukar.

Satt och väntade i kanske två timmar, sedan blev det en stor bajsklump (tämligen säker på det eftersom den stank) problemet är ju att sanden gör att jag inte ser skillnad på bajs och kissklumpar och sedan en till. Jag satt och försökte andas när jag hör ljud från köket och Megara har snott Sheba påsen från soppåsen och släpat iväg den. När jag gick till köket för att kasta den så följde hon med och förklarade högljutt att hon ville ha frukost. Hon fick yttepytte lite Bozita. Alldeles för lite enligt henne.

Naturligtvis sköt mitt blodsocker i väg som en raket. Tog insulin för att parera och det störtdök så jag fick tugga i mig sorbet och sedan blev det mysig rekyl.

Megara ligger och sover nöjt på sin kattsäng bredvid datorn. Jag försöker samla kraft inför att behöva släpa upp sand och mat eftersom jävla Bitiba inte skickat det i två paket.

20231107_172109.webp

Jag är ganska knäckt. Pratade med nätveterinär som tyckte jag skulle avvakta och Awake som också sa att jag skulle vänta men om inget hände skulle jag åka in. Hon var inte uttorkad (enligt nackskinnet) rosa slemhinnor. Men kände att jag struntar i vad de säger och åker in.

Just som jag tar ut väskan ur garderoben och ska ringa taxi så går hon plötsligt och äter! Jag kastar mig efter messmöret som hon belåtet slickar upp. Tar beslutet att vänta och se om något händer. Vill ju helst undvika att stressa henne genom att åka till veterinär. Hela eländet startade ju när hon sövdes för tandkontroll och borttagning av tänder. Och tro mig, för att ge Megara microlax så skulle hon behöva sederas. När jag tryckte på hennes mage var den plötsligt mjuk och hon protesterade inte mer än hon brukar.

Satt och väntade i kanske två timmar, sedan blev det en stor bajsklump (tämligen säker på det eftersom den stank) problemet är ju att sanden gör att jag inte ser skillnad på bajs och kissklumpar och sedan en till. Jag satt och försökte andas när jag hör ljud från köket och Megara har snott Sheba påsen från soppåsen och släpat iväg den. När jag gick till köket för att kasta den så följde hon med och förklarade högljutt att hon ville ha frukost. Hon fick yttepytte lite Bozita. Alldeles för lite enligt henne.

Naturligtvis sköt mitt blodsocker i väg som en raket. Tog insulin för att parera och det störtdök så jag fick tugga i mig sorbet och sedan blev det mysig rekyl.

Megara ligger och sover nöjt på sin kattsäng bredvid datorn. Jag försöker samla kraft inför att behöva släpa upp sand och mat eftersom jävla Bitiba inte skickat det i två paket.

Visa bifogad fil 131486
Fina Megara :heart 🐈‍⬛ Skönt för henne att hon nu verkar ha återkommit till sitt mer vanliga jag och lyckats bajsa. Jag skulle hålla stenkoll ett tag framöver. För även när Lucifer lyckats göra ganska lång korv och verkade mer normal blev han snabbt dålig igen och när han lades in så såg de massor med små klumpar som behövde komma ut. Och så ringde de mitt i natten överlyckliga över att det kommit massor massor massor med hårda bajskulor som veterinären uttryckte sig…

Ta hans er båda nu!

Fina Megara :heart 🐈‍⬛ Skönt för henne att hon nu verkar ha återkommit till sitt mer vanliga jag och lyckats bajsa. Jag skulle hålla stenkoll ett tag framöver. För även när Lucifer lyckats göra ganska lång korv och verkade mer normal blev han snabbt dålig igen och när han lades in så såg de massor med små klumpar som behövde komma ut. Och så ringde de mitt i natten överlyckliga över att det kommit massor massor massor med hårda bajskulor som veterinären uttryckte sig…

Ta hans er båda nu!

Tack! Ska verkligen ha stenkoll. Hon ska börja få sitt nya RC foder så fort postnord kommer.

Visste de varför det satt fast så många små kulor i hans tarmar?

Tack! Ska verkligen ha stenkoll. Hon ska börja få sitt nya RC foder så fort postnord kommer.

Visste de varför det satt fast så många små kulor i hans tarmar?
Bra att fodret kommer ikväll. Hoppas det funkar!

De funderade på om han hade ngt som heter megakolon, att hans tjocktarm blev förstorad och därav förlorade viss funktion, vilket kan ske om de har återkommande förstoppningar. Sedan upptäcktes hans lymfom i magen och sedan tarmen, som var trolig orsak i slutet av hans liv till att han inte kunde bajsa utan microlax. Måla inte upp f-n på väggen nu bara :heart

De gånger han sövdes eller sederades (långt innan han blev sjuk) gjorde honom extra trög i magen också!

Och jag som inbillade mig att Megara inte var en lika stor RC junkie som Nikita. Hon mer eller mindre överföll mig när jag skulle hälla upp torrisarna och var uppe på diskbänken snabbare än jag hann knuffa ner henne. Hon ska bara ha 40 g/dag enligt foderstat 🙀 Så jag ser framför mig en ilsken katt som anser att hon torteras ihjäl av en kattsadist

Men, duktiga katten gick och drack så fort hon slukat sina torrisar. Bara hon inte börjar kräkas av att kasta i sig dem 😼

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 104
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 698
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka