Kattsnack 10

Oj, nu blev det lite knepigt... Älva har snott Junos plats i soffan, vilket har resulterat i att Juno har snott min plats i soffan. Man tycker att en tresitssoffa ska räcka till en människa och två katter, men det är onekligen svårt att knö sig in så som katterna har brett ut sig. 😅
Ja lättare om människan får plats först.

När Prada är riktigt nöjd sträcker hon ut ett framben framför sig. Kantarell gjorde likadant och Oscar gör det också.
Paisley har aldrig gjort det och jag har inte sett någon annan katt göra det.
Är det en Persergrej eller gar ni andra katter som gör samma?
IMG_20210725_200240.webp

När Prada är riktigt nöjd sträcker hon ut ett framben framför sig. Kantarell gjorde likadant och Oscar gör det också.
Paisley har aldrig gjort det och jag har inte sett någon annan katt göra det.
Är det en Persergrej eller gar ni andra katter som gör samma?
Visa bifogad fil 132290
Mina sträcker ut både en eller två när de är sådär nöjda :)
Lucifer han var nöjd när han satt i famnen och höll en eller två tassar tryckta mot min haka 😻

Tomten kom tidigt i år. 🥳😸
Jag glömde en påse ostkrokar på soffbordet, igen, i förrgår. Stor lycka! 😺
Nu ikväll har Wilma legat på vardagsrumsmattan och knaprat ostkrokar medan hundarna har fått titta på, jag lät henne behålla påsen och det lilla som var kvar när jag upptäckte det igår morse. 😻😹

Det har varit musjakt här hemma. Toni hörde något under diskbänken så jag öppnade åt henne och en stund senare hade hon fångat en liten mus. Hon ville dock ha den för sig själv inomhus. Inte ok för mig. Jag öppnade både ytterdörren och verandadörren och försökte jaga ut henne med musen, men det gick bara inte. Fick t.o.m. plocka ur bokhyllan på grejer för att kunna flytta på den då musen försvann bakom den. Toni fick tag i den igen. Till slut tappade hon den framför mig och jag hade en plastpåse i handen och kunde fånga den. Stoppade sen ner den i ytterligare en plastpåse och avlivade den genom en hård smäll mot massivt trä.

Hopplöst att katten inte kan tänka sig att ta ut sitt byte och göra slut på den utomhus.

Suck, Megaras klor har aldrig varit så korta och fina som när hon varit hos veterinären. Nu är de lika långa och vassa som innan och jag kan inte klippa dem så de sticker ut.

Tomten kom tidigt i år. 🥳😸
Jag glömde en påse ostkrokar på soffbordet, igen, i förrgår. Stor lycka! 😺
Nu ikväll har Wilma legat på vardagsrumsmattan och knaprat ostkrokar medan hundarna har fått titta på, jag lät henne behålla påsen och det lilla som var kvar när jag upptäckte det igår morse. 😻😹
Förlåt för partypooper men det finns djur (främst hund dock) som dött av kvävning när de satt huvudet i en chipspåse.
Lämnar därför aldrig någonsin sådant framme. Så tragiskt!

Förlåt för partypooper men det finns djur (främst hund dock) som dött av kvävning när de satt huvudet i en chipspåse.
Lämnar därför aldrig någonsin sådant framme. Så tragiskt!
Nu är påsen för stor för att en katt skulle kunna fastna med huvudet och hundarna har bara tillträde till vardagsrummet när jag är där så risken är försumbar i vårt fall, men nog så viktigt att tänka på. Katterna har fritt överallt men köksdörren är haspad upptill på insidan så hundarna kan inte öppna heller. Sitter jag i soffan får hundarna gå som de vill men när jag sover eller inte är hemma är utrymmet begränsat pga den ene som annars kan hitta på vad som helst som roar honom för stunden. 🙄

Tror inte ens de skulle kunna få ner huvudena i en chipspåse om de försökte utan de rev nog sönder påsen om de inte lyckades tömma den när den är öppnad.

Största terroristen sover på golvet bredvid sängen, största tjuvarna ligger under mitt täcke. 😼

Nu är påsen för stor för att en katt skulle kunna fastna med huvudet och hundarna har bara tillträde till vardagsrummet när jag är där så risken är försumbar i vårt fall, men nog så viktigt att tänka på. Katterna har fritt överallt men köksdörren är haspad upptill på insidan så hundarna kan inte öppna heller. Sitter jag i soffan får hundarna gå som de vill men när jag sover eller inte är hemma är utrymmet begränsat pga den ene som annars kan hitta på vad som helst som roar honom för stunden. 🙄

Tror inte ens de skulle kunna få ner huvudena i en chipspåse om de försökte utan de rev nog sönder påsen om de inte lyckades tömma den när den är öppnad.

Största terroristen sover på golvet bredvid sängen, största tjuvarna ligger under mitt täcke. 😼
Jag tror inte risken behöver handla om att de fastnar pga påsens storlek, mer att de andas och att plasten därför ”fastnar”. Jag vet en hundvalp som dog på det sättet så skulle aldrig våga lämna framme till något djur, även om risken kanske är ganska liten..

Jag tror inte risken behöver handla om att de fastnar pga påsens storlek, mer att de andas och att plasten därför ”fastnar”. Jag vet en hundvalp som dog på det sättet så skulle aldrig våga lämna framme till något djur, även om risken kanske är ganska liten..
Kan inte se hur styv plast kan fastna på en hund som inte får ner huvudet i påsen så jag är inte orolig. varken för dem eller katterna. Wilma använder tassen för att peta ut ett par ostkrokar i taget.

Imorgon ska jag åka till veterinären med Musse för att låta honom somna, det känns olidligt, men det är dags. Han är 17 år och senaste dagarna har jag märkt att det är dags. Han hör inte, tappat i vikt trots mycket mat, han kan inte göra rent sig själv och är allmänt skruttig. Min fina lilla kompis. ❤️

IMG_1257.webp

Min dotter och fina lilla Musse. Han har varit med mig genom studenten, universitetet, när jag fick barn, hela mitt vuxna liv. Kommer ihåg när jag hämtade hem den lille ullige kattungen som fick plats i min hand, så länge sedan att det inte fanns några smartphones att ta kort med. Kommer sakna dig lille man.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 132
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka