Kattsnack 10

Visa bifogad fil 132514
Min dotter och fina lilla Musse. Han har varit med mig genom studenten, universitetet, när jag fick barn, hela mitt vuxna liv. Kommer ihåg när jag hämtade hem den lille ullige kattungen som fick plats i min hand, så länge sedan att det inte fanns några smartphones att ta kort med. Kommer sakna dig lille man.

Så fina de är :heart Jag förstår att det är vidrigt men tänk vad du och Musse varit med om! Vad underbart att han följt med dig på så många äventyr och fick ge din dotter minnen av hennes första katt :love:

Testar oss fram med våtfoder till Oscar, han äter alla sorter med god aptit.
Mjaus påsar med sås är extra delikata men de stinker så mycket så varken jag eller sambon står ut samt att Harry blir tokig 🤣
Däremot Mjaus paté, luktat inte så starkt och han blir inte lika kladdig i ansiktet.
Den kommer vi nog fortsätta med.

Oj 😅
Inte ens inlindad i handduk med mutor?

Varken handduk eller mutor fungerar.

Handduk så slutar det med hamburgare. För att klippa framtassarna så smyger jag när hon sover och klipper en klo. Sedan massor med beröm och godis. Baktassarna är helt hopplösa. Jag ser hur de sticker ut och är sylvassa.

Jag gick till en djuraffär som även klipper klor. Utrustad med handduk och godis. Efter en halvtimme föreslog hon som klippte att jag skulle gå till veterinären :meh:Veterinären kunde inte ens ge Megara en vaccination utan hjälp av djurskötare, krage och handskar som for åt alla håll. Att be om kloklippning som jag hoppats på fanns inte på kartan. Klorna klipptes när hon var inne för tandoperation och sövd.

Imorgon ska jag åka till veterinären med Musse för att låta honom somna, det känns olidligt, men det är dags. Han är 17 år och senaste dagarna har jag märkt att det är dags. Han hör inte, tappat i vikt trots mycket mat, han kan inte göra rent sig själv och är allmänt skruttig. Min fina lilla kompis. ❤️
Det allra svåraste beslutet, men när det är dags är det dags. Jag känner med er. <3

Varken handduk eller mutor fungerar.

Handduk så slutar det med hamburgare. För att klippa framtassarna så smyger jag när hon sover och klipper en klo. Sedan massor med beröm och godis. Baktassarna är helt hopplösa. Jag ser hur de sticker ut och är sylvassa.

Jag gick till en djuraffär som även klipper klor. Utrustad med handduk och godis. Efter en halvtimme föreslog hon som klippte att jag skulle gå till veterinären :meh:Veterinären kunde inte ens ge Megara en vaccination utan hjälp av djurskötare, krage och handskar som for åt alla håll. Att be om kloklippning som jag hoppats på fanns inte på kartan. Klorna klipptes när hon var inne för tandoperation och sövd.
När jag var hos vet nu senast med Nicke så pratade vi även om sånt som kloklippning ocg hon kunde sjölv knappt klippa klorna på sin egna katt så den fick bonqat innan kloklippning. Jag funderade på om du kan få gabapentin för att tesra om hon kan klippas klorna på om hon fått det?

När jag var hos vet nu senast med Nicke så pratade vi även om sånt som kloklippning ocg hon kunde sjölv knappt klippa klorna på sin egna katt så den fick bonqat innan kloklippning. Jag funderade på om du kan få gabapentin för att tesra om hon kan klippas klorna på om hon fått det?

Jag har en tablett gabapentin hemma. Det är bara att jag ska få i henne den först. Jag skulle behöva lugnande för att ge henne lugnande för att få klippa klor 😸

• Haha
Reactions: Sel
Min stora äter allt i medicinväg, bara hon får det med Canikur. Mycket praktiskt då hon äter medicin mot magsår nu.

Den lilla … är en helt annan femma. Det går absolut inte att ge henne tabletter. Hon accepterar under protest att klippa klorna och under ännu mer protest att bli kammad. Jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en långhårig katt.

Min stora äter allt i medicinväg, bara hon får det med Canikur. Mycket praktiskt då hon äter medicin mot magsår nu.

Den lilla … är en helt annan femma. Det går absolut inte att ge henne tabletter. Hon accepterar under protest att klippa klorna och under ännu mer protest att bli kammad. Jag har lovat mig själv att aldrig mer köpa en långhårig katt.
Det finns hopp om att det vänder med kamningen i alla fall! Älva har alltid avskytt att bli kammad, men så får några månader vände det helt plötsligt. Från en dag till en annan så började hon tycka att det där med pälsvård faktiskt är riktigt trevligt.

Haha 😄
Mina katter lägger jag bara på rygg i knät och klipper klorna på, hur snabbt och enkelt som helst. Paisley är sur men protesterar inte. Oscar älskar all form av pälsvård, Prada accepterar den.
Ge tabletter, ögondroppar osv är inga bekymmer alls.
Har väldigt enkla och snälla katter 🩷

IMG_1280.webp

Nu är han borta, min fina Musse. Jag trodde inte att jag skulle klara av att vara med och tänkte lämna över honom på kliniken, men när det väl kom till kritan kunde jag inte lämna honom ensam, så jag var med honom till slutet. Älskade fina lilla vän.

Cleo ville verkligen inte få klorna klippta i början men vi tog en i taget med mycket beröm och gos efter. Hon försökte distrahera mig med intensivgosning i förhoppning om att jag skulle glömma vad jag höll på med pga gullig katt. 😻 Nu spretar hon med lite övertalning ut klorna så det går lätt och fort. Går med på en hel tass i taget utan knot (men helst inte mer). Jag utgår från att det kommer funka med mer i ett svep så småningom med tanke på hur stor skillnad det blivit under detta dryga året.

Funderar på om jag kan börja ge Megara lite Bozita igen nu när hennes mage är bättre. Eftersom hon får så lite så har jag en konstant hungrig och frustrerad katt som är uppe på diskbänken och går omkring och klagar högljutt. Kanske ge henne RC på kvällen och blötmat på morgonen? :idea:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 132
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 705
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka