Kattsnack 10

Grubblar på om Megara har mask 🙀Iofs äter hon enbart Bozita och är innekatt på heltid. Hon går omkring och klagar bittert att hon inte får mat och nästan överföll mig när jag kom hem, inte av glädje över min ankomst utan krav på MAT usla kattslav.

Möööjligtvis har hon fått lite mycket Dreamies och andra snacks på sista tiden. Jag har en påse i underkläderslådan i byrån i hallen. En i lådan i sängbordet. En i linneskåpet och flera ovanför kylen.

:angel:

Nicke är i min värld liten, 4,7 men jag tror jag har lite fel referensbild med stor Sune 😅 Sune var uppe på 7,2:nailbiting: nu nere på 6,9 igen och tänker försöka få ner honom lite till. men han är stor ”hög” och väldigt lång så endast lindrig övervikt vid 6,9 enligt flertalet veterinärer. Ingen har sagt åt mig att banta honom, men han har lätt att gå upp trots sin njursvikt.

Grubblar på om Megara har mask 🙀Iofs äter hon enbart Bozita och är innekatt på heltid. Hon går omkring och klagar bittert att hon inte får mat och nästan överföll mig när jag kom hem, inte av glädje över min ankomst utan krav på MAT usla kattslav.

Möööjligtvis har hon fått lite mycket Dreamies och andra snacks på sista tiden. Jag har en påse i underkläderslådan i byrån i hallen. En i lådan i sängbordet. En i linneskåpet och flera ovanför kylen.

:angel:
Här kan dreamies ligga på golvet tills jag dammsuger upp dem nån vecka senare. Inte intressant alls. Inte värt ens att smaka :wtf:

Det kunde vi tills vi hittade de gröna med kattmynta. Båda äter partymix men Smulan puttar gärna bort Queen så vi ville ha nått bara hon gillar med.
Tror jag provat alla smaker, men Sune äter inget godis överhuvudtaget. Nicke vill ha Applaws tonfisk- eller kycklingpure. Annat dissas.

Det kunde vi tills vi hittade de gröna med kattmynta. Båda äter partymix men Smulan puttar gärna bort Queen så vi ville ha nått bara hon gillar med.

Tror jag provat alla smaker, men Sune äter inget godis överhuvudtaget. Nicke vill ha Applaws tonfisk- eller kycklingpure. Annat dissas.

Isis gillar visserligen Dreamies men de här anser hon är ännu godare:

07311041082812_C1N1_s01

De finns på Willys och har ett väldigt trevligt pris, ca 12kr :up:

Kattmaten duger fortfarande inte här åt varken Skrutt eller Wilma. Konstigt då lille Glufs-glufs bara dagen innan fäkta åt syrran när det var matdags. Har andra smaker i bilen så får testa med dem, senare när jag fått på mig lite mer kläder. :meh:

Stackars Sune. Vi tragglade ju med svår svarthaka i mer än ett halvår, nu under kontroll med kortison lokalt 1 gång i veckan. Men nu ikväll upptäckte jag när han satt i knät att han är alldeles svart om svansen hela vägen från svansroten till svanstippen (inte samma extrema nivå som med hakan). Måste blossat upp plötsligt, för jag kollar ju igenom honom rätt ofta. Kan det ha med det fuktiga vädret att göra? Han var väldigt tjock tät päls.

Så nu har jag försökt tvätta och kamma svansen. Ser lite bättre ut. Men funderar på om han ska få lite av kortisonlösningnen på svansen med.

Ska ringa albano på måndag oavsett för han måste kolla upp sina njurar. Men varför kan stackarn aldrig få ha det lite lugnt :(

Fick för övrigt nytt försäkringsbrev, moderna har gått ihop med Trygg-Hansa och de har höjt ersättningen från 60’ till 80’ och knappt höjt vad jag betalar per månad. Blev väldans förvånad :):up:

Stackars Sune. Vi tragglade ju med svår svarthaka i mer än ett halvår, nu under kontroll med kortison lokalt 1 gång i veckan. Men nu ikväll upptäckte jag när han satt i knät att han är alldeles svart om svansen hela vägen från svansroten till svanstippen (inte samma extrema nivå som med hakan). Måste blossat upp plötsligt, för jag kollar ju igenom honom rätt ofta. Kan det ha med det fuktiga vädret att göra? Han var väldigt tjock tät päls.

Så nu har jag försökt tvätta och kamma svansen. Ser lite bättre ut. Men funderar på om han ska få lite av kortisonlösningnen på svansen med.

Ska ringa albano på måndag oavsett för han måste kolla upp sina njurar. Men varför kan stackarn aldrig få ha det lite lugnt :(

Fick för övrigt nytt försäkringsbrev, moderna har gått ihop med Trygg-Hansa och de har höjt ersättningen från 60’ till 80’ och knappt höjt vad jag betalar per månad. Blev väldans förvånad :):up:

Jag skulle inte bli förvånad om vädret har ett finger med i spelet. Bevisligen är det ju något som är igång i kroppen på honom med tanke på den tidigare svarthakan och sedan tät päls i den här luftfuktigheten... :(

Hoppas njurarna ser bra ut och att utslagen lugnar ner sig snabbt :)

Du skulle säga "Nej, tre är fullt tillräckligt. Du har varken tid eller ork med fler just nu" :p

Jag funderar starkt på att bli jourhem. Det är mycket jobb, men jag tror det kan vara värt det.
Jag har varit jourhem, men jag blev så engagerad och det blev tufft - alla katter mår ju inte så bra och det går inte vägen alla gånger. Men. Jag träffade katten med stort K på det sättet, hon är död idag, men är så glad att ha träffat henne och fick några fina år ihop med henne (köpte henne ganska direkt när jag blivit jourhem.)

Jag har varit jourhem, men jag blev så engagerad och det blev tufft - alla katter mår ju inte så bra och det går inte vägen alla gånger. Men. Jag träffade katten med stort K på det sättet, hon är död idag, men är så glad att ha träffat henne och fick några fina år ihop med henne (köpte henne ganska direkt när jag blivit jourhem.)
Ja, jag tänker att man förmodligen kommer vilja behålla varenda katt man tar hem. Men jag vill göra nånting! Själva katthemmet ligger lite för långt bort för att jag ska kunna åka dit och hjälpa till.

Jag tror jag skulle klara det, rent mentalt alltså. Fast det finns en risk för crazy cat lady (förlåt, dedicated feline enthusiast :D )

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka