Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad väger hon? Skrutt håller sin vikt på ca 3,5 kg efter kontroll idag på Ultuna.Megara är liten men hon är kompakt, med muskler och tung som en tegelsten (som rasbeskrivningen säger, en tegelsten svept i siden).
Vad väger hon? Skrutt håller sin vikt på ca 3,5 kg efter kontroll idag på Ultuna.
Här kan dreamies ligga på golvet tills jag dammsuger upp dem nån vecka senare. Inte intressant alls. Inte värt ens att smakaGrubblar på om Megara har mask Iofs äter hon enbart Bozita och är innekatt på heltid. Hon går omkring och klagar bittert att hon inte får mat och nästan överföll mig när jag kom hem, inte av glädje över min ankomst utan krav på MAT usla kattslav.
Möööjligtvis har hon fått lite mycket Dreamies och andra snacks på sista tiden. Jag har en påse i underkläderslådan i byrån i hallen. En i lådan i sängbordet. En i linneskåpet och flera ovanför kylen.
Det kunde vi tills vi hittade de gröna med kattmynta. Båda äter partymix men Smulan puttar gärna bort Queen så vi ville ha nått bara hon gillar med.Här kan dreamies ligga på golvet tills jag dammsuger upp dem nån vecka senare. Inte intressant alls. Inte värt ens att smaka
Tror jag provat alla smaker, men Sune äter inget godis överhuvudtaget. Nicke vill ha Applaws tonfisk- eller kycklingpure. Annat dissas.Det kunde vi tills vi hittade de gröna med kattmynta. Båda äter partymix men Smulan puttar gärna bort Queen så vi ville ha nått bara hon gillar med.
Det kunde vi tills vi hittade de gröna med kattmynta. Båda äter partymix men Smulan puttar gärna bort Queen så vi ville ha nått bara hon gillar med.
Tror jag provat alla smaker, men Sune äter inget godis överhuvudtaget. Nicke vill ha Applaws tonfisk- eller kycklingpure. Annat dissas.
Antibiotikan och metacam avslutades i förrgår under tiden med medicin inga toalettbesök utanför lådan och inte heller dessa dagar. Håller tummarna för att det håller i.Protein i urinen men inget syntes i blodet. Veterinären i samhället skulle vara borta till måndag. Så tur matte tog det på allvar på en gång.
Stackars Sune. Vi tragglade ju med svår svarthaka i mer än ett halvår, nu under kontroll med kortison lokalt 1 gång i veckan. Men nu ikväll upptäckte jag när han satt i knät att han är alldeles svart om svansen hela vägen från svansroten till svanstippen (inte samma extrema nivå som med hakan). Måste blossat upp plötsligt, för jag kollar ju igenom honom rätt ofta. Kan det ha med det fuktiga vädret att göra? Han var väldigt tjock tät päls.
Så nu har jag försökt tvätta och kamma svansen. Ser lite bättre ut. Men funderar på om han ska få lite av kortisonlösningnen på svansen med.
Ska ringa albano på måndag oavsett för han måste kolla upp sina njurar. Men varför kan stackarn aldrig få ha det lite lugnt
Fick för övrigt nytt försäkringsbrev, moderna har gått ihop med Trygg-Hansa och de har höjt ersättningen från 60’ till 80’ och knappt höjt vad jag betalar per månad. Blev väldans förvånad
Ja, det får man alltid, och eftersom det är ett katthem gör du en god gärning!Katthem jag följer har lagt ut de mest bedårande kattungarna sen Lina var liten. Får jag skaffa en katt till?
Du skulle säga "Nej, tre är fullt tillräckligt. Du har varken tid eller ork med fler just nu"Ja, det får man alltid, och eftersom det är ett katthem gör du en god gärning!
Jag har varit jourhem, men jag blev så engagerad och det blev tufft - alla katter mår ju inte så bra och det går inte vägen alla gånger. Men. Jag träffade katten med stort K på det sättet, hon är död idag, men är så glad att ha träffat henne och fick några fina år ihop med henne (köpte henne ganska direkt när jag blivit jourhem.)Du skulle säga "Nej, tre är fullt tillräckligt. Du har varken tid eller ork med fler just nu"
Jag funderar starkt på att bli jourhem. Det är mycket jobb, men jag tror det kan vara värt det.
Ja, jag tänker att man förmodligen kommer vilja behålla varenda katt man tar hem. Men jag vill göra nånting! Själva katthemmet ligger lite för långt bort för att jag ska kunna åka dit och hjälpa till.Jag har varit jourhem, men jag blev så engagerad och det blev tufft - alla katter mår ju inte så bra och det går inte vägen alla gånger. Men. Jag träffade katten med stort K på det sättet, hon är död idag, men är så glad att ha träffat henne och fick några fina år ihop med henne (köpte henne ganska direkt när jag blivit jourhem.)