Kattsnack 10

Köpt en sån där fånig boll som rör på sig till Sparky. De är överallt på instagram. Tänkte att det säkert skulle vara usel kvalitet +att Sparky skulle skita i den.

Sparky har nu fått fullständigt överslag i hjärnan och studsar runt och rejsar som en tok. Rejsar förbi bollen och ger den en smäll, sedan 1000 varv runt lägenheten skrikandes, sen smälla till boll igen.
Var tvungen att ta bort den nu :rofl: Hon måste liksom lugna sig en smula så vi kan borsta tänderna :angel:

Hon har stenkoll på att den ligger i byrålådan och sitter nu och vaktar på den. Då och då vrålar hon till och springer några varv till. Får nog vänta ett tag med att borsta tänderna :D Kaos!
Vad är det för boll? Tveksam att Skruttis skulle se tjusningen i den med tanke på att han kan ha en levande mus som springer runt fötterna på sig, men Wilma som är jägaren i familjen hade kanske gillat den. :)

Köpt en sån där fånig boll som rör på sig till Sparky. De är överallt på instagram. Tänkte att det säkert skulle vara usel kvalitet +att Sparky skulle skita i den.

Sparky har nu fått fullständigt överslag i hjärnan och studsar runt och rejsar som en tok. Rejsar förbi bollen och ger den en smäll, sedan 1000 varv runt lägenheten skrikandes, sen smälla till boll igen.
Var tvungen att ta bort den nu :rofl: Hon måste liksom lugna sig en smula så vi kan borsta tänderna :angel:

Hon har stenkoll på att den ligger i byrålådan och sitter nu och vaktar på den. Då och då vrålar hon till och springer några varv till. Får nog vänta ett tag med att borsta tänderna :D Kaos!

Vad är det för boll? Vore toppen med något Megara kunde smälla till istället för mig.

Är det en sån man stoppar godis i? För det har hon redan två.

Någon mer som har en katt som berättar när den varit och skitit?
Kantarell gör det varje kväll 😆
Har han bara kissat talar han inte om det men när han har skitit måste han tala om det högt och tydligt så alla vet, svassar genom hallen med svansen i vädret och vrålar 😂
Tjejerna gör det inte 😁

Någon mer som har en katt som berättar när den varit och skitit?
Kantarell gör det varje kväll 😆
Har han bara kissat talar han inte om det men när han har skitit måste han tala om det högt och tydligt så alla vet, svassar genom hallen med svansen i vädret och vrålar 😂
Tjejerna gör det inte 😁
Dvs..kattslaven ska städa o göra rent till nästa gång behov finns. 😁

Vad är det för boll? Vore toppen med något Megara kunde smälla till istället för mig.

Är det en sån man stoppar godis i? För det har hon redan två.
Nä den har en liten gyro i som gör att den liksom far runt lite random av sig själv. Kolla fyndiq och aktiveringsboll.

Vid 23 natten mot idag, vaknade jag av att nått kändes konstigt. Hade sovit typ 2 h då och var allmänt groggy. Seven satt och morrade och jag kände liksom vindpustar mot ansiktet. Tyckte det var konstigt, inga fönster eller dörrar öppna och kattluckan har aldrig lyckats med det tidigare. Kunde i alla fall inte somna om, så skulle lägga mig i soffan och titta på TV. Seven följde inte med ner från sovloftet, vilket jag reagerade på. Men, men. Väl lagd i soffan, verkade det som om nått stort flög förbi. Inomhus. Vafan, tänkte jag. Jo, mycket riktigt, nått stort flög förbi igen. Jag flög upp, kan möjligtvis ha skrikit VAFAN! och sprang hukande in i badrummet. Där stod jag och kikade ut genom en liten, liten springa. Vad i hela friden var det som flög runt? Samlade mod och sträckte ut handen de 30 cm det är för att tända en lampa. Fort in igen. Helt klart flög nått stort runtrunt. Större än en mal, mindre än en fågel. Efter att ha sysselsatt en väldigt trött hjärna ett tag, förstod jag. Kattskrället, Seven då, har bjudit (nåja, tvingat kanske mer sant) in en fladdermus! Jaha. Och nu då? Googlade fram att det bara var att ta den med händerna (med tjocka handskar, de bits) och hänga ut i ett träd. Lät ju enkelt. Letade fram de tjockaste vantarna jag har. Min/Sevens gäst hade dock ingen lust alls att sitta still nog för mig att ta i den. Tillslut gav jag upp, ställde upp dörren, öppnade myggnätet, sprayade mig full med myggmedel och lade mig i soffan igen. Det fick gå som det gick. Men nej, främmandet skulle lågflyga över soffan helt plötsligt, ingen direkt sovro. Hämtade en handduk, tänkte försöka mota. Och efter en dryg timma, hittade den själv ut genom dörren 🤩

Kattjäkel. Seriöst. Hon är en kattjäkel, min Seven. En älskad sådan.

Hade en kompis på besök i helgen. Vi satt i köket med Kantarell på bordet, hon klappade honom och frågade efter en stund om han inte är väldigt liten?
Ehum, han är vår största katt 🙄😆
Men jo, han är väldigt liten, det är bara att de andra två är ännu mindre 😅
Det är som när folk kommer hit. Trots att de har sett Ping på bild så blir de helt chockade över hur liten hon är😁😍

Internationella kattdagen är det idag.
Den som skapade den här dagen har nog aldrig bott hemma hos en katt. För enligt en katt är det alltid deras dagar. I alla fall var det så hos oss.
Men det var ok. Och jag saknar dom så otroligt mycket. Varenda en berikade våra liv, varenda en lämnade tassavtryck, jag menar minnen. Älskade pälsklingar.
IMG_3663.webp

Internationella kattdagen är det idag.
Den som skapade den här dagen har nog aldrig bott hemma hos en katt. För enligt en katt är det alltid deras dagar. I alla fall var det så hos oss.
Men det var ok. Och jag saknar dom så otroligt mycket. Varenda en berikade våra liv, varenda en lämnade tassavtryck, jag menar minnen. Älskade pälsklingar.
Visa bifogad fil 125367
De lämnar verkligen stora avtryck dagligen de härliga pälsliven. :heart

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka