Katten trillade ut från fönstret!

Sv: Katten trillade ut från fönstret!

jag kan ärligt säga att jag inte heller har min katt försäkrad.
lägger istället dom pengarna i en buffert så jag har att ta av den dagen något händer.
som tur är har vi även rabatter hos veterinären här. när kissen fick öronskabb kollades det när han ändå var här i ett ärende gällande hästarna. sen fick vi ett recept.
öronmärkningen gjorde han gratis när hon var inne för att kastreras.
helt suverän veterinär :bow:

kl

Det är nu dag två för min lilla sjukling.
Hon är verkligen skitsur för sitt ben...
Men nu söker jag lite tips.

Hon stödjer inte på benet, drar upp det och hoppar på tre ben.
Hon ligger mest ner, men går till mat/vatten skål och på lådan.
Är det någon annan som har haft en katt som har vart med om något liknande?

Är ju lite orolig..

Snacka om att hon blir bortskämd. När ingen är i samma rum ligger hon och skriker som om hon har skitont och sen när vi kommer dit ska vi sitta och gosa med henne. Helst hela tiden.

benet var väl spjälat/gipsat ? är nog lättare att ta sig fram på tre ben då än att försöka använda det för henne..

och att hon ligger mycket är väl inte så förvånande heller, hon äter ju och dricker och går på lådan :) tror din kisse är smart helt enkelt som förstår att ta det lugnt så att det får läka ihop.

söt hon är som skriker efter er :rofl:

Okej :)

Förut så höll jag på att plocka med hennes koppel och halsband, då fick hon liv och skuttade fram till mig och började jama.
Så det var bara att sätta på och gå ut på gräsmattan.
Inte ska väl ett brutet ben hindra från att gå ut på promenad?
(Hon ville dock inte promenera, bara sitta i famnen när jag gick en sväng och spana. Att ligga i skuggan i gräset var dock mysigt. Lite skinka har hon också fått på silverfat.)

Snacka om att hon kommer bli bortskämd.

:D

Naww, jag vet faktiskt inte. det är väl bra om hon rör sig lite iaf och friskluft är ju aldrig skadligt :)

Va kul att hon är så positiv och så... det blir nog bra för er ska du se :D

Sanning med modifikation. Säkra landningar från höga höjder är faktiskt ovanligt. Käk/benbrott och spräckt urinblåsa är mycket vanligt.

Om inte annat så har katter väldigt svaga nackar så även om katten landar på alla fyra och de inre organen klarar sig så knäcks nacken lätt. Då spelar det liksom ingen roll att katten hunnit vända sig till rätt läge och hunnit tömma blåsa.

En kattförsäkring är inte särskilt dyrt. Kanske 400kr om året. Det har alla råd med. Men det är lätt att vara efterklok. Se till att katten får komma till veterinär nu!

En kattförsäkring är inte särskilt dyrt. Kanske 400kr om året. Det har alla råd med. Men det är lätt att vara efterklok. Se till att katten får komma till veterinär nu!

Och ...det kan vara smart att läsa resten av tråden :)

Jag betalar en 1000 om året :)

Vad skönt att det verkar ordna sig för katten! All heder till dig som orkade stå emot din oansvariga mamma!
Nästa gång kan du påpeka för henne att det är olagligt att låta ett djur lida och att man kan polis anmäla henne för detta!

Kolla med alla försäkringsbolag vilka som ger bäst vilkor och priser!

Lycka till med sjuklingen! Du kanske ska skaffa en barnvagn att dra runt henne i?!?! Kan se er framför mig! hihihihi!

//M

Hon verkar vara duktig på att tala om vad hon behöver! Så låt henne bestämma, bara hon inte skuttar för mycket. De första fjorton dagarna efter frakturen blir skelettet runt frakturen uppluckrat för att sedan kunna läka ihop igen (åtminstone på folk och hästar) så fram till att benet börjar hårdna igen får hon vara försiktig om sin lilla tass.;)

Jag beundrar verkligen dig som stod upp för din kisse. Starkt gjort!:bow::bow:

Min mosters katt treillade ned från högsta våningen i ett höghus i stockholm :crazy:
Hon fick direkt vet vård, hade brutait svansen och blev behandlad för lite grejer men kalarade sig relatift bra med tanke på det ENORMA fallet!
Hon är fortfarade väldigt känslig vid beröring av svansen (flera år sedan det hände) och antaglingen fick hon en mindre "hjärnskada" eftersom hon ibland får småå ryck och bli väldigt aggresiv, annars är hon jättegosig :) Men ingen får lyfta förutom matte :D

Min katt har hoppat ut från vårt fönster runt 10 gånger, det är drygt 5 meter högt. Alltså vi har haft fönstret öppet så har hon smygit upp. Men hon klarar det galant, hon landar jätte mjukt och har aldrig gjort sig illa.. men det är ju gräs nedanför som TUR!! Min Buse Katt

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
P
Övr. Katt Jaa.. Som ni kanske minns trillade min lilla katt ner från mitt fönster för snart en månad sedan. Hon bröt benet på två ställen och fick...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: alfur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama