Katten trillade ut från fönstret!

Sv: Katten trillade ut från fönstret!

Härligt att hon mår bättre, håller en tumme i natt för att allt ska gå bra med henne!

Nirak

tack.

Hur som helst SKA hon till veterinären imorgon. Till undersökning finns pengar.
Om det behövs medicin eller dyligt, självklart gör jag det med alla pengar som jag kan hosta fram, men är det så illa som operation får det bli avlivning.

Även om jag hade velat hade jag inte kunnat ta något lån heller eftersom jag inte fyllt 18 än.

:eek::eek::eek:

Aldrig hört talas om vetrinärvård? :crazy:
Skjuter du av skadade hästar ockå?
Blir så förba**ad på hur katter behandlas i detta land!!! :mad:

Till TS: Jag tycker du är stark som erkänner dina misstag och tänker förändra! :bow: Hoppas kisse blir frisk snart...

Nej, men jag är en person som inte skulle betala mer än 1:-/tass för en katt. Jag har alltid haft bondkatter och ser de som sällskap och otroligt trevliga kamrater, men tyvärr gör de ingen direkt nytta utom att rensa från möss. Det bär sig inte att betala tusentals kronor på att hålla en katt livet. Då gör jag hellre slut på dess lidande direkt. Om man däremot vet att de kommer repa sig är det ju ingen fara. Visst gör man rent såren och ser efter katten.

En häst går inte riktigt jämföra med. Den kostar otroligt mycket mer i både inköp och drift, så där kan det löna sig att betala veterinärkostnad. Dessutom gör den ju faktiskt lite nytta.

Så ekonomin är det enda som betyder något i det hela? Vad man betalt för dem?
Jag har själv "bondkatter" och får givetvis tillgång till vetrinärvård för minsta lilla, samt vaccinering, försäkring, id-märkning, kastrering och bra foder. Varför skulle man inte lägga pengar på en katt? Varför går det inte att jämföra med en häst? Jag har haft både hundar, hästar och katter och kan inte för mitt liv se hur någon av dem skulle vara mer värd än den andra p.g.a. vad de kostat? De är alla ovärdeliga.

För många (förhoppningsvis de flesta) har ett djur ett stort emotionellt värde inte bara ett ekonomiskt värde.

Tycker du också att vi ska utrota funktionsnedsatta människor bara för att de inte "gör någon nytta"?

Nirak

Må vara hänt. Men jag skulle inte betala 5papp för att operera en katt.

Och det är p g a sådana åsikter som katten fortfarande har så dålig status...

Sanning med modifikation. Säkra landningar från höga höjder är faktiskt ovanligt. Käk/benbrott och spräckt urinblåsa är mycket vanligt.

En försäkring är inte speciellt dyr för katt. Min hane kostar 55.-/månaden och honorna kostar 37:- st/månaden. Hanen har Agria och honorna Folksam.

Hoppas det löser sej nu :) din mamma har satt dej i en taskig situation...

Hoppas du lärt dig din läxa tills nästa gång. Det låter iaf som det.

Å bara för att katten kommer upp och ner från sängen så betyder det inte att allt är bra tyvätt. Vi fick avliva våran söttnos trots att hon kom upp och ner från soffan själv efter hon blev påkörd. Vi bokade avlivnings tid på en gång efter hon blev påkörd. Något annat var inte rätt, hon var rejält skadat efter den smällen.

Aldrig hört talas om vetrinärvård? :crazy:
Skjuter du av skadade hästar ockå?

Fast jag kan se hennes poäng, en död katt lider inte (Inte en död häst heller) När mina djur varit sjuka, har jag sett till individen. Har det inte funkat, har de fått somna in, för DERAS skull. Sen håller jag med om att statusen på katter borde vara högre. :crazy:

Nej, men jag är en person som inte skulle betala mer än 1:-/tass för en katt. Jag har alltid haft bondkatter och ser de som sällskap och otroligt trevliga kamrater, men tyvärr gör de ingen direkt nytta utom att rensa från möss. Det bär sig inte att betala tusentals kronor på att hålla en katt livet. Då gör jag hellre slut på dess lidande direkt. Om man däremot vet att de kommer repa sig är det ju ingen fara. Visst gör man rent såren och ser efter katten.

En häst går inte riktigt jämföra med. Den kostar otroligt mycket mer i både inköp och drift, så där kan det löna sig att betala veterinärkostnad. Dessutom gör den ju faktiskt lite nytta.

NinisE skrev:
Må vara hänt. Men jag skulle inte betala 5papp för att operera en katt.

Varför har du djur ö h t?

Senast ändrad:

Fast jag kan se hennes poäng, en död katt lider inte (Inte en död häst heller) När mina djur varit sjuka, har jag sett till individen. Har det inte funkat, har de fått somna in, för DERAS skull. Sen håller jag med om att statusen på katter borde vara högre. :crazy:

Det håller jag med om!

Men sätter man gränsen för vet.vård redan vid 5000 kr (som NinisE tydligen gör), så kommer man verkligen inte långt. Min hund tillbringade en e.m. på det lokala djursjukhuset och bara det inkl. en röntgenbild och ett blodprov, kostade över 4000 kr! Men hunden led inte och var knappast dödssjuk.

Natten har gått bra, hon har legat uppe vid min huvudkudde och jag har knappt sovit på hela natten, hon fick ju smärtstillande så hon slapp ha ont. (Min äldre katt på 14 år har problem med höftlederna och har detta utskrivet till sig, men vetrinären sa att vi skulle ge henne detta över natten)

Det första vi gjorde imorse var att åka till vetrinären, benet var brutet nere vid tassen. Jag känner mig som en fullfjädrad djurplågare som lät henne ligga med detta över natten, och min mors skuldkänslor är inte nådiga de heller. Jag har fått mig en rejäl läxa inför framtiden på bekostnad av min älskade underbara lilla varelse till katt.

Nu väntar vi på besked om det går att fixa eller om det blir avlivning, men veterinären sa att det verkade som ett relativt lätt brott.

Min älskade lilla katt. Jag kan inte sluta gråta.

Nej, precis. Därför skrev jag att jag ser till individen. Min häst tex, hade inte fixat att ha boxvila en längre tid och stå som konvalecent en längre tid utan hagvistelse. Medan hbl hade klarat av det galant. Samma med katterna :) Den ena hunden vill jag inte ens tänka på vad jag lagt ut i veterinärvård på :crazy:

Hon är en sån underbar katt.
Är alltid med ute i sitt koppel.
Kommer det någon och går förbi som hon inte känner morrar hon.
Hon vet verkligen vad hon vill, är man i vägen för henne får man snällt göra som hon säger annars får man räkna med ett riv.
Hon sover hos mig jämt.
Hon gosar med en när man är ledsen.
Älskar att åka bil och sitta på balkongen och spana.

Tänk om hon aldrig kommer vara med något mer.
Hur kan en katt göra så stora avtryck i ens hjärta?

Jag vill bara att telefonen ska ringa och säga att hon mår bra.
Hatar den här väntan.

Mamma tycker inte "att det är så farligt" eftersom hon stödjer på benet och har ätit och druckigt vatten och hoppat upp i sängen på egen maskin.

Antar att din mamma inte skulle vilja bli undersökt av läkare om hon ramlar ut från balkongen men trots det både kan äta och dricka...

Suck...Det är såna här människor som inte borde ha djur :mad:

----

Har läst allt nu och tänkte bara säga att hoppas katten kan få det på bästa sätt utan att behöva ha ont - hon har lidit tillräckligt redan!!!!

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024
P
Övr. Katt Jaa.. Som ni kanske minns trillade min lilla katt ner från mitt fönster för snart en månad sedan. Hon bröt benet på två ställen och fick...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: alfur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama