KariFlex (islandshäst)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: KariFlex (islandshäst)

va bra, ja har inte hängt med i tråden men har en vän som funderar på att köpa en kari flex.

men ni gillar den för det mest allstå?

hon skulle få med en sån front riser, extre hög eller vad de heter.
vad är det för skillnad på den och wintec padden?

jag har ridit i kari flex och gillade den mkt men den va tyvärr alldeles för lång för min egna miniskit.

det ja tycker e lite konstigt är att de har sytt sadeln så att man sitter så långt bak, själva sadeln är ju lättelång men bara för att den är sydd lite konstigt så blir sitsen ganska liten. de har inte precis utnyttjat ytan.
man sitter inte heller i mitten av sadeln utan ganska långt bak.
tycker det är lite synd.

Sv: KariFlex (islandshäst)

va bra, ja har inte hängt med i tråden men har en vän som funderar på att köpa en kari flex.

men ni gillar den för det mest allstå?

hon skulle få med en sån front riser, extre hög eller vad de heter.
vad är det för skillnad på den och wintec padden?

jag har ridit i kari flex och gillade den mkt men den va tyvärr alldeles för lång för min egna miniskit.

det ja tycker e lite konstigt är att de har sytt sadeln så att man sitter så långt bak, själva sadeln är ju lättelång men bara för att den är sydd lite konstigt så blir sitsen ganska liten. de har inte precis utnyttjat ytan.
man sitter inte heller i mitten av sadeln utan ganska långt bak.
tycker det är lite synd.

Jag gillar sadeln ja! Den är jättebra, man känner hur hästen arbetar under sig på ett bra sätt och den stör inte hästen heller på något vis.
Jag har ingen raiser pad under min och den funkar jättebra i alla fall. Syrran har denna sadel också och hon har heller ingen pad under. Dessutom har hon hästar med kort rygg och den funkar lika bra som på min häst med lång rygg.

Jag tycker inte att man sitter konstigt i den alls, utan man får en bra sits. Det är bra stöd även fast det inte ser ut så -den ser ju rätt platt ut. men jag älskar att rida i den, den är skön! Hamnar inte långt bak heller, utan det finns faktiskt ett läge där man sitter :) Lädermodellen är dock bättre än mocka modellen när det gäller sitsen. Lädermodellen är stadigare tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Hejhej, jag äger inte en islandshäst men däremot en rund, rörlig tunna med otroligt bred manke och jag har svårt att hitta en sadel till...
Svar
2
· Visningar
3 475
Senast: Snurre
·
Islandshäst Hjälp, nu är jag verkligen vilse i sadeldjungeln. Jag har precis gått och köpt en islandshäst och sadeln som följde med hästen ligger...
Svar
2
· Visningar
1 518
Senast: Ninnea
·
Utrustning Är fundersam över sitsstorlek på akademiska sadlar. Hur är de olika märkena i storlek för byxbak etc? Är i nuläget mest intresserad...
Svar
9
· Visningar
3 254
Senast: Liten
·
S
Utrustning Behöver tips på sadlar som passar en stor islandshäst med lång, rak rygg! Har under en längre tid ridit med en bomlös diddi-sadel, men...
Svar
2
· Visningar
1 485

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka