Kaos på vägarna

Vad är det för "kaos" på väg in? Vilken del av landet?
Här har vi redan haft halka med flera bilar i diket, halkan verkar komma som en chock varje år för de som hamnar i diket.
Själv byter jag nog till vinterdäck i helgen, temperaturen på mornarna och kvällarna börjar bli så låg att sommardäcken inte är lika bra längre. Ska bara lokalisera domkraften på jobbet.

Vad är det för "kaos" på väg in? Vilken del av landet?
Här har vi redan haft halka med flera bilar i diket, halkan verkar komma som en chock varje år för de som hamnar i diket.
Själv byter jag nog till vinterdäck i helgen, temperaturen på mornarna och kvällarna börjar bli så låg att sommardäcken inte är lika bra längre. Ska bara lokalisera domkraften på jobbet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23817870.ab

Jaha, då blir det till att ta det lite lugnare i trafiken då. Går ju att köra även om man har sommardäck, får bara anpassa sig därefter, hur svårt kan det vara? :meh:
Ohyggligt svårt med tanke på att folk inte kan hålla sig på vägen ens när det är sol, torr asfalt och plusgrader. :crazy:

Själv har jag precis bytt, föredrar att kunna stanna och ha grepp även om andra kör som de hittat körkortet i flingpaketet. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 559
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 677
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 367
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 653
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar