Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Se upp på vägarna i skåne nu !! Här har det plötsligt börjat duggregna (-3 ute) fint fint bara så det märks knappt, men allt är is, höll på att sätta mig på häcken när jag klev ut på trappan var bara ren blankis. Kan gissa att vägarna som inte är saltade är roliga just nu.

*1/2 Kr*
Nytt kaos på väg in :D. Än är det inte vår :p

Här är det bara blåst, jag är innerligt trött på stormvindar. Lägligt nog har vi plockat av takpannorna på ett hus, tacksamt nog är det redan så stora skador att det inte kan hända så mycket - givetvis ligger inte täckningen kvar.

Har sett lite tågkaos, men annars verkar det klarat sig fint här i Skåne.

Hur har ni det i kaoset? Är ni hemma från jobbet nu ;). Som vanligt när det kommer lite snö så är det kaos för bussar o tåg :meh:

LITE snö ?
De va väääääldigt intressant att åka till jobbet i morse med allt från helt oplogad och okörd väg - tillplattad snö som var vit - tillplattad snö som var is - snöslask som i vattenplaning och så vidare till vissa vägpartier som va "normala" att åka på ...

Dvs från landet (stockholm) till Lidingö, i vanliga fall tar den resan ca 40-45 min i morse 60 min ...

Och jag anser inte att jag är den som "kör 30" vid lite snö, men jag höll aldrig mer än 80 på E4n...

Det var typ dåligt med snöröjningen vilket är intressant med tanke på att de varnade i god tid...

Jag såg flera "felkörningar" i rondeller på rätt kort tid och jag behövde till slut sand i en uppförsbacke...

Jag tycker det är helt otroligt, det är inte mer än några veckor sist vi hade snö och vinter, ändå kör folk som idioter? :crazy: Hörde om massor med problem på trafikrapporterna i morse, själv kom jag kanske 5 min senare till jobbet jämfört med förra måndagen? Har ca 40 - 45 min till jobbet, delvis mindre landsväg/delvis E4:an. Ingen snöröjning och snöfall, gick hur bra som helst att köra och på plats kl 06. :D

Tror det kan varit snöborstandet som tog tid, andra bryr sig ju inte om att sopa av bilen utan drar bara igång torkarna, var kanske de som snurrade av vägen? ;)

Här är det bara blåst, jag är innerligt trött på stormvindar. Lägligt nog har vi plockat av takpannorna på ett hus, tacksamt nog är det redan så stora skador att det inte kan hända så mycket - givetvis ligger inte täckningen kvar.

Har sett lite tågkaos, men annars verkar det klarat sig fint här i Skåne.

Nytt kaos på väg in nu :crazy:

Nu är nya presenningen på plats, come what may...

Hur hade ni det i gårdagens kaos då. Här var busstrafiken lamslagen (som vanligt). Det var bussar på tvären, bussar i gatlyktor, bilar i bussar, bussar i trafikljus :D.

Det som var så märkligt var att när bussen kom till ändhållplatsen så ställde man helt sonika in och körde till garaget. Jag menar, kan man köra till garaget som kan man köra folk ner till stan :mad:. Å som vanligt när man ställer in ingen information :banghead:

Nytt kaos på väg in idag :bump:

Visst snoade (snoar) det och det ar mojligt att bussar inte gick, men inte ar det nagot kaos i Stockholms omradet i alla fall ... annars ar det underliga kaos ni har har i Sverige.;)

Visst snoade (snoar) det och det ar mojligt att bussar inte gick, men inte ar det nagot kaos i Stockholms omradet i alla fall ... annars ar det underliga kaos ni har har i Sverige.;)

ehhh JO de va ett väldans kaos ute på vägarna igår i Sthlms området ;)

Själv skulle jag försöka åka iväg på hoppträning men vi den MKT berömd backen Kagghamrabacken, väg 225 (södertälje-Nynäshamn) så va kön LÅÅÅÅÅNG så jag fick vända redan 2 km innan den. Bara att åka hem igen ...

Hur ska du ha det nu?
Var busstrafiken lamslagen eller rullade de till ändhållplats.

Och UL och UNT och radion informerade.

ehhh JO de va ett väldans kaos ute på vägarna igår i Sthlms området ;)

Själv skulle jag försöka åka iväg på hoppträning men vi den MKT berömd backen Kagghamrabacken, väg 225 (södertälje-Nynäshamn) så va kön LÅÅÅÅÅNG så jag fick vända redan 2 km innan den. Bara att åka hem igen ...

Heh ... Maken och jag korde fran Ekero till Birgerjarlsgatan pa formiddagen, korde runt lite inne i Stockholm under dagen, korde till Kungen's Kurva och middag med goda vanner och sedermera tillbaka till Ekero via den sista farjan. Halva biten pa Ekero var inte plogad, men kaos var det absolut inte. Vi sag inte en enda bil som inte kom fram. For mig ar det kaos nar det ar timmes langa koer och det inte gar att komma fram.;)

*kl*

Mellan Falun-Borlänge igår var det tio långtradare som fastnat i Karlsviksbacken (där de alltid fastnar). Kompisen som satt på bussen var måttligt road :meh:

Heh ... Maken och jag korde fran Ekero till Birgerjarlsgatan pa formiddagen, korde runt lite inne i Stockholm under dagen, korde till Kungen's Kurva och middag med goda vanner och sedermera tillbaka till Ekero via den sista farjan. Halva biten pa Ekero var inte plogad, men kaos var det absolut inte. Vi sag inte en enda bil som inte kom fram. For mig ar det kaos nar det ar timmes langa koer och det inte gar att komma fram.;)

Hade du bara åkt mer på Haninge/Huddinge/Nynässidan hade du sett KAOSET ;)

Pålamalm va helt igenstängt pga olycka (aftonbladet har en filmsekvens på när de bärgar den bilen) och syrran hade sett 2 bilar i diket på en ca 5 km kort sträcka, hon ringde när jag kopplade och undrade om jag verkligen skulle åka å träna.. Hon berätta om att folk hade svårt att komma uppför Masmobacken mm (bara på andra sidan E4n från Slagsta färjeläger)
Förutom då som sagt 225 an som inte funka alls då iom de långtradare som inte kom upp för (satt fast i) Kagghamrabacken.

Men så pratar jag om runt 19tiden på kvällen ... på dagen var även jag i Kungens Kurva och handla och då var det inga problem alls...

Det snöar här i alla fall. Och börjat blåsa lite, hör det i kaminen och ser det på tvantenen utanför fönstret. Men ännu inget i närheten av kaos. För väl det för det är ju för helvete VÅR nu!!!!!!:rage::rage:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve