Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Fast seriöst?

Hela jävla E4an står still från Gävle och uppåt, och det är de som bor i Stockholms fel?

Jepp.

Vi som bor här åker inte från söder.

Men för att göra fråga lite mer intressant..

lokaltidningen "oberoende moderat" hade en rubrik om att snökaoset kostar si och så massa miljoner

Hur dyrt blir det om planerna på att knö in ett Göteborg i Sthlm går i lås? Givet nuvarande väder och inte att havet stiger några meter

Senast ändrad:

(Jag har inte hittat något om hur snöröjningen fungerar i Qatar men jag antar att den är nästan lika effektiv som i Karlstad).

Snorojningen i Qatar ar outstanding! Tyvarr hittade jag inte nagon bild darifran, sa det blir en bild fran Saudi Arabia i stallet ... snorojningen dar ar ocksa fenomenal!:p (det hander dock att det snoar i bergen i norra Saudi;))

D7K_4455.jpg

Hur många stockholmare jobbar norr om Gävle?!

Bristen på plogning på E4an var ett litet bekymmer även om jag inte behöver köra längre än till Tierp på nämnda europaväg.

Här på landet där jag bor så ha de tom skrapat vägen. Det hade de inte i Uppsala när jag åkte hem från jobbet igår vid 16. Och jag tror det behövs bättre i Uppsala än här.

Så onödigt. På cykelbanor kan man med fördel använda dessa:

Med tanke på avsaknad av snö på bilden så ser den ut att vara effektiv!

Eller hur! :D Utrusta alla cykelburna stockholmare med denna, så slipper vi se kaosrubrikerna på måndag! (har någon talat om för stockholm att nytt kaos är på väg? För det är ju just så, det är kaos som kommer, det blir liksom inte :D )

Eller hur! :D Utrusta alla cykelburna stockholmare med denna, så slipper vi se kaosrubrikerna på måndag! (har någon talat om för stockholm att nytt kaos är på väg? För det är ju just så, det är kaos som kommer, det blir liksom inte :D )

Hos er kanske man kallar växlande molnighet, -3 grader och 1,5 mm nederbörd för kaos..

Det skulle nog börja redan i morgon kväll o bli värre.
'Så ta med snöskyffel o varma kläder.

Jag är redan mycket svagt motiverad att åka (jag piskar mig själv mentalt för att inte glida in på vad-skönt-det-vore-att-stanna-hemma-tankarna) och nu får den late jävlen mer vatten på sin kvarn. :crazy:

Här på landet där jag bor så ha de tom skrapat vägen. Det hade de inte i Uppsala när jag åkte hem från jobbet igår vid 16. Och jag tror det behövs bättre i Uppsala än här.

Förra vinterns kaos när jag körde tidningar så åkte jag ut och delade den delen som jag har på landet, perfekt plogat :bow::bow: (bonde som bor på linjen, var ute vid 02)

Den delen som var inne i Uppsala kunde jag glömma helt :cool: gick inte att ta sig fram öht. (kommunen som plogar, brukade komma ut runt 05)

Jag upplever att det många gånger är bättre plogat på landet där det är bönder/vägföreningar än inne i städerna.

Jag med. Åker mycket på både småvägar/skogsvägar och inne i stan. Upplever att det är både bättre o snabbare plogat på landet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar