Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Och hur vet du om det är infödda stockholmare eller utsocknes som använder höger körfält? Syns det på bilfärgen? Fälgarna? Registreringsskylten?

Ja, tyskar och andra som är vana vid tre körfält håller till höger. Sen kan man rent statistiskt anta att en vanlig dag så är de flesta som kör i Sthm, Sthm-are.
Eftersom majoriteten ligger i mittfilen....

Min erfarenhet är annorlunda, vilket kanske inte säger så mycket, men jag är ändå uppväxt i Stockholm och har bott där under största delen av mitt liv. Oftast är det ganska bra med trafik i alla tre filer, utom möjligtvis mitt i natten, skulle jag säga. Sen är det ju en hel del avfarter och dylikt där en fil plötsligt sticker iväg åt något håll, speciellt om man kör rakt genom stan, och vet man då vart man ska så ligger man naturligtvis i mittenfilen eller i vänsterfilen eller i högerfilen i god tid innan själva avfarten. Är det kanske det du menar så kan jag till viss del hålla med, men jag tycker inte det är speciellt konstigt eller fel?

Jag har haft glädjen att vara bosatt i Stockholm under den tiden det senast var sk "snökaos" och det ända jag såg som ett litet problem är dessa jävla miljömuppar som förbjuder att man dumpar snön i vattnet så det blir ett större problem att få undan all snö till speciella platser. Om nu snön är förorenad är det väl fan så mycket bättre det späds ut i vattnet än att förorena dagvattnet som vi senare ska dricka. Var fan är folks jävla förnuft i detta sammanhang??
Dagvattnet hamnar förvisso på samma ställe som där du dumpar snön till slut dvs havet. Och jag hoppas att det inte är dagvatten du dricker.

Tanken är väl att snön skall dumpas på ett sätt så att föroreningarna inte kommer ut alls. Om man lyckas med det vet jag inte. Men visst, om man inte kör bort snön alls så hamnar ju alla föroreningar ändå via dagvattnet rätt ut i havet (eller nån sjö)

Du är en riktig rolig typ. Full av humor och självdistans, en riktig glädjespridare. Du brukar vara sakligheten själv, men ack ack. Jag kan ta på mig skulden för bilden någon annan la in också, är man ett rött skynke för vissa så kan det ju inte bli värre iallafall.

Jag vet att jag en gång skrev i en tråd någonting som du inte tyckte hade med saken att göra. Men att du på grund av detta skulle vara ett rött skynke för mig är väl lite väl.. Jag vet inte vad vi öht har diskuterat förut förutom det. Men om du upplever det som att jag driver någon form av omedveten häxjakt mot dig (vad jag nu skulle ha för motiv för det) ber jag om ursäkt.

Men det är väl trevligt att du tycker jag är en rolig typ ;) Jag tycker det är roligt med nästan allt förutom häcklingar och förutfattade meningar baserade på direkta faktafel :)

Jag har haft glädjen att vara bosatt i Stockholm under den tiden det senast var sk "snökaos" och det ända jag såg som ett litet problem är dessa jävla miljömuppar som förbjuder att man dumpar snön i vattnet så det blir ett större problem att få undan all snö till speciella platser. Om nu snön är förorenad är det väl fan så mycket bättre det späds ut i vattnet än att förorena dagvattnet som vi senare ska dricka. Var fan är folks jävla förnuft i detta sammanhang??

Snön blir ju snarare renare av att först renas genom dagvattnet som senare når recipienten än att dumpas direkt i recipienten. Har man utpekade platser för snödunpning antar jag att man har koll på påverkan på MKN för dagvatten.

Vad fan har Bryssel med att göra VAR vi dumpar snön?
EU-mupparna verkar inte ha en aning om hur verkligheten ser ut utanför EU-borgen så varför ska dessa ge oss direktiv?

Tja, de lägger sig i bananer och grukor, för att ta småsaker.

De subventionerar tobaksodling, och förbjuder snus...

Ja, tyskar och andra som är vana vid tre körfält håller till höger. Sen kan man rent statistiskt anta att en vanlig dag så är de flesta som kör i Sthm, Sthm-are.
Eftersom majoriteten ligger i mittfilen....

Mittfilsåkningen är vanligast på helger och andra tillfällen då det åker en del människor till stan som inte är så vana vid trafiken, är min uppfattning. (Förortsbor kanske?) Vanliga vardagsmornar upplever jag att det inte alls är så. Ibland är det värre med de som ligger i högerfilen när det kommer fullsmockade påfarter överallt :D.

det är ganska enkel att bötfälla de polska förarna som kör omkring med backslitna sommardäck för att inte tala om deras myglande arbetsgivare

det är ganska enkel att bötfälla de polska förarna som kör omkring med backslitna sommardäck för att inte tala om deras myglande arbetsgivare

*Kr*
Passpå, nu drar kaoset in över hela västkusten :bump:. Hur ser det ut:confused: Har ni bilder?

Göteborg just nu:

D9ECA5C2-50EE-4F90-A4C1-1BDB004553EF-5775-0000033688426DC0.jpg

Det är tufft, Gammeln, mycket tufft. Men vi håller oss inne, lyssnar på batteridriven radio och hoppas att lagren av stearinljus kommer att räcka.

kl.

Så här kommer det snart se ut i Skåne om väderlekstjänster får rätt:

s_879664a.jpg

Får se om de får rätt.

Göteborg just nu:

D9ECA5C2-50EE-4F90-A4C1-1BDB004553EF-5775-0000033688426DC0.jpg

Det är tufft, Gammeln, mycket tufft. Men vi håller oss inne, lyssnar på batteridriven radio och hoppas att lagren av stearinljus kommer att räcka.

:confused:......det där är väl inget kaos. Så där ser det ut i Teheran 1 gång vart 20 onde år :cool:

kl.

Så här kommer det snart se ut i Skåne om väderlekstjänster får rätt:

s_879664a.jpg

Får se om de får rätt.

Så ska det se ut när det är kaos :love:. Vårat kaos för några dagar sedan var betydligt värre. Bussar, tåg o flyg ställdes in och man kunde knappt ta sig fram med apostlahästarna :crazy:

Däremot hade det varit väldigt bra om alla tunga fordon var tvungna att medföra snökjedor.

Fr.o.m. 1/1-2013 måste de det. Då gäller vinterdäck på driven (tyvärr inte runt om) eller kedjor för alla tunga (över 3,5 ton) fordon. Eftersom man inte kan köra speciellt fort med kedjor så lär nog de flesta som kör carbotage se till att ha vinterdäck.

Tyvärr har ju våra politiker som vanligt varit flata o bara ställt kravet på drivaxeln.

Fr.o.m. 1/1-2013 måste de det. Då gäller vinterdäck på driven (tyvärr inte runt om) eller kedjor för alla tunga (över 3,5 ton) fordon. Eftersom man inte kan köra speciellt fort med kedjor så lär nog de flesta som kör carbotage se till att ha vinterdäck.

Tyvärr har ju våra politiker som vanligt varit flata o bara ställt kravet på drivaxeln.

*Kr*
Nu ligger kaoset precis längs hela kustlinjen o väntar på att få dra in med full kraft över landet. Klass 2 utfärdad nu:crazy: Det är en snygg satelitbild på kaoset nu

golit vill påpeka att de långtradare som stod vi höga kusten igår var danska.

Man behöver inte köra fort, bara man inte står ivägen.

Får man önska sig att alla tunga fordon måste ha med sig en rejäl avbitartång och två umleitnung skyltar också?

Handen på hjärtat, käre golit!

Har du någon gång sett en utlandsreggad lastbil som kör långsamt? Utom möjligen när den kört vilse för då brukar de irra kring på småvägar o stoppa upp trafiken.

Iaf här på västkusten kör de som om de hade den lede i röven. Ofta blir jag omkörd även i min privatbil när jag tangerar hastighetsbegränsningen. I tankbilen, som är spärrad på 80 km/h) blir jag omkörd av allt. Ibland även s.k. epatraktorer :crazy:

Lätt att bötfälla?
Ja att ge dom boten, men de river den på plats å kör vidare. Sverige driver inte in bötesbeloppen utomlands så de skiter bara i att betala.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar