Kaos på vägarna

Sv: Kaos på vägarna

Tyvärr har ju våra politiker som vanligt varit flata o bara ställt kravet på drivaxeln.
Dom hade kunnat göra på detta sättet för att "mjukstarta", 2013 drivaxeln, 2014 resten av däcken på bilen och 2015 även på släpet. Har ingen haft vinterdäck tidigare så ska det ju inte vara så svårt att fasa in vinterdäcken lite långsamt för det är ju ändå rätt stora summor det handlar om i förlängningen.

I Colorado och andra stater over klippiga bergen har i USA far man inte ha dubbdack, daremot finns det manga vagar man inte far kora om man inte har med sig sno-kedjor da ovadren ar sa 'unpredictable'.

Du får inte ha dubbdäck på alla gator i Göteborg heller.

Men vinterdäck är inte synonymt med dubb. Vinterdäck har en annan gummiblandning och annan saipning än sommardäck. Tror faktiskt inte vi får köra med dubb ens på driven på lastbilar i Sverige.

det är ganska enkel att bötfälla de polska förarna som kör omkring med backslitna sommardäck för att inte tala om deras myglande arbetsgivare

Du glömde nämna att arbetsgivarna är svenska och är skyldiga att tillhandahålla lämpliga arbetsredskap. Hur kan det komma sig?

KL

Mer Göteborg just nu:

Djupsnö!
8155969E-1B36-46E3-81CB-2ACC211DF73F-5775-00000343EA2FA833.jpg

Min översnöade bil!
03600ACF-2C9F-4B1C-A18A-71E8D90813CE-5775-00000343E2DD904D.jpg

Jisses! Vad behöver du för hjälp? Amnesty? Bukemaffian? Ring inte assistanskåren, de har sommardäck på sina bilar och det där reder de aaaaaaldrig ut! :eek:

Själv gick (pulsade) jag vilse i skogen idag och insåg att jag bor i typ Narnia.
2012-12-09144143.jpg

Senast ändrad:

*Kr*
Hur kaosigt är det i skåne nu :crazy:. Såg att skånetrafiken ställer in :cool:

Här är det mys-kaos. Snöar horisontellt som det alltid gör här på slätten. Brasan är tänd i kaminen, hästarna har fått komma in på stall och hunden, katten och matte sitter i soffan och myser och tittar ut på eländet. Fast man ser inte så mycket när man tittar ut - bara vitt, vitt, vitt. Inte läge att ge sig ut på vägarna. Kanske kommer lite försent till jobb imorgon.

Men riktig kaos är det inte, inte äkta Skånevinter-kaos än i alla fall.

Måste ju vara en fördel att kaoset inträder på en söndag när det är färre på vägarna, lite orättvist :D

Här är det mys-kaos. Snöar horisontellt som det alltid gör här på slätten. Brasan är tänd i kaminen, hästarna har fått komma in på stall och hunden, katten och matte sitter i soffan och myser och tittar ut på eländet. Fast man ser inte så mycket när man tittar ut - bara vitt, vitt, vitt. Inte läge att ge sig ut på vägarna. Kanske kommer lite försent till jobb imorgon.

Men riktig kaos är det inte, inte äkta Skånevinter-kaos än i alla fall.
Men det är ju hela kvällen o natten kvar så det riktiga kaoset hinner nog uppstå ändå. Men det verkar ju vara på G iaf :bump:

*kl*

Här har vi fått 10-15 cm nysnö idag, äntligen lite snö över Norrland, så vi kan få göra det vi är bäst på! ;)

Ja, tyskar och andra som är vana vid tre körfält håller till höger. Sen kan man rent statistiskt anta att en vanlig dag så är de flesta som kör i Sthm, Sthm-are.
Eftersom majoriteten ligger i mittfilen....

Trodde inte du befann dig i Stockholm :angel:

Kan bara upplysa dig om att det är fullt alla tre filerna, majoriteten av dygnens timmar:grin:

Jag har idag roat mig med att vara på hopptävling med en av ponnyerna. Sista klassen fick bara åtta startande totalt, alla kategorier, och totalt över dagen tappade klubben runt 100 starter. Tråkigt för klubben :(
Oavsett så gick det bra att köra dit och hem men vad jag förstod var det snårigare ut på Österlen. Det enda som var lite knepigt var den sista biten grusväg där snön drev in och gjorde plogning meningslöst. Att backa in hästtransporten krävde lite arbete eftersom drivorna just där (såklart!) var närmare halvmetern djupa. Nåja, transporten kom på plats och i övrigt gick allt bra.

Lycklig är jag hur som helst. Snön är ju underbar och ju mer desto bättre :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar