Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Känsligt

Javisst, men så heter det också kulkorv.:cool:

Och här ser jag ingen ände alls.:cool:

Så då kan man ju börja med att döpa om öppna som inte är öppna och samling som inte är samling, dessutom inte mena det går lika bra att börja med utbildningsskalan från slutet för att det tros så.

Men även om man är kunnig och av en annan åsikt än någon, behöver man ju inte framföra dessa åsikter på ett vasst/fult/överlägset/elakt osv sätt. Att göra så har oftast motsatt effekt.

Nej, där har du rätt, men undrar om inte även felaktig fakta, obs inte åsikter, även den framförts på andra sätt än korrekt.

Ditt inlägg hör väl egentligen inte hemma här utan i snacktråden på dressyr?

Och precis som Agony så ska jag också börja göra min plikt som man tydligen ska göra o triangla.

Fresten, dags att komma tillbaka nu men du svarade aldrig i förra tråden när all kritik kom fram?

Haha, uppenbarligen är jag för blyg för att själv börja en konversation :angel: Men jag ville mest konstatera att det blev ganska påtagligt tyst.

:bow:
Det är märkligt att det är helt okej att pyssla med ridning som är direkt skadlig för hästen men att påpeka detta är inte okej. Jag brukar sällan ge mig in i diskussionerna på hästforumen, för jag orkar bara inte. Men jag har full förståelse för att en del blir vassa när folk vägrar förstå fakta.

Jag har helt slutat läsa på dressyr då jag också har kunskapen om vad som är skadligt för hästarna men det accepteras både här och av tävlingsledningar så jag bryr mig inte heller alls längre. Kan rekomendera 1 bok samt en film till alla här att se och läsa så kanske tonen ändras lite.

Tug of war av Gerd Heuschmann
Bokens länk

Och If horses could speak av Gerd Heuschmann
Filmens länk

Efter att jag visat denna film för dressyr ryttare har flera reagerat i för hästen posiitiv mening. Se/läs dessa och fortsätt sedan dressyr så det forumet får leva lite här med!

*KL*

Till Lizan. Tack, då vet jag att det inte är min skyldighet att rapportera allt som inte har med tråden att göra....

I övrigt håller jag med om det Guiness säger, jag förstår verkligen att vissa blir heligt förbannade här inne, sen får vem som helst säga att det är fel sätt de gör det på. Jag gillar raka ärliga människor som besitter lite kunskap istället för hittapå och smöriga människor som tycker det är viktigare att stryka medhårs när man ser hästar som går i felaktig form, som inte rör sig korrekt (hältor,spänningar,sadlar,bett och allt vad det kan röra sig om) och annat tok för att vara snäll.

Du vet att den där gubben har blivit duktigt utsparkad av alla viktiga förbund osv eftersom det har visat sig att han själv inte är så jäkla snäll mot hästarna.. + att han är jäkligt duktig på att hitta på en massa lögner till hans fördel.

Jag har helt slutat läsa på dressyr då jag också har kunskapen om vad som är skadligt för hästarna men det accepteras både här och av tävlingsledningar så jag bryr mig inte heller alls längre. Kan rekomendera 1 bok samt en film till alla här att se och läsa så kanske tonen ändras lite.

Tug of war av Gerd Heuschmann
Bokens länk

Och If horses could speak av Gerd Heuschmann
Filmens länk

Efter att jag visat denna film för dressyr ryttare har flera reagerat i för hästen posiitiv mening. Se/läs dessa och fortsätt sedan dressyr så det forumet får leva lite här med!

Egentligen hel OT, men jag svarar dig här iaf ;)

Både boken, som egentligen har väldigt många kloka synpunkter, och filmen har varit uppe till diskussion, intressant sådan. Det som är synd bara är att han , precis som Parellis, har gjort bort sig ordentligt vid en offentlig demonstration av teorierna :devil:

kl
Jag börjar undra om jag befinner mig på en annan planet, men jag har aldrig upplevt någon de "bannade" som elaka. Påstridiga, envisa och lite skarpa ibland, men elaka och otrevliga? :confused:

Bäst är ju den bilden då han drar så mycket i tyglen att hästen typ tittar rakt på honom och på ryggen har han ett anti-rollkur märke,:grin:

kl
Jag börjar undra om jag befinner mig på en annan planet, men jag har aldrig upplevt någon de "bannade" som elaka. Påstridiga, envisa och lite skarpa ibland, men elaka och otrevliga? :confused:

Jag håller med.

Ska dessa användare klassas som otrevliga och elaka så finns det andra användare som är betydligt mycket värre, men som ändå tillåts att husera lite som de vill.

jag vet att det finns andra som skrivit opassande som inte fått den långa tid som nu är aktuell.
du vet alltså andra som har fått lika många varningar som de bannade under lika lång tid och ändå inte blivit bannade? Ja då tycker jag absolut det är konstigt och då borde du ifrågasätta och lägga fram dina "bevis".

och du får nog läsa lite bättre, jag har aldrig skrivit något om "bannade utan anledning", så där hittar du på och man kan undra varför?
ja jag överdrev lite men det är konstigt att du ens märkte det då du inte verkar läsa och ta in det moderatorerna skrivit. Det är ju som om du tror att dom blivit bannade för denna disskusion du nämner.

och det må vara att de bannade kan anses vassa, men diskussionerna det gäller, jag tar det igen, är inte om röd är en fin färg eller inte, utan att ren fakta gällande ridning av vissa görs om till något som inte fungerar eller kan fungera på det sätt det påstås.
jo jag har förstått att det är nåt som inte är bra...Är det direkt skadligt så borde det väl anmälas, räknas väl som djurplågeri då?

det blir som om jag ihärdigt skulle tro på och basunera ut att korven enbart har en ände, och fast andra, som vet att det finns två korvändar på varje korv, förklarar och lägger upp bild, så är det fel på både förklaringen och bilden.

1010101010

Du vet att den där gubben har blivit duktigt utsparkad av alla viktiga förbund osv eftersom det har visat sig att han själv inte är så jäkla snäll mot hästarna.. + att han är jäkligt duktig på att hitta på en massa lögner till hans fördel.

Ja om man trampar de stora på tårna så får man ju skit för det eller hur ;)

Att han skulle ljuga om det som sägs i filmen eller boken har jag mycket liten tro på. Då jag själv utbildat och fortsat utbildar mig inom området.
Att stora förbund skulle kasta ut någon som inte tycker som de gör är inget som överhuvud taget förvånar mig efter vad jag sett i hästsporten.

kl

Inte jag heller :o

du vet alltså andra som har fått lika många varningar som de bannade under lika lång tid och ändå inte blivit bannade? Ja då tycker jag absolut det är konstigt och då borde du ifrågasätta och lägga fram dina "bevis".

Varför ska jag ifrågasätta det?, jag bryr mig inte annat än att jag tycker dessa banningar som diskuteras är en väldigt lång tid.

Och jag har läst en hel del av alla aktuella bannade och aldrig sett någon av dem som skrivit liknande som detta nedan, har du??

Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild.

Förtydligar, ett litet inlägg adresserat till mig.:D

Varför ska jag ifrågasätta det?, jag bryr mig inte annat än att jag tycker dessa banningar som diskuteras är en väldigt lång tid.

Och jag har läst en hel del av alla aktuella bannade och aldrig sett någon av dem som skrivit liknande som detta nedan, har du??

Förtydligar, ett litet inlägg adresserat till mig.:D

Det är ju du som tagit upp att andra varit likadan som de bannade och INTE blivit bannade under så lång tid.

Jag har ärligt talat inte läst mycket alls från dom inblandade men ändå så pass att jag uppfattat dom som mindre trevlig.
Om dom skrivit som det du lade in vet jag inte, men det var absolut inget trevligt inlägg och jag hoppas att det rapporterades då vid tillfället:eek:

Jösses, vilket inlägg riktat till dig :rofl: Jag har fått liknande, och även pm. Vad som föranledde att jag fick liknande: att jag var lugn, saklig och argumenterade. Jag har också fått veta att fick skylla mig själv för våldtäkter jag utsatts för som barn. Blev någon av dessa personer bannade? Nejnej. Jag bryr mig visserligen inte så hårt, det är ett internetforum liksom. Det är bara tråkigt när vettiga trevliga människor ryker.

Om en ridstil nu är direkt skadlig för hästarna så får man väl försöka få upp ögonen på djurskyddet i Sverige. Om man efter flera års "framläggande av fakta" på ett forum märker att man inte nått fram och att det inte fungerar så kanske man ska prova en annan metod?

Det handlar inte om, och har aldrig handlat om, att någon tycker olika, vem som har vilken kunskapsnivå eller vad som är fakta eller inte fakta. Det har alltid handlat om sättet det görs på.

Har du rapporterat de inläggen och PMen?

Och nej, jag skulle inte be Gunnar banna en person som skriver ett sånt inlägg en eller två gånger. Exakt åtgärd kan jag heller inte svara på utan att se hela situationen. Men det finns personer på tex Senior som blivit bannade längre tider för upprepat dåligt beteende. För banning krävs (oftast) ett upprepat dåligt beteende under längre tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
500
Senast: Krålus
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·
Juridik & Ekonomi Jag får ständigt upp annonser från TEMU. Ibland ser jag nåt jag är lite intresserad av - men då hamnar jag i nån plats där de säger att...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 624
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar