Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men även om man är kunnig och av en annan åsikt än någon, behöver man ju inte framföra dessa åsikter på ett vasst/fult/överlägset/elakt osv sätt. Att göra så har oftast motsatt effekt.
Det är märkligt att det är helt okej att pyssla med ridning som är direkt skadlig för hästen men att påpeka detta är inte okej. Jag brukar sällan ge mig in i diskussionerna på hästforumen, för jag orkar bara inte. Men jag har full förståelse för att en del blir vassa när folk vägrar förstå fakta.
Jag har helt slutat läsa på dressyr då jag också har kunskapen om vad som är skadligt för hästarna men det accepteras både här och av tävlingsledningar så jag bryr mig inte heller alls längre. Kan rekomendera 1 bok samt en film till alla här att se och läsa så kanske tonen ändras lite.
Tug of war av Gerd Heuschmann
Bokens länk
Och If horses could speak av Gerd Heuschmann
Filmens länk
Efter att jag visat denna film för dressyr ryttare har flera reagerat i för hästen posiitiv mening. Se/läs dessa och fortsätt sedan dressyr så det forumet får leva lite här med!
kl
Jag börjar undra om jag befinner mig på en annan planet, men jag har aldrig upplevt någon de "bannade" som elaka. Påstridiga, envisa och lite skarpa ibland, men elaka och otrevliga?
jag vet att det finns andra som skrivit opassande som inte fått den långa tid som nu är aktuell.
du vet alltså andra som har fått lika många varningar som de bannade under lika lång tid och ändå inte blivit bannade? Ja då tycker jag absolut det är konstigt och då borde du ifrågasätta och lägga fram dina "bevis".
och du får nog läsa lite bättre, jag har aldrig skrivit något om "bannade utan anledning", så där hittar du på och man kan undra varför?
ja jag överdrev lite men det är konstigt att du ens märkte det då du inte verkar läsa och ta in det moderatorerna skrivit. Det är ju som om du tror att dom blivit bannade för denna disskusion du nämner.
och det må vara att de bannade kan anses vassa, men diskussionerna det gäller, jag tar det igen, är inte om röd är en fin färg eller inte, utan att ren fakta gällande ridning av vissa görs om till något som inte fungerar eller kan fungera på det sätt det påstås.
jo jag har förstått att det är nåt som inte är bra...Är det direkt skadligt så borde det väl anmälas, räknas väl som djurplågeri då?
det blir som om jag ihärdigt skulle tro på och basunera ut att korven enbart har en ände, och fast andra, som vet att det finns två korvändar på varje korv, förklarar och lägger upp bild, så är det fel på både förklaringen och bilden.
Du vet att den där gubben har blivit duktigt utsparkad av alla viktiga förbund osv eftersom det har visat sig att han själv inte är så jäkla snäll mot hästarna.. + att han är jäkligt duktig på att hitta på en massa lögner till hans fördel.
kl
Jag börjar undra om jag befinner mig på en annan planet, men jag har aldrig upplevt någon de "bannade" som elaka. Påstridiga, envisa och lite skarpa ibland, men elaka och otrevliga?
Vad har du för grava problem med dig själv? Du verkar inte riktig på ett enda ställe. Det här är det sista jag skriver till dig, för jag tycker inte du verkar helt klok i huvudet! Försätt bråka du, har lust men då får du bråka med dig själv! Jag anser att du behöver proffessionell psykhjälp samt att lider av någon form av komplex samt har VÄLDIGT dålig självbild.
du vet alltså andra som har fått lika många varningar som de bannade under lika lång tid och ändå inte blivit bannade? Ja då tycker jag absolut det är konstigt och då borde du ifrågasätta och lägga fram dina "bevis".
Varför ska jag ifrågasätta det?, jag bryr mig inte annat än att jag tycker dessa banningar som diskuteras är en väldigt lång tid.
Och jag har läst en hel del av alla aktuella bannade och aldrig sett någon av dem som skrivit liknande som detta nedan, har du??
Förtydligar, ett litet inlägg adresserat till mig.