Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

Eftersom hon inte bor vid stallet kan det vara svårt att vänta ut henne eftersom hon inte verkar vara där särskilt ofta.

Det här verkar ju skitkonstigt!
Klart du får hämta DIN häst när DU vill. Så se till att åka iväg och hämta den nu på en gång, det tar bara massor av energi att gå runt och oroa sig.
Stå på dig! Styrkekram!

Hon har ingen F-skattesedel. Kanske ska jag ringa polisen och fråga.

Men hur går jag tillväga rent praktiskt om jag hämtar hästen mot hennes vilja. Hon säger bestämt ifrån att jag inte får hämta hästen när hon inte är där, och när jag kan kan inte hon.

´Fråga när hon kan så kanske du kan anpassa dig lite?

Hon försöker förhala det helt klart, frågan är varför?
Hon verkar definitivt vilja dölja något iaf, kanske har hon blivit kär i din häst och vill inte lämna tillbaka den? Eller så har hon inte ens startat inridningen och försöker desperat köpa sig lite mer tid nu när hon vet att du menar allvar med att ta hem hästen. Eller så har hon hyrt ut den till något ställe efter att hon red in den för att slippa betala uppehälle åt den.
Hoppas allt är väl med din häst iaf.

Jag har full förståelse för att man väljer ett "billigare alternativ" när det gäller hästar, men då får man nog räkna med historier som den här. Det finns så mycket "idioter" inom hästeriet så att hälften kunde vara nog.

Packa en regäl matsäck, åk och sätt dig utanför stallet och vänta ut dom! Någon gång måste hon ju komma och titta till hästarna.

Jag tycker uppriktigt synd om dig och hoppas du får med dig hästen utan problem.

Ja, det är lätt att vara efterklok tyvärr.
Gör det bästa av det som är nu och ta med alla erfarenheter till nästa gång.

Nu har hon ju haft din hæst i øver 3 månader væl..?
Min pojkvæn børjade rida in sin hæst vid ungefær samma tidpungt som du læmnade din hæst.
Min pojkvæn har ridit sin hæst ca 3 gånger i vecka och dem hoppar 60cm utan problem, hæsten klarar skænkelvikning och ryggning oxå.

Antingen måste din hæst vara vældigt trøg och svårlærd eller så har hon inte ridit hæsten, alternativt kan hon inte rida så bra.

Fast saken är den att det nu har blivit en så stor sak så jag vill ha hem min häst så fort som möjligt.

Dessutom känns det som om hon inte vill att jag hämtar henne eller hälsar på för det passar henne aldrig. Hon är bora denna helgen och nästa, vardagkvällar/eftermiddagar gör hon annat på, fast hon vet att det är dessa tider som är lättast för mig och att ta emot hästarna kvällstid var ju inget problem. (hon jobbar inte heller utan är hemma)

jag skulle inte lita på ett ord hon säger!! Håller tummarna!

Men har du frågat henne rætt ut vad som ær problemet?
Varfør det tar sådan tid, att hon døljer något e uppenbart.
Jag skulle førsøka stælla henne mot væggen, sagt att det e inte normalt att det tar sådan tid och fråga vad som står i vægen.

Du borde ha tillbaka din hæst och din ponny, hon har misslyckats totalt!

Läs ditt sista inlägg och du hör hur det låter.
Hon får väll ta och planera om det hon har bokat upp då, för NU ska DU ha hem DIN häst och hon borde kunna visa vad hästen kan annars lasta ponnyn med. :devil:
(fast jag gissar att ni redan skrivit över papper och allt på ponnyn, om inte så ta den med dig!)

Att det inte passar är ju självklart - hon vill inte att du kommer.
Kom oanmäld, ta transporten med dig och plocka hem hästen! (som sagt, ring polisen innan och hör så att du verkligen har alla lagar på din sida!)

Krånglar hon trots det så ring polisen igen, på plats, och säg att hon inte tillåter dig att hämta hästen så får de hjälpa dig att lösa situationen. Antingen räcker det med att du bara ringer och pratar med dem, eller så får de prata med henne, antingen i telefonen eller komma dit.

Iväg med dig så fort du bara kan nu!
Förresten, se till att du har någon med dig, dels för lasthjälp och dels som vittne och stöd ifall människan krånglar allt för mycket.

Snälla, skynda dig! Ta med en tuff kompis. Det är verkligen något galet. Finns hästen överhuvudtaget kvar hos henne? I hennes kläder vore det bra att bli av med din häst som står och kostar pengar.

Hon är aldrig där säger hon. Nähä och hur sköts/rids hästen då?
Synd jag bor så långt bort, jag hade åkt med dig annars.

Hur var det med pappren? Äger hon formellt ponnyn? Tycker också du ska ta hem båda. Du har ju inte fått det som du ville ha ut av det hela.

Brrr vilken historia.

/Gg

Tar du hem ponnyn och inte har plats för den kan jag ta den :d
om det är en stor ponny :)

Pratade med polisen nu och jag kan helt lugnt åka och hämta min häst om inte jag behöver bryta mig in.

:bow::bow::bow: Dåså, iväg och lycka till! :bump: glöm inte att underrätta oss sedan :)

(ett tips, ta med kameran så du kan dokumentera eventuellt försämrat hälsotillstånd, skador och så vidare direkt på plats)

Har följt tråden, hör av dig om du vill ha sällskap eller behöver hjälp med nåt annat! Jag vet inte var du bor men Värmland är inte så stort.

Håller på att leta efter någon/några som kan följa med och en bil jag får dra med. Sen åker jag...... usch vad obehagligt det känns.

Ponnyn får hon behålla, hon har ju trots allt haft kostnader för min häst och om det stämmer det hon säger kunde hon ju rida ut på henne nu.

Orkar inte bråka mer än nödvändigt, vill bara ha hem min lilla princessa.

jag tycker antingen du ska skaffa barnvakt fortast möjligt och åka ner och hämta din häst utan att hon vet om det. al. ringa henne och visa hur uppenbart det är att hon ljuger för dig, alltså säga till henne att nu får de vara nog, om hon inte kan åka upp själv och möter dig för hon inte "kan", får hon fixa en anhörig till henne själv som åker upp och släpper in dig i stallet.
btw, om hon säger att, : jag ska bort då och då, kan inte då. säg till henne rakt ut: det låter inte som du änns har någon tid för min häst?

Lägg korten på borden & låt henne inte köra med dig, du har all rätt på din sida!!

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
453
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama