Kanske är jag bara löjlig

Sv: Kanske är jag bara löjlig

oj det han komma några inlägg innan jag var klar med mitt

förstår att du inte vill bråka, men jag tycker ändå du ska ifrågasätta henne!! det har du all rätt till!!

Snälla Ela!
Vi håller tummarna i hela landet. Hoppas bara allt gott med din häst och att den överhuvudtaget står i stallet/hagen när du kommeru har nog inte haft med en inridare att göra utan bara en j-t oprofessionell människa som tror hon kan hästar. Styrkekram ggr flera!

Vart i värmland bor du ? Jag bor i karlstad och kan följa med dig om du vill....

*kl*

TS: ta hjälp av några bukefalister och kom iväg. Sen vill vi ju veta hur det går så klart.
Jag hoppas på en uppdatering ikväll med en häst som mår bra och är inriden som den ska och att tjejen faktiskt bara är upptagen. Håller tummarna för den upplösningen!

Angelwings-optimist :)

Sa till henne att jag tänker hämta min häst och att jag har rätt att hämta henne när jag vill.
Plötsligt kunde jag komma i morgon, men hon ville gärna hinna tvätta täcken, smörja och fixa med sakerna först så därför vill hon inte att jag kommer.
Dessutom sa hon att jag skulle ha ponnyns papper klara och vaccinationsintyg. Papprena är klara MEN ponnyn är inte vaccinerad och det vet hon!

Jag har faktiskt ingen lust att vänta tills i morgon utan vill hämta hem henne idag. I och för sig kanske det är dumt när hon nu äntligen gick med på att jag kan komma i morgon.

Tack så hemskt mycket för erbjudandet, jag bor i säffle så det är inte så långt.

Men jag tror att jag har ordnat det men några vänner bara jag hittar en bil.

Hoppas verkligen att din häst är okey,bra att du tar med vittnen.Verkar inte vara en schysst person och såna ska man inte åka till ensam.Ta med kamera.Skulle inte ge mej utan komma idag.Säg att du tvättar och putsar själv

Klart du ska åka omedelbums! Du har väjt för henne alldeles för många gånger redan. In i bilen!!!!

Ska jag höra av mig och tala om att jag kommer eller bara åka och ringa till henne när vi är där?

Problemet är att hon har hästens pass och det vill jag ju gärna ha.

Jag tror du måste göra mycket klart för henne att om hon inte lämnar ut din häst inkl. utrustning och pass kommer hon att polisanmälas. Ring henne och kräv att hon ska möta upp dig! Idag!

Ring och säg att du kommer idag och klockslag för att du inte kan imorgon.Tala om att du varit i kontakt med polisen och att du har laglig rätt att hämta.Ställer hon inte upp på det så blir det anmälan

Ring och säg att du kommer idag och klockslag för att du inte kan imorgon.Tala om att du varit i kontakt med polisen och att du har laglig rätt att hämta.Ställer hon inte upp på det så blir det anmälan

Och krånglar hon fortfarande så åk ändå, ta hem hästen och låt sedan KF hjälpa dig driva in passet. I värsta fall kan man fixa en kopia på det.

Varför ska människan ställa sig och tvätta täcken och putsa läder innan du ska hämta hästen, det låter som en ursäkt och jag undrar vad hon egentligen behöver en dag på sig att göra...

Bil kan du hyra i värsta fall. Och jag skulle dina skor nappa på Marthas erbjudande och plocka med mig henne... Säger som någon annan, det blir ett bra sällskap att ha med sig.

Om det är i östergötland, mot närke, sörmland så finns jag här.
Pm:a om det är något jag kan göra.

Men hästen ska hem fortast möjligt.

*kl*

Ush vilken tråkig historia det här har utvecklat sig till för dig! Hoppas att din häst mår bra och du slipper tjafs med personen i fråga. Stå på dig! Hon har betett sig mycket oproffisionellt!

Tvivlar på att det gått så bra som hon påstår, går det bra vill man väl gärna att ägarna kommer och får se på framstegen man gjort med deras häst!?

tycker du ska åka dit och när du är nästan där så ringer du och säger att du ska hämta hästen nu och vil hon ha pappren på ponnyn får hon komma till stallet med utrustningen till din häst och allt annat som hon kan tänkas ha som tillhör din häst.
Eller så åker du till stallet och lastar hästen och ringer till henne sen, då kan hon inte komma med något mer tjafs utan då är hästen säker så att säga.

Håller alla tummar för att du kan komma iväg idag och att allt är bra med din häst!

Vill du ha hjälp så pm, har en 945,a som får dra lite mer än de du skrev. Bor i Bäckefors.

*kl*

Klart du ska hämta ponnyn :eek:

FYRA månader för att vara ridbar i alla gångarter? Jag hade gjort det snabbare...

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
453
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama